Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Koronawirus czasowo zwiększy spożycie żywności z długim terminem przydatności do spożycia oraz mrożonej

Kategoria: Biznes

Konsumenci robią zapasy

Raport Bernsteina potwierdza, że wzrost popytu na pakowaną żywność o dłuższym terminie przydatności do spożycia oraz żywność mrożoną prawdopodobnie przyniesie korzyści firmom produkującym taką żywność. Wiele z tych firm zwiększa moce produkcyjne, aby móc zmaksymalizować zapasy i przygotować się na wszystko, co może się wydarzyć.

Rosnąca liczba przypadków koronawirusa powoduje, że konsumenci zaczynają gromadzić produkty spożywcze, aby przygotować się do potencjalnej kwarantanny. Od towarów w puszkach po środki czystości konsumenci gromadzą i opróżniają sklepowe półki. Analitycy przewidują, że ten trend przyczyni się do wzrostu sprzedaży niektórych firm w najbliższym czasie.

Krótkoterminowy wzrost sprzedaży

Jednak pomimo zwiększonego popytu na te towary, istnieją wyzwania związane z produkcją i sprzedażą międzynarodową. Wiele firm posiada zakłady w innych krajach, które bardziej dotknięte są epidemią koronawirusa, a tym samym jego wpływ na pracowników i łańcuch dostaw jest już bardzo duży.

Globalne koncerny, w tym Coca-Cola, Mondelez i General Mills, zanotowały w połowie lutego, że epidemia koronawirusa spowodowała zmniejszenie sprzedaży w Chinach. Firmy i analitycy ostrzegali, że epidemia może stać się dużym finansowym obciążeniem dla biznesu. Im dłużej będzie trwała epidemia to jednak długoterminowa perspektywa prawdopodobnie przeważy krótkoterminowe korzyści, jakie może przynieść wzrost sprzedaży.

Wzrosty sprzedaży na koniec lutego wg Nielsena

Według danych firmy Nielsen sprzedaż w tygodniu kończącym się 29 lutego 2020 r. w porównaniu z tym samym okresem w 2019 r. spadła dla świeżych owoców, ale w kilku kategoriach odnotowano gwałtowne wzrosty sprzedaży.

Np.:

- owies – wzrost o 322%

- suszona fasola – wzrost o 36,9%

- woda butelkowana – wzrost o 11,3%

- konserwy mięsne – wzrost o 31,8%

- mleko w proszku – wzrost o 84,4%.

Wpływ na gastronomię i przedsiębiorstwa MŚP

W raporcie Bernsteina ostrzeżono również, że duże firmy z branży spożywczej, które są bardzo zaangażowane w kanał HoReCa, mogą stanąć w obliczu wyzwań, jeśli epidemia nadal będzie się rozprzestrzeniać, ponieważ konsumenci mogą nie chcieć wychodzić z domu, by jeść.

Nie tylko duże firmy spożywcze odczuwają skutki wybuchu epidemii. Wiele branżowych imprez targowych zostało przełożone, często na czas nieokreślony, z powodu obaw związanych z koronawirusem, co miało wpływ na finanse mniejszych firm spożywczych i napojowych. Podobnie jak w wielu innych sektorach na świecie, branża spożywcza odczuwa skutki wybuchu epidemii, a firmy bacznie obserwują, jak przedłużające się rozprzestrzenianie się wirusa może wpłynąć na ich działalność.

 

Źródło: https://www.fooddive.com/news/coronavirus-will-lift-near-term-sales-of-shelf-stable-and-frozen-foods-ana/573676/

Autor: Katarzyna Oleksy

Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.