Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Menu

Menu

Facebook Twitter LinkedIn

Koronawirus czasowo zwiększy spożycie żywności z długim terminem przydatności do spożycia oraz mrożonej

Kategoria: Biznes

Konsumenci robią zapasy

Raport Bernsteina potwierdza, że wzrost popytu na pakowaną żywność o dłuższym terminie przydatności do spożycia oraz żywność mrożoną prawdopodobnie przyniesie korzyści firmom produkującym taką żywność. Wiele z tych firm zwiększa moce produkcyjne, aby móc zmaksymalizować zapasy i przygotować się na wszystko, co może się wydarzyć.

Rosnąca liczba przypadków koronawirusa powoduje, że konsumenci zaczynają gromadzić produkty spożywcze, aby przygotować się do potencjalnej kwarantanny. Od towarów w puszkach po środki czystości konsumenci gromadzą i opróżniają sklepowe półki. Analitycy przewidują, że ten trend przyczyni się do wzrostu sprzedaży niektórych firm w najbliższym czasie.

Krótkoterminowy wzrost sprzedaży

Jednak pomimo zwiększonego popytu na te towary, istnieją wyzwania związane z produkcją i sprzedażą międzynarodową. Wiele firm posiada zakłady w innych krajach, które bardziej dotknięte są epidemią koronawirusa, a tym samym jego wpływ na pracowników i łańcuch dostaw jest już bardzo duży.

Globalne koncerny, w tym Coca-Cola, Mondelez i General Mills, zanotowały w połowie lutego, że epidemia koronawirusa spowodowała zmniejszenie sprzedaży w Chinach. Firmy i analitycy ostrzegali, że epidemia może stać się dużym finansowym obciążeniem dla biznesu. Im dłużej będzie trwała epidemia to jednak długoterminowa perspektywa prawdopodobnie przeważy krótkoterminowe korzyści, jakie może przynieść wzrost sprzedaży.

Wzrosty sprzedaży na koniec lutego wg Nielsena

Według danych firmy Nielsen sprzedaż w tygodniu kończącym się 29 lutego 2020 r. w porównaniu z tym samym okresem w 2019 r. spadła dla świeżych owoców, ale w kilku kategoriach odnotowano gwałtowne wzrosty sprzedaży.

Np.:

- owies – wzrost o 322%

- suszona fasola – wzrost o 36,9%

- woda butelkowana – wzrost o 11,3%

- konserwy mięsne – wzrost o 31,8%

- mleko w proszku – wzrost o 84,4%.

Wpływ na gastronomię i przedsiębiorstwa MŚP

W raporcie Bernsteina ostrzeżono również, że duże firmy z branży spożywczej, które są bardzo zaangażowane w kanał HoReCa, mogą stanąć w obliczu wyzwań, jeśli epidemia nadal będzie się rozprzestrzeniać, ponieważ konsumenci mogą nie chcieć wychodzić z domu, by jeść.

Nie tylko duże firmy spożywcze odczuwają skutki wybuchu epidemii. Wiele branżowych imprez targowych zostało przełożone, często na czas nieokreślony, z powodu obaw związanych z koronawirusem, co miało wpływ na finanse mniejszych firm spożywczych i napojowych. Podobnie jak w wielu innych sektorach na świecie, branża spożywcza odczuwa skutki wybuchu epidemii, a firmy bacznie obserwują, jak przedłużające się rozprzestrzenianie się wirusa może wpłynąć na ich działalność.

 

Źródło: https://www.fooddive.com/news/coronavirus-will-lift-near-term-sales-of-shelf-stable-and-frozen-foods-ana/573676/

Autor: Katarzyna Oleksy

Przeczytaj także

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.