Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Grillowanie w branży spożywczej

Kategoria: Biznes

Grillowanie może być jednym ze sposobów spędzenia wolnego czasu jako forma relaksu z przyjaciółmi. Z danych marketingowych* wynika, że średnio w ciągu miesiąca polski konsument bierze udział w 2 imprezach grillowych. Grillowanie to również świetna okazja do konsumpcji nowych potraw, oprócz tego może stanowić potencjał w rozwijaniu nowych konceptów produktów w branży spożywczej!

Różne doniesienia prasowe wskazują, że długi weekend majowy stanowi początek sezonu grillowego. W wyniku charakterystycznego, zmiennego polskiego klimatu sezon do grillowania jest ograniczony. Można uznać, że najczęściej trwa od maja do sierpnia, kończy się wraz z upływem wakacji i zapowiedzią jesiennej pogody.

Od wielu lat w grillowym menu pojawiają się takie potrawy jak karkówka, kiełbasy, szaszłyki, boczek, a nawet kaszanka. Co ciekawe, z kolejnym sezonem wzrasta popyt na mięso drobiowe (np. mięso z fileta, skrzydełka). Warto pomyśleć perspektywicznie i zastanowić się czy w najbliższych latach wzrośnie spożycie ryb lub owoców morza podczas grillowania?

Można wnioskować, że wraz ze wzrostem popularności grillowania rosną oczekiwania konsumentów wobec kulinarnej oferty grillowej w sieciach handlowych. Na podstawie informacji prasowych, ze względu na wąską ofertę produktową odbiorcom brakuje produktów takich jak: mięso świeże, kiełbasy i wędliny czy warzywa i owoce.

Co konsument spożywa podczas grilla?

Zjawisko grillowania jako formy spędzania wolnego czasu jest potencjałem do wykorzystania dla branży spożywczej. Nie tylko konsumenci polubili ten sposób odpoczynku, ale dodatkowo potrzebują oni również odpowiednio skomponowanych produktów na tę okazję. Do typowych produktów na grilla, oprócz surowego/przyprawionego mięsa, zalicza się napoje alkoholowe (piwo, również cydr i radler), piwa bezalkoholowe, napoje gazowane, soki, przekąski w postaci chipsów oraz różnego rodzaju snacków. Nieodłącznym elementem grilla są także sosy (musztardy, ketchupy) i marynaty do mięs.

Jakie to niesie za sobą konsekwencje? Konsumenci szukają produktów dostosowanych do okazji, przygotowanych w sposób wygodny do konsumpcji oraz jednocześnie smacznych. Jest to również sygnał dla producentów produktów uznawanych powszechnie jako „niegrillowe” do tego, by przełamywać barierę oraz próbować rozwijać nowe rodzaje produktów.

Seria limitowana

Sezonowość grillowania sprzyja producentom różnych kategorii produktowych do eksperymentowania w obrębie swojej oferty. Dodatkowo może być to świetna okazja do przygotowania serii limitowanych. Część producentów branży mięsnej wykorzystuje sezon grillowy do wprowadzania na rynek specjalnie skomponowanych wyrobów: kiełbasy, szaszłyki, karkówki, nawet piersi z kurczaka przyprawione odpowiednią kompozycją składników czy ziół. Produkty te charakteryzują się różną gramaturą, funkcjonalnym opakowaniem oraz odpowiednią etykietą (design podkreśla charakter kulinarny). Branża mięsna sięga także po przekąski mięsne w postaci burgerów (do przygotowania hamburgerów). Z roku na rok obserwuje się zwiększającą się różnorodność produktów mięsnych w menu grillowym.

Chcesz wiedzieć czy w kategorii kabanosów i parówek pojawiły się produkty grillowe? Kliknij tu! Baza ProDUKT(tm) oferuje gamę możliwości do przeglądania, analizowania produktów z wybranej kategorii. 

Przekąska czy posiłek?

Odbiorcy poszukują różnorodnych produktów. Jednym z możliwych pomysłów zaangażowania uwagi konsumentów i wzbogacenia posiłków grillowych jest zaproponowanie specjalnych przepisów np. z wykorzystaniem warzyw. A może nawet serii produktów - skomponowane mieszanki warzyw, o odpowiedniej gramaturze są rozwiązaniem dla konsumenta? Na te i inne pytania trudno znaleźć jednoznaczną odpowiedź, ale warto szukać możliwości tworzenia produktów jako przekąski lub posiłku dla konsumenta.

Niestandardowe produkty

Na rynku występują różne kategorie produktów, które można by uznać na dzień dzisiejszy jako niepasujące do grilla. Tylko czy na pewno? Niewykluczone, że jest pewna część wyrobów, która po odpowiedniej modyfikacji lub stworzeniu serii limitowanych mogłaby stanowić element posiłku grillowego.

Grillowanie online

Potencjał sezonu grillowania dostrzegają również niektóre sieci handlowe poprzez zakupy online. Wyróżniają wybrane kategorie jako produkty na grill lub oferują specjalne przepisy. Oprócz tego, strategia cenowa oferuje promocje cenowe na określone produkty.

*na podstawie przeglądu doniesień prasowych, marketingowych.

Autor: Prokonsument Sp. z o.o.

Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.