Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Napoje typu „light” cennym sprzymierzeńcem w walce z otyłością i cukrzycą

Kategoria: Bezpieczeństwo Żywności

Problem zdrowia publicznego

Nadmierne spożycie cukru związane jest z rozwojem otyłości i innych chorób przewlekłych, przez co stało się w ostatnim czasie istotnym problemem zdrowia publicznego. W związku z tym Światowa Organizacja Zdrowia, a także inne instytucje zajmujące się problematyką zdrowotną i stowarzyszenia naukowe, skupiły swoją uwagę na konsumpcji słodzonych napojów, które zawierają zwykle bardzo duże ilości cukru. Co jednak z ich wersjami typu „light”? Czy bezcukrowe i bezkaloryczne odpowiedniki popularnych napojów mogą pozytywnie wpływać na zdrowie i utratę zbędnych kilogramów?

Liczne korzyści zdrowotne

Na pytanie to postanowił odpowiedzieć międzynarodowy zespół badaczy z Europy, Ameryki Północnej i Australii, który przeprowadził przegląd systematyczny całej dostępnej na ten temat literatury naukowej. Po wyselekcjonowaniu spełniających odpowiednie kryteria publikacji oraz przeprowadzeniu analiz statystycznych naukowcy doszli do wniosku, że zastąpienie napojów słodzonych cukrem wersjami „zero” niesie ze sobą liczne korzyści zdrowotne i może mieć pozytywny wpływ w przypadku osób dorosłych zagrożonych rozwojem cukrzycy, które zmagają się z nadwagą i otyłością. Wśród prozdrowotnych efektów takiej interwencji wymienić można m.in. obniżenie masy ciała, wskaźnika BMI i procentowej zwartości tkanki tłuszczowej, a także zmniejszenie akumulacji tłuszczu w wątrobie. Okazuje się również, że korzyści z zamiany są porównywalne do rezygnacji ze słodkich napojów na rzecz wody.

„Ważny element w walce z epidemią otyłości”

Jak mówi jeden z autorów badania, prof. Jordi Salas-Salvadó z hiszpańskiego Uniwersytetu Rovira i Virgili w Katalonii, woda „pozostaje z pewnością najlepszym zamiennikiem. Z drugiej jednak strony trzeba wziąć pod uwagę, że dla osób borykających się z nadwagą czy otyłością wypijanie odpowiednich jej ilości często bywa trudne, a w takich przypadkach bezcukrowe słodkie napoje mogą co jakiś czas stanowić alternatywę zapobiegającą wzrostowi masy ciała”. Jak dodaje ekspert, „każda strategia w obszarze zdrowia publicznego, której celem jest zmniejszenie spożycia napojów i innych produktów zawierających cukry dodane, stanowi ważny element w walce z epidemią otyłości”.

Źródła:

https://jamanetwork.com/journals/jamanetworkopen/fullarticle/2790045

https://noticiasdelaciencia.com/art/43889/bebidas-sin-azucar-anadido-riesgo-cardiometabolico-y-sobrepeso?fbclid=IwAR33mn8bZMKziKpuUxO2FiTri5p5R8A_0RtJ6oATInyv0TvgE-LfuZqQUiM

Wybierz temat: Dieta i zdrowie Przemysł napojowy

Autor: Wojciech Grodzicki

Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.