Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Menu

Menu

Facebook Twitter LinkedIn

Nestlé ogłasza wprowadzenie systemu Nutri-Score w Europie

Kategoria: Biznes i Wydarzenia

Nestlé rozpocznie umieszczanie oznakowania wartością odżywczą w systemie Nutri-Score na opakowaniach swoich produktów. Wdrożenie nastąpi w Austrii, Belgii, Francji, Niemczech i Szwajcarii. Pierwsze produkty z oznaczeniem Nutri-Score pojawią się już w pierwszej połowie 2020 roku. W ciągu kolejnych 2 lat Nestlé wprowadzi Nutri-Score na opakowaniach wszystkich swoich kategorii produktowych. 

Nutri-Score to dobrowolne rozwiązanie funkcjonujące w ramach znakowania FOP (z przodu opakowania). Klasyfikuje ono żywność według jej profilu żywieniowego. Jest to system kolorowych oznaczeń ze skalą od A (zdrowszy wybór) do E (mniej zdrowy wybór).

Nestlé rozpoczyna wprowadzanie Nutri-Score od krajów, których władze już wspierają ten system. Na pozostałych rynkach firma nadal będzie angażować się w prace umożliwiające osiągnięcie możliwie najlepszego rozwiązania. Jednak wprowadzenie Nutriscore będzie możliwe w tych krajach, które notyfikowały ten system w Komisji Europejskiej.

Oznaczenie Nutri-Score pojawi się na opakowaniach całej gamy produktów Nestlé jak chociażby produkty roślinne marki Garden Gourmet, mleko o smaku czekoladowym Nesquik, pizza Buitoni, kawa Nescafé, produkty do gotowania Maggi i batony KitKat.

Marco Settembri, CEO Nestlé na Europę, Bliski Wschód i Afrykę Północną powiedział: „Zamierzamy oferować konsumentom jedną z najzdrowszych propozycji w każdej kategorii produktów. Dzięki Nutri-Score będziemy lepiej analizować nasze postępy w tej dziedzinie. Jestem dumny, że Nestlé jest pierwszą firmą, która w Europie wprowadziła Nutri-Score na taką skalę. Jesteśmy przekonani, że to właściwy krok naprzód.”

Monique Goyens, Dyrektor Generalna BEUC powiedziała: „Europejska Organizacja Konsumentów (BEUC), pochwala decyzję Nestlé o szerokim wprowadzeniu Nutri-Score. Badania przeprowadzone w kilku krajach rzeczywiście pokazują, że Nutri-Score jest obecnie najskuteczniejszym systemem pomagającym konsumentom w dokonywaniu zdrowszych wyborów. Dlatego uważamy go za ważne narzędzie przyczyniające się do rozwiązania kryzysu otyłości. Możemy jedynie zalecić innym firmom pójście za doskonałym przykładem Nestlé i umieszczenie oznakowania Nutri-Score na swoich produktach”.

Ambitny plan wdrożenia oznaczeń na opakowaniach stanowi kolejny krok po tym jak w czerwcu 2019 r. Nestlé ogłosiło poparcie dla Nutri-Score w Europie kontynentalnej, mające na względzie wsparcie europejskich i lokalnych programów zdrowia publicznego.

Marco Settembri powiedział: „Poprzez Nutri-Score chcemy umożliwić konsumentom podejmowanie świadomych wyborów w kierunku zdrowszej diety. Przyspieszamy również transformację naszych produktów i wprowadzamy na rynek więcej takich, które mają mniejszy wpływ na środowisko oraz przyczyniają się do zrównoważonej diety. Obejmują one więcej produktów pochodzenia roślinnego”.

Więcej na temat Nutri-Score:  

https://www.santepubliquefrance.fr/les-actualites/2019/nutri-score-un-logo-plebiscite-par-les-francais

https://www.bmel.de/SharedDocs/Pressemitteilungen/2019/197-eNWK.html

Źródło: Nestle

Autor: materiały prasowe Nestlé

Zapisz się do newslettera

Najważniejsze informacje dla branży spożywczej!

Zapisz się na newsletter FoodFakty i bądź na bieżąco:

Zapisz się
Facebook Twitter LinkedIn