Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

KE: utrzymanie wzrostu unijnego handlu rolno-spożywczego w okresie od stycznia do października 2020 r.

Kategoria: Biznes

Opublikowane najnowsze miesięczne sprawozdanie na temat handlu rolno-spożywczego wskazuje na stały wzrost w okresie od stycznia do października 2020 r. Eksport z UE osiągnął wartość 151,8 mld euro, co stanowi wzrost o 0,5% w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku, natomiast import wyniósł 102 mld euro, co stanowi wzrost o 0,1%. W rezultacie nadwyżka w handlu rolno-spożywczym wzrosła o 1,3%, do 49,8 mld euro.

Nadal utrzymywały się dobre wyniki unijnego eksportu rolno-spożywczego do Chin, który wzrósł o 3,09 mld EUR dzięki wieprzowinie, pszenicy i żywności dla niemowląt. Wzrosła również wartość unijnego eksportu rolno-spożywczego do Arabii Saudyjskiej, do czego przyczyniła się sprzedaż jęczmienia i produktów mlecznych. Szeroka gama produktów przyczyniła się do wzrostu wartości unijnego eksportu rolno-spożywczego do Szwajcarii, natomiast pszenica i różne produkty mleczne miały dobre wyniki w Algierii i Maroku, gdzie wartość eksportu rolno-spożywczego wzrosła odpowiednio o 408 mln EUR i 393 mln EUR.

Jeśli chodzi o handel ze Zjednoczonym Królestwem, wartość przywozu UE ze Zjednoczonego Królestwa spadła o 1,56 mld EUR, podczas gdy wartość wywozu UE do Zjednoczonego Królestwa zmniejszyła się o 546 mln EUR. Spadek wymiany handlowej dotyczył większości produktów rolno-spożywczych, w szczególności wina, napojów spirytusowych i likierów, mięsa drobiowego, żywych zwierząt i masła. Jeśli chodzi o USA, zmniejszenie przywozu amerykańskiej soi i śruty sojowej do UE przyczyniło się do ogólnego spadku wartości przywozu o 663 mln EUR, podczas gdy wartość wywozu z UE spadła o 705 mln EUR, przy czym głównymi produktami dotkniętymi spadkiem były napoje spirytusowe i wino. Odnotowano jednak wzrost wartości eksportu unijnych przetworów spożywczych. Inne kraje, w których handel rolno-spożywczy przeżywał trudności, to Singapur, Hongkong, Ukraina i Indie.

Kanada, która odnotowała wzrost o 713 mln EUR, była głównym źródłem wzrostu przywozu produktów rolno-spożywczych do UE, napędzanego przez spożycie rzepaku i pszenicy. Jeśli chodzi o kategorie produktów, odnotowano znaczny wzrost wartości eksportu unijnej wieprzowiny i pszenicy. Karma dla zwierząt domowych, olej rzepakowy i słonecznikowy oraz zboża należały do innych rosnących kategorii produktów w tym okresie.

Pełne sprawozdanie jest dostępne online, a dalsze informacje na temat polityki rolno-spożywczej można znaleźć tutaj.

 

Wybierz temat: Inspekcje Państwowe

Autor: Komisja Europejska

Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.