Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Globalne zastosowanie technologii kodów QR – wyzwania i nowe możliwości

Kategoria: Opakowania

Konsumenci domagają się więcej informacji o produktach, które kupują, od tego, z czego są zrobione i gdzie są produkowane, po to, jak najlepiej je wykorzystać i poddać recyklingowi. Jednocześnie krajobraz ustawodawczy i regulacyjny staje się coraz bardziej wymagający, biorąc pod uwagę ponad sześćset globalnych inicjatyw sprawozdawczych dotyczących ESG.

Połączone technologie pakowania, takie jak kody QR i NFC, stają się kluczowym elementem strategii wzrostu wielu firm. Według najnowszych raportów, 85% marek planuje zwiększenie inwestycji w te technologie w ciągu najbliższego roku. To zainteresowanie skutkuje wzrostem partnerstw i współpracy branżowej, co stwarza zarówno możliwości, jak i wyzwania na rynkach światowych.

Wzrost zainteresowania konsumentów

Konsumenci wykazują coraz większe zainteresowanie technologiami połączonymi. Raport zlecony przez firmę SharpEnd w 2021 r. wykazał, że większość konsumentów korzysta z QR, NFC i rozszerzonej rzeczywistości (AR). Najnowsze badania pokazują dalszy wzrost planowanych inwestycji i zainteresowania tymi technologiami.

Marki mogą wykorzystać połączone technologie na każdym etapie obcowania konsumenta z produktem, aby generować cenne dane, komunikować swoje wysiłki na rzecz zrównoważonego rozwoju i zbliżyć się do swoich klientów. W przyszłości regulacje mogą wymagać wdrożenia technologii QR lub NFC, co zwiększy ich znaczenie.

Partnerstwa i globalne wyzwania w 50. rocznicę kodu kreskowego

Kluczową rolę w rozwoju połączonych technologii odgrywają partnerstwa. Technologia sieciowa jest obecna wszędzie. Marki, które produkują i sprzedają fizyczne produkty, mają niesamowitą okazję do rozwijania bliższych relacji z konsumentami. Wygrają ci, którzy podejmą ryzyko i zdobędą doświadczenie.

50 lat temu po raz pierwszy zeskanowano kod kreskowy, dziś giganci branży takie jak platforma handlowa Alibaba, czy sprzedawca detaliczny Carrefour, czy globalny producent P&G wzywają do wdrożenia kodów QR zgodnych ze standardami GS1 na całym świecie.

Dostarczane przez GS1 kody QR zapewniają dostęp do informacji o produktach, które są łatwo dostępne za pośrednictwem smartfonów, co zapewnia lepszą identyfikowalność. Otwiera to szereg nowych możliwości dla producentów, sprzedawców i konsumentów.

Wiodące firmy przystąpiły do koalicji i ich celem jest, by do końca 2027 r. kody QR zgodne ze standardami GS1 zostały powszechnie przyjęte. W przeciwieństwie do kodów kreskowych, kody QR zgodne z GS1 zapewniają konsumentom dostęp do dostępnych informacji o produkcie, w tym instrukcji użytkowania, recyklingu, informacji o bezpieczeństwie, wartościach odżywczych i certyfikatach branżowych.

Możliwości technologiczne mogą się różnić w zależności od regionu, ale różnice te nie wpływają na wyniki biznesowe. Przykładem jest sieć sklepów Woolworths w Australii, która wprowadziła system płatności kodem QR. W Stanach Zjednoczonych trwają projekty przejścia z kodu kreskowego na kod QR, co zapewni klientom więcej informacji o ich zakupach.

Bariery polityczne w Wielkiej Brytanii

Jeśli chodzi o bariery polityczne w Wielkiej Brytanii w zakresie technologii sieciowych, decydenci zakładają, że wszystkie dostępne dane są już znane, a wszystkie potencjalne procesy i rozwiązania zostały rozważone, co często ogranicza kreatywność i innowacyjność. Planowane na wiosnę 2026 r. wprowadzenie systemu kaucji zwrotnej (DRS), gdzie klienci płacą kaucję za opakowania po napojach i odzyskują ją po poddaniu ich recyklingowi to przykład, gdzie regulacje powinny uwzględniać nowoczesne technologie, takie jak aplikacje na smartfony, które mogą zwiększyć dostępność i łączność dla konsumentów. Dobre i skuteczne przepisy muszą być pisane elastycznie, w sposób otwarty na nowe dane i procesy, co pomoże zoptymalizować wyniki w przyszłości.

Cykl hype'u Gartnera

Technologia połączonego pakowania podąża ścieżką do masowej adaptacji znaną jako „cykl hype'u Gartnera”, który składa się z pięciu faz: Technology Trigger, Peak of Inflated Expectations, Trough of Disillusionment, Slope of Enlightenment i Plateau of Productivity. Obecnie technologia ta znajduje się na „pochyłości oświecenia” i zmierza w kierunku „płaskowyżu produktywności”.

Podsumowanie

Połączone technologie w pakowaniu, takie jak QR i NFC, mają ogromny potencjał do transformacji interakcji konsumentów z markami. W miarę jak marki i konsumenci coraz bardziej się łączą, kluczowe będą partnerstwa, innowacyjność i odpowiednie regulacje. Technologia ta zmierza ku masowej adaptacji, co czyni obecny czas niezwykle ekscytującym dla całej branży.

Źródła: https://www.gs1uk.org/insights/news/connected-experiences-report

https://www.packaginginsights.com/news/connected-engagement-achieving-optimal-utility-and-mass-adoption-for-qr-technology.html

Autor:Katarzyna Oleksy
Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

Wybierz temat: Bezpieczeństwo żywności Nowości rynkowe Opakowania

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.