Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

NATUREEF pomaga rosnąć branży opakowaniowej w zgodzie z ekologią

Kategoria: Opakowania

Codziennością największych polskich producentów opakowań oraz żywności, a także młodych firm tworzących innowacyjne, neutralne dla środowiska opakowania, są poszukiwania odpowiedzi na pytania związane ze zmieniającymi się przepisami, powstającymi technologiami i trendami konsumenckimi. Już kilkadziesiąt z nich odpowiedzi znajduje w NATUREEF, wiodącej polskiej organizacji łączącej szeroko rozumianą branżę opakowaniową z partnerami zagranicznymi i światem nauki.

Tylko w 2023  do NATUREEF dołączyło 11 nowych firm, wśród których byli producenci folii opakowaniowej, przetworów rybnych i opakowań biodegradowalnych. Mimo, że produkują różne wyroby, łączy ich jedno: wdrażają najnowsze technologie oraz dbają o środowisko naturalne.

- Właśnie z myślą o takich przedsiębiorstwach powołaliśmy w 2017 roku NATUREEF. Misją organizacji od początku było zapewnienie jej członkom dostępu do szerokiej bazy wiedzy eksperckiej i naukowej oraz do międzynarodowych kontaktów, organizacji i projektów badawczych. A także stworzenie okazji do wymiany informacji między przedsiębiorcami. To wszystko pomaga biznesowi tworzyć nowe produkty i usługi. Dzisiaj zrzeszamy ponad 40 podmiotów – mówi Jaśmina Solecka, prezes NATUREEF.

W ostatnich latach, wraz ze wzrostem znaczenia tematyki zrównoważonego rozwoju w biznesie, przejawiającego się choćby wdrażaniem strategii ESG w kolejnych przedsiębiorstwach, zainteresowanie wiedzą i doświadczeniem jakim dysponuje NATUREEF skokowo rośnie. Menedżerowie firm zrzeszonych w organizacji uczestniczą w webinariach z udziałem ekspertów specjalizujących się w obszarze opakowań: technologów, naukowców, recyklerów, specjalistów od ochrony środowiska oraz prawników. Angażują się też w międzynarodowe projekty badawcze w obszarze opakowań spełniających wymogi gospodarki obiegu zamkniętego. Aspekt rynkowy mają spotkania kooperacyjne firm, konferencje i warsztaty.

Niezbędne regulacje

W obliczu planowanych dużych zmian w europejskim prawie w zakresie opakowań wielu członków stowarzyszenia szuka wiedzy na temat legislacji.

- Przystąpiliśmy do stowarzyszenia, bo wierzymy we wspólną budowę lepszego, bardziej ekologicznego przemysłu, pracę i zdobywanie wiedzy na temat prawa proekologicznego w zakresie tzw. unijnego „zielonego ładu” – mówi Piotr Góral, dyrektor zarządzający w obszarze materiałów opakowaniowych firmy Sun Chemical w Polsce, Czechach, Słowacji i Ukrainie. Sun Chemical jest globalnym potentatem w dziedzinie farb drukarskich, powłok, klejów i materiałów eksploatacyjnych m.in. dla rynku opakowań. Firma zatrudnia ponad 22 tys. osób w ponad 250 zakładach w 63 krajach, w tym w Polsce. Od kwietnia bieżącego roku jej polski oddział należy do NATUREEF.

- Planowane zmiany w prawie związane z dostosowaniem opakowań wprowadzanych na rynek do zasad gospodarki o obiegu zamkniętym wywołują dużo wątpliwości co do tego, jakie opakowania w przyszłości będą dozwolone. Członkowsko w NATUREEF jest furtką do aktualnej wiedzy na ten temat, pozwala również na monitorowanie i wpływ na planowane zmiany – dodaje Magdalena Soboczyńska, specjalista ds. wdrażania opakowań w Millano Group - największego polskiego producenta wyrobów czekoladowych pod marką własną wielu sieci handlowych. W trzech zakładach Millano Group codziennie powstaje kilkaset ton gotowych wyrobów.

Innowacje z pomocą ekspertów

Stowarzyszenie NATUREEF specjalizuje się we współpracy z nauką. W jej zarządzie zasiada prof. Artur Bartkowiak, dyrektor Centrum Bioimmobilizacji i Materiałów Opakowaniowych  Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie, a ekspertami m.in. naukowcy z Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu oraz Politechniki Częstochowskiej: dr inż. Karolina Wiszumirska, dr hab. inż. Patrycja Wojciechowska i dr hab. inż. Tomasz Nitkiewicz. Stowarzyszenie zaprasza też firmy do udziału w międzynarodowych projektach badawczych. Nic więc dziwnego, że coraz więcej firm korzysta ze wsparcia przy rozwoju innowacyjnych produktów.

Wiedzę stojącą za NATUREEF ceni zrzeszona od grudnia 2022 roku w stowarzyszeniu firma Fol-Druk Flexo – producent folii opakowaniowych, który mocno angażuje się we wdrażanie przyjaznych środowisku rozwiązań, organizując funkcjonowanie firmy w zgodzie z zasadami gospodarki obiegu zamkniętego oraz projektując i produkując ekologicznych opakowania.

- Wspólnie z naszymi klientami pracujemy nad wprowadzeniem papieru barierowego jako alternatywny dla dotychczasowym struktur zawierających folię metalizowaną. W kolejnych krokach planujemy przeprowadzenie prób produkcyjnych z wykorzystaniem powłok barierowych. Obecnie dołączyliśmy do projektu BeFORE, dzięki czemu możliwy będzie dostęp do badań materiałów barierowych. Liczymy na pomoc i wsparcie NATUREEF w przypadku pytań i wątpliwości pojawiających się na etapie prób i testowania nowych materiałów, bądź potrzeby skonsultowania towarzyszących im niejasności – mówi Joanna Sobiesiak, pełnomocnik zarządu ds. zintegrowanych systemów zarządzania jakością oraz bezpieczeństwem żywności w Fol-Druk Flexo.

Z wiedzy i doświadczeń oferowanych przez ekspertów i członków NATUREEF w zakresie recyklingu, zmieniających się wymagań rynków i klientów korzysta od marca 2023 roku  Lisner – lider polskiego rynku przetworów śledziowych, sałatek oraz past kanapkowych. Firma jest częścią ogólnoeuropejskiego koncernu spożywczego UTM, który najbardziej znany jest jako właściciel marki produktów mlecznych Müller.

- Planujemy obecnie zmiany konceptu opakowań dla dwóch obszarów produkcji i liczymy na współpracę oraz możliwość konsultacji w zakresie wskazania odpowiednich kierunków rozwoju tych projektów - mówi Agnieszka Walczak, Senior Packaging Specialist z Lisner Poznań

Z kolei Millano Group korzysta z faktu, że stowarzyszenie jest partnerem międzynarodowych projektów badawczych.

- Bierzemy udział w projekcie REPAC, w którym pracujemy nad papierowym opakowaniem, mogącym zastąpić foliowe flowpacki w klasycznych tabliczkach czekoladowych. W ramach projektu oceniany ma być również wpływ na środowisko takiego papierowego rozwiązania w porównaniu z dotychczasowym opakowaniem z tworzywa. Jesteśmy zdania, że należy weryfikować faktyczne oddziaływanie poszczególnych typów opakowań na środowisko, a nie ślepo podążać za trendami dyktowanymi przez rynek – mówi Magdalena Soboczyńska, Specjalista ds. wdrażania opakowań w Millano Group.

Eksperci skupieni wokół NATUREEF doskonale znają się też na przetwarzaniu odpadów opakowaniowych i najnowszych trendach i uwarunkowaniach rynkowych z uwzględnieniem gospodarki obiegu zamkniętego. To cenna wiedza dla firm takich jak GreenTree Group, która rozwija, produkuje i sprzedaje opakowania nadające się do recyklingu i kompostowania. Obecnie, przy wykorzystaniu środków unijnych pracuje ona nad stworzeniem preparatu enzymatyczno-mikrobiologicznego przyspieszającego kompostowanie biotworzyw o 90 proc.

- Pozwoli on na to, że wszelkie struktury jakie tworzymy będziemy mogli w warunkach kompostowania szybko i efektywnie zamieniać w biomasę. To wielki projekt, który właśnie kończymy i liczymy na wsparcie NATUREEF przy kolejnych krokach jego wprowadzania na rynek – zapowiada Adam Uptas, dyrektor zarządzający GreenTree Group.

Świadomi przedsiębiorcy potrzebują wiedzy

GreenTree Group dołączyła do stowarzyszenia w styczniu bieżącego roku, a historia o tym jak do tego doszło, doskonale ilustruje rosnącą reputację NATUREEF w branży opakowaniowej.

- O NATUREEF oraz ich celach i projektach dowiedzieliśmy się od naszej partnerskiej firmy CDM z Ksawerowa. Podczas analiz możliwości, jakie niosą ze sobą opakowania kompostowalne dowiedzieliśmy się o istnieniu stowarzyszenia, które w pewnym zakresie podejmuje również ten temat. Jako że zawsze wymienimy się spostrzeżeniami i pomysłami w zakresie biotworzyw, postanowiliśmy dołączyć do NATUREEF, a wiedza i zaangażowanie firmy CDM tylko nas utwierdziła w tym, że to dobra decyzja – mówi Adam Uptas.

- Widzimy, że wraz z rozwojem świadomości ekologicznej, nasza organizacja jest coraz bardziej potrzebna. NATUREEF od początku tworzą osoby z wieloletnim doświadczeniem w dziedzinie opakowań, żywności  i innowacji, dlatego doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, jaki ogrom stale zmieniającej się wiedzy muszą posiąść przedsiębiorcy z tej branży. Wymieńmy choćby tylko ślad węglowy, przydatność do recyklingu, znakowanie opakowań, wpływ na trwałość produktów… Udało nam się zaprosić do współpracy wybitnych ekspertów i firmy z różnych ogniw łańcucha gospodarki obiegu zamkniętego, które chętnie dzielą się wiedzą. O tym, że była to słuszna droga świadczą kolejne, napływające do nas pytania o możliwość przystąpienia do NATUREEF – mówi Jaśmina Solecka, prezes stowarzyszenia.

Autor:Stowarzyszenie NATUREEF
Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

Wybierz temat: Bezpieczeństwo żywności Eko Opakowania

  • 20.03.2023

    Między ekologią a inflacją: branża opakowań w 2023 roku

    Inżynierowie, projektanci i producenci opakowań nie przestają pracować nad rozwiązaniami wpisującymi się w założenia gospodarki obiegu zamkniętego. Wysoki koszt kapitału i niższy popyt może jednak stanowić problemem dla producentów planujących inwestycje – zauważają eksperci NATUREEF – stowarzyszenia skupiającego firmy i ekspertów z branży opakowaniowej, recyklingowej i spożywczej.

    Czytaj więcej
  • 13.03.2023

    Branża opakowaniowa na drodze do zerowej emisji CO2

    Ochrona środowiska i wymierne korzyści finansowe zachęcają firmy z branży opakowaniowej do podążania w kierunku zeroemisyjności – wynika z obserwacji stowarzyszenia Natureef, które zrzesza liderów z branży opakowaniowej, recyklingu oraz produkcji żywności.

    Czytaj więcej
  • 12.12.2022

    Nadchodzą duże zmiany w prawie dotyczącym opakowań

    Zakaz wprowadzania na rynek wielu rodzajów opakowań, obowiązek korzystania z surowców z recyklingu przy ich produkcji, ograniczenie jednorazowych kubków w gastronomii - m.in. z takimi zmianami liczyć się muszą przedsiębiorcy. Rozpoczyna się opiniowanie zmian unijnej dyrektywy opakowaniowej.

    Czytaj więcej

Artykuł opublikowany dzięki firmie:

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.