Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Koncerny spożywcze zawieszają pracę nad wspólnym projektem oznaczania wartości odżywczej

Kategoria: Biznes

„Brak wsparcia i zrozumienia konceptu”

Coca-Cola, Mondelēz, Nestlé, Pepsico i Unilever, 5 koncernów z branży spożywczej, które zainicjowały własny projekt oznaczania wartości odżywczej na etykietach produktów, ogłosiły, że wstrzymują prace nad nowym systemem w całej Europie ze względu na brak poparcia dla proponowanych rozwiązań. We wspólnym oświadczeniu firmy stwierdziły, że powodem zawieszenia projektu „Evolved Nutrition Label” (ENL) jest „brak wsparcia i zrozumienia konceptu” ze względu na brak „ujednoliconej definicji wielkości porcji produktów” na poziomie europejskim.

Porcje czy gramy?

Jednym z najbardziej kontrowersyjnych założeń ENL było wykorzystywanie „wielkości spożywanej porcji”, różniącej się w zależności od rodzaju produktu, zamiast uniwersalnego przeliczania procentowej zawartości tłuszczów, cukrów i soli na 100 gramów produktu. Według pięciu koncernów, przedstawianie ilości składników odżywczych w zwyczajowo spożywanej porcji jest wygodniejsze dla konsumenta, jednak wielu ekspertów nie podziela tego zdania, wskazując, że takie rozwiązanie sprzyja błędnej interpretacji etykiet i utrudnia obiektywne porównywanie produktów. Koncerny zwróciły się do Komisji Europejskiej z propozycją ujednolicenia wielkości „zwyczajowo spożywanych porcji”, w ramach prowadzonych przez ekspertów prac nad raportem dotyczącym dobrowolnych systemów znakowania wartością odżywczą.

4 składniki w 11 kategoriach produktów

Według pierwotnego zamysłu, Coca-Cola, Mondelēz, Nestlé, Pepsico i Unilever planowały wprowadzić ENL w 11 kategoriach produktów: wypiekach, serach, czekoladach, lodach, margarynach, majonezach, słonych przekąskach, słodyczach, dżemach, ciastkach i produktach zbożowych. Model ten miał zostać wprowadzony jeszcze w 2018 r. – zakładał on ustalenie odrębnej wielkości proporcji dla każdej z wymienionych kategorii i polegał na oznaczeniu kolorem zielonym, żółtym lub czerwonym czterech składników, tłuszczów, tłuszczów nasyconych, cukru i soli, w zależności od ich zawartości w produkcie.

Źródła:

Autor:Wojciech Grodzicki
Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.