Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn
Dziękujemy za opinię!
Dziękujemy za opinię!

KE zatwierdziła białko z fasoli mung jako składnik torując wprowadzenie roślinnego „jajka” w UE

Kategoria: Prawo Żywnościowe

Firma Eat Just, która wykorzystuje najnowocześniejszą naukę i technologię do misji tworzenia zdrowszej, bardziej zrównoważonej żywności, poinformowła, że kluczowy składnik produkowanego przez nich roślinnego zamiennika jajka uzyskał aprobatę Komisji Europejskiej. Decyzja ta toruje drogę do wprowadzenia JUST Egg produkowanego z białka fasoli mung w Europie, co ma nastąpić w IV kw. br.

Ponadto pionierskie wykorzystanie białka fasoli mung w produktach jajecznych pochodzenia roślinnego przez Eat Just nie może być wykorzystywane przez inne firmy spożywcze, które chcą wprowadzić podobne produkty przez pięć lat, chyba że firmy te uzyskają zezwolenie w ramach tego samego procesu składania wniosków o nową żywność.

Białko z fasoli mung jest bezpieczne zgodnie z wymogami nowej żywności

Działanie Komisji opiera się na wcześniejszym ustaleniu przez Europejski Urząd ds. Bezpieczeństwa Żywności (EFSA), że białko fasoli mung jest bezpieczne zgodnie z wymogami nowej żywności. Białko fasoli mung jest pierwszym nowatorskim białkiem roślin strączkowych, które zostało uznane za bezpieczne w ramach systemu, który od maja 1997 r. dotyczy wszystkich nowych składników żywności wprowadzanych do Europy.

Europejski rynek produktów plant-based – w kategorii zamienników jaj

Ostatnie badania pokazują, że europejscy konsumenci są głodni produktów roślinnych, a kategoria jaj jest jednym z największych obszarów możliwości. Według danych Nielsen europejska sprzedaż detaliczna żywności pochodzenia roślinnego osiągnęła w 2020 r. 3,6 mld euro – o 28% więcej niż w 2019 r. i o 49% więcej niż w 2018 r. W raporcie ProVeg International z 2020 r. stwierdzono, że alternatywy jaj, takie jak JUST Egg, stanowią dużą szansę rynkową ze względu na wszechstronność, zakres funkcji i częstotliwość spożycia.

W Stanach Zjednoczonych, kraju z najszerzej dostępnymi roślinnym jajami, kategoria ta gwałtownie wzrosła w 2021 r., przy 42% wzroście sprzedaży detalicznej wartościow, zgodnie z danymi Plant Based Foods Association, Good Food Institute i SPINS. W ciągu ostatnich trzech lat sprzedaż jaj roślinnych w USA wzrosła o ponad 1000%, a JUST Egg stanowi ponad 99% rynku.

Ogólnoeuropejskie badanie przeprowadzone w 2021 r. przez ProVeg, we współpracy z Innova Market Insights, Uniwersytetem Kopenhaskim i Uniwersytetem w Gandawie, podkreśliło siłę i szerokość popytu na nowe produkty roślinne. Prawie połowa respondentów, którzy zidentyfikowali się jako fleksitarianie (ci, którzy czasami, ale nie wyłącznie, stosują dietę wegetariańską lub wegańską) uważa, że konsumenci nie mają wystarczającej liczby wyborów roślinnych.

Programy rządowe, takie jak strategia „od pola do stołu ” Komisji Europejskiej, również opowiadały się za zdrowszym i bardziej zrównoważonym środowiskowo systemem żywnościowym. Grupy branżowe, takie jak European Alliance for Plant-Based Foods, wezwały Komisję, Parlament Europejski i państwa członkowskie w Radzie UE do umożliwienia rozwoju sektora żywności pochodzenia roślinnego i przyczynienia się do przeciwdziałania zmianom klimatu, zdrowia publicznego i innych problemów.

Źródło: KE

https://www.businesswire.com/news/home/20220405005517/en/

Fot. https://www.ju.st/eat/just-egg

 

Wybierz temat: Alergeny Bezpieczeństwo żywności Dieta i zdrowie Dodatki i składniki Plant-based Prawo żywnościowe Procesy i Technologie

Autor: Katarzyna Oleksy

Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.