Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Marnowanie 1/3 nie ma sensu!

Kategoria: Biznes

Dziś, po raz pierwszy w historii obchodzimy ustanowiony przez ONZ Dzień Walki z Marnowaniem Jedzenia! To jedno z działań podjętych przez organizację w celu zwiększenia świadomości klimatycznych konsekwencji wynikających z marnowania. Do apelu dołącza aplikacja Too Good To Go, która wraz z partnerami pragnie dać dobitny dowód na to, że marnowanie po prostu nie ma sensu! Tego dnia 1/3 znanych logotypów największych marek na świecie i lokalnych restauratorów… zniknie. Warto odwiedzić profile Banku Żywności, BP, Carrefour, MAKRO, Natura Cold Press, North Fish, Pizza Hut oraz Starbucks, portal Onet i innych partnerów Too Good To Go.

Czy wyobrażasz sobie iść na zakupy, aby zaraz po wyjściu ze sklepu po prostu wyrzucić do kosza jedną z trzech toreb zakupionej żywności? Wydawałoby się, że to absurdalne zachowanie i jakże odrealnione. Okazuje się, że nie! Każdego roku marnujemy 1/3 jedzenia! Dlatego ONZ bije na alarm i ustanawia 29 września Dniem Walki z Marnowaniem Jedzenia, by zwrócić uwagę na ekologiczne konsekwencje tego problemu. Ten dzień to również kulminacyjny punkt kampanii edukacyjnej prowadzonej przez Too Good To Go.

Marnowanie jedzenia ma bowiem daleko idące konsekwencje dla naszego klimatu. Wyrzucanie jedzenia wiąże się ze daremną stratą surowców wykorzystywanych do produkcji i dystrybucji. To oznacza, że wraz ze zmarnowaną żywnością w koszu ląduje 1/3 dobrodziejstw Ziemi, pracy ludzkiej, nawozów, prądu, paliwa czy wody, która powoli staje się produktem deficytowym. Podczas każdego z tych „zmarnowanych” procesów emitowane są również spaliny. W efekcie szacuje się, że aż 8% emisji gazów cieplarnianych ma swoje źródło w zmarnowanym jedzeniu. Nadprodukcja żywności jest jednym z głównych wyzwań dla środowiska, z jakim obecnie się mierzymy. Dlatego walka z marnowaniem jedzenia stała się jednym z celów ONZ na drodze do ograniczenia i przeciwdziałania zmianom klimatycznym. Cel 12.3 zakłada zmniejszenie do 2030 roku o połowę globalnego wolumenu marnowania jedzenia na poziomie retailerów i konsumentów oraz ograniczenie strat na poziomie produkcji i łańcucha dostaw. A jest o co walczyć! Każdej sekundy w koszu ląduje 51 ton jedzenia, co można przełożyć na astronomiczną kwotę 1.2 bilionów dolarów w skali roku.

Czegoś brakuje…

W Polsce to Too Good To Go jest ambasadorem działań i edukacji na rzecz niemarnowania żywności. Z okazji Międzynarodowego Dnia Walki z Marnowaniem Jedzenia aplikacja wystartowała z działaniami zwiększającymi świadomość konsekwencji tego problemu dla społeczeństwa i klimatu.

Pomysł z zasłonięciem 1/3 logo w naszym odczuciu jest najlepszą formą, która podkreśli skalę problemu, z jaką się mierzymy. Nic tak nie działa na naszą percepcję, jak zobrazowanie tego, o czym mówimy. Takim działaniem chcemy zwrócić uwagę, że marnowanie 1/3 nie ma sensu. Poprzez edukację społeczeństwa i zwiększenie świadomości problemu możemy dołożyć małą cegiełkę i sprawić, że każdego dnia coraz więcej z nas będzie działać w duchu „zero food waste”. Wierzymy, że metodą małych kroków osiągniemy cel ustanowiony przez ONZ i ograniczymy ilość marnowanego jedzenia oraz emisję gazów cieplarnianych - Anna Kurnatowska, Country Manager Too Good To Go w Polsce.

Marnowanie żywności to aktualnie prawdziwa plaga w krajach wysoko rozwiniętych. Stosunkowo niskie ceny jedzenia i jego powszechna dostępność sprawiają, że kupujemy zbyt wiele w stosunku do tego, ile jesteśmy w stanie zjeść. Na trzy przyniesione do domu torby wypełnione zakupami spożywczymi, jedna niemal w całości ląduje w śmietniku. Paradoksalnie jednak nie stać nas na takie marnotrawstwo ani ekonomicznie, ani ekologicznie, a tym bardziej społecznie – ponad 1,6 mln Polaków żyje bowiem w skrajnym ubóstwie. Dlatego też z przyjemnością bierzemy udział w kampanii Too Good To Goktóra w obrazowy sposób ukazuje wspomniany problem. - komentuje Dorota Jezierska, Wiceprezes Federacji Polskich Banków Żywności.

Firma bp w Polsce z pełnym zaangażowaniem włączyła się w akcję edukacyjną Too Good To Go- 1/3 marnuje się. Uratuj ją!” Aby wyraźnie zademonstrować nasze poparcie dla idei walki z marnowaniem jedzenia, zdecydowaliśmy się na „blackout” naszego logo- czyli przysłonięcie 1/3 logo bp na jeden dzień- 29 września w Dniu Walki z Marnowaniem Jedzenia, na naszych kanałach social mediowych w Polsce. Jest to symboliczny gest poparcia dla tej idei, a dla bp to wyjątkowe działanie, bo firma nigdy jeszcze nie zmieniała wyglądu swojego logo, by okazać w ten sposób poparcie dla konkretnej inicjatywy społecznej. - mówi Małgorzata Bogacz, Dyrektor Marketingu, bp w Polsce.

Przeciwdziałanie marnotrawstwu jest misją Carrefour i silnie wpisuje się w strategię firmy. Prowadzimy szereg działań w tym obszarze w ramach aktywności własnej, jak realizowany od 2013 roku program “STOP marnotrawstwu”, który ma na celu walkę z codziennym marnotrawstwem na każdym szczeblu funkcjonowania firmy i promowanie przeciwdziałania marnotrawstwu wśród pracowników, dostawców i klientów. Carrefour prowadzi również akcję „Kupuję, nie marnuję”, dzięki której klienci mogą kupić artykuły o zbliżającym się do końca terminie przydatności do spożycie w symbolicznej cenie - mówi Barbara Kowalska, Dyrektor Działu Jakości i Zrównoważonego Rozwoju w Carrefour. Sieć równie aktywnie bierze udział w inicjatywach partnerów, związanych z niemarnowaniem jedzenia, dlatego też nasi pracownicy włączyli się z ogromną radością w akcję Too Good To Go. W akcji wezmą udział wszystkie sklepy Carrefour Polska - dodaje Barbara Kowalska.

Od początku istnienia Natura Cold Press zależało nam, aby poprzez naszą działalność, wspierać inicjatywy, właśnie takie jak ta. Własna Stacja Recyklingu, ograniczenie odpadów powstałych podczas wysyłki soków - środowisko naturalne, z którego dóbr czerpiemy na co dzień, jest dla nas niezwykle ważne - mówi Oskar Lis, właściciel Natura Cold Press. Dlatego całym zespołem wspieramy Too Good To Go. Wierzymy, że wspólnie możemy możemy zmienić nie tylko ilość marnowanej żywności, ale i przyzwyczajenia Polaków, a co za tym idzie, pomóc planecie.

Nasza sieć z ogromną przyjemnością brała czynny udział w miesięcznej kampanii edukacyjnej Too Good To Go „1/3 jedzenia się marnuje. Uratuj ją!”. Mocno wierzymy, że Dzień Walki z Marnowaniem Jedzenia ustanowiony przez ONZ na pewno jeszcze bardziej zwróci uwagę na problem marnowania żywności i zmian klimatycznych. Ponadto jesteśmy przekonani, że z czasem przyniesie on pozytywne skutki w postaci konkretnych decyzji i wspólnych działań w skali globalnej. - Przemek Pukiewicz, Manager ds. Wsparcia Procesów Operacyjnych North Fish.

Marka Pizza Hut w Polsce bardzo silnie wspiera inicjatywę Too Good To Go, w aplikacji działa już ponad 130 restauracji Pizza Hut. Dlatego naturalnym krokiem jest się dla nas uczestnictwo w kampanii edukacyjnej, której celem jest zwrócenie uwagi na temat marnowania żywności. Wierzymy, że przesłonięcie 1/3 logo marki Pizza Hut pomoże zobrazować skalę problemu a także dodatkowo zachęci naszych Gości do podjęcia działań, dzięki którym ograniczymy marnowanie jedzenia. - powiedziała Maja Wagner, Marketing Specialist Pizza Hut w firmie AmRest.

W ramach kampanii na ulicach Warszawy czy Krakowa można było zaobserwować na reklamy, gdzie 1/3 została „zmarnowana”. W akcję zaangażowali się również znani polscy influencerzy, którzy w ramach swoich kanałów social media publikowali posty, gdzie użytkownicy widzieli niepełne zdjęcia, gdzie 1/3 została celowo zasłonięta. Użytkownicy tego dnia mogą również użyć specjalnej nakładki na zdjęcie profilowe, by włączyć się w tym dniu do kampanii.

*Materiały, będące częścią akcji NIECH ŻYJE PLANETA, powstały w ramach wspierania inicjatywy TOO GOOD TO GO. Z okazji Międzynarodowego Dnia Walki z Marnowaniem Jedzenia zachęcamy Polaków do kierowania się na co dzień prostą zasadą: im mądrzej jemy, tym mniej żywności marnujemy!

Źródło: TooGoodToGo

Wybierz temat: Owoce i warzywa Przemysł mięsny Przemysł mleczarski Przemysł piekarski

Autor: informacja prasowa TooGoodToGo

Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.