Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Kellogg’s i PepsiCo wprowadzają brytyjski system znakowania wartości odżywczej

Kategoria: Biznes , Składniki Żywności

System „świateł drogowych”

Znakowanie wartości odżywczej kolorami obejmie niektóre sprzedawane w Wielkiej Brytanii płatki śniadaniowe firmy Kellogg’s oraz produkty PepsiCo przeznaczone na rynek europejski. System ten został wprowadzony przez brytyjski rząd w 2013 r., a jego celem jest ułatwienie konsumentom podejmowania właściwych wyborów żywieniowych dzięki przejrzystej identyfikacji zawartości soli, cukru i tłuszczu w produkcie.

Zmiany w etykietach

Przez wiele lat Kellogg’s wzbraniał się przed wprowadzeniem kolorowych oznaczeń wartości odżywczej, pozostając przy tradycyjnej wersji czarno-białej. Jednak po „wysłuchaniu” argumentów rządu, sprzedawców i konsumentów, koncern zdecydował się na dokonanie zmian. PepsiCo natomiast od dawna stosuje system „świateł drogowych” na etykietach swoich produktów sprzedawanych na rynku brytyjskim. Firma ogłosiła, że planuje wypróbować kolorowe znakowanie również w innych krajach europejskich, by „pomóc konsumentom podejmować odpowiednie decyzje zakupowe” poprzez zmodyfikowanie etykiet tak, by „ważne i klarowne” informacje były dobrze widoczne dla nabywcy.

Zarzucony projekt

Decyzje obydwu koncernów zostały opublikowane tuż po tym, jak PepsiCo, Nestlé, Mondelēzem, Coca-Colą i Unileverem ogłosiły zawieszenie prac nad podobnym projektem – Evoved Nutrition Label (ENL). Miał on przedstawiać wartość odżywczą produktów w przeliczeniu na jedną porcję, a nie na 100 gramów, co spotkało się z krytyką i zarzutami o ryzyko wprowadzania konsumentów w błąd. W systemie tym bowiem produkty takiek jak Nutella, zawierająca niemal 90% cukrów i tłuszczów, nie byłyby oznaczane na czerwono, pomimo wyjątkowo niekorzystnego składu.

„Pozytywny krok”

PepsiCo mimo wszystko zdecydowało się na wprowadzenie w Europie brytyjskiego systemu, zakładającego przedstawianie wartości odżywczej w przeliczeniu na 100 g lub 100 ml. Kellogg’s natomiast wprowadzi „światła drogowe” na etykietach płatków śniadaniowych, obejmujących marki takie jak Special K, Coco Pops, Corn Flakes, Rice Krispies oraz Frosties. „Zmieniamy się, ponieważ ludzie, którzy kupują naszą żywność tego oczekują. Zgodnie z ogłoszonym przez nas w tym roku planem odświeżenia marek płatków śniadaniowych na rynku brytyjskim, postanowiliśmy ponownie przyjrzeć się ich etykietom”, stwierdził w oficjalnym oświadczeniu Kellogg’s. Brytyjska organizacja konsumencka Which? uznała działania firmy za „pozytywny krok”, jednak podkreśliła, że nowe oznaczenia powinny objąć wszystkie produkty, a nie tylko wybrane z nich.

Źródła:

Autor:Wojciech Grodzicki
Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.