Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Nestlé ogłasza wprowadzenie systemu Nutri-Score w Europie

Kategoria: Biznes

Nestlé rozpocznie umieszczanie oznakowania wartością odżywczą w systemie Nutri-Score na opakowaniach swoich produktów. Wdrożenie nastąpi w Austrii, Belgii, Francji, Niemczech i Szwajcarii. Pierwsze produkty z oznaczeniem Nutri-Score pojawią się już w pierwszej połowie 2020 roku. W ciągu kolejnych 2 lat Nestlé wprowadzi Nutri-Score na opakowaniach wszystkich swoich kategorii produktowych. 

Nutri-Score to dobrowolne rozwiązanie funkcjonujące w ramach znakowania FOP (z przodu opakowania). Klasyfikuje ono żywność według jej profilu żywieniowego. Jest to system kolorowych oznaczeń ze skalą od A (zdrowszy wybór) do E (mniej zdrowy wybór).

Nestlé rozpoczyna wprowadzanie Nutri-Score od krajów, których władze już wspierają ten system. Na pozostałych rynkach firma nadal będzie angażować się w prace umożliwiające osiągnięcie możliwie najlepszego rozwiązania. Jednak wprowadzenie Nutriscore będzie możliwe w tych krajach, które notyfikowały ten system w Komisji Europejskiej.

Oznaczenie Nutri-Score pojawi się na opakowaniach całej gamy produktów Nestlé jak chociażby produkty roślinne marki Garden Gourmet, mleko o smaku czekoladowym Nesquik, pizza Buitoni, kawa Nescafé, produkty do gotowania Maggi i batony KitKat.

Marco Settembri, CEO Nestlé na Europę, Bliski Wschód i Afrykę Północną powiedział: „Zamierzamy oferować konsumentom jedną z najzdrowszych propozycji w każdej kategorii produktów. Dzięki Nutri-Score będziemy lepiej analizować nasze postępy w tej dziedzinie. Jestem dumny, że Nestlé jest pierwszą firmą, która w Europie wprowadziła Nutri-Score na taką skalę. Jesteśmy przekonani, że to właściwy krok naprzód.”

Monique Goyens, Dyrektor Generalna BEUC powiedziała: „Europejska Organizacja Konsumentów (BEUC), pochwala decyzję Nestlé o szerokim wprowadzeniu Nutri-Score. Badania przeprowadzone w kilku krajach rzeczywiście pokazują, że Nutri-Score jest obecnie najskuteczniejszym systemem pomagającym konsumentom w dokonywaniu zdrowszych wyborów. Dlatego uważamy go za ważne narzędzie przyczyniające się do rozwiązania kryzysu otyłości. Możemy jedynie zalecić innym firmom pójście za doskonałym przykładem Nestlé i umieszczenie oznakowania Nutri-Score na swoich produktach”.

Ambitny plan wdrożenia oznaczeń na opakowaniach stanowi kolejny krok po tym jak w czerwcu 2019 r. Nestlé ogłosiło poparcie dla Nutri-Score w Europie kontynentalnej, mające na względzie wsparcie europejskich i lokalnych programów zdrowia publicznego.

Marco Settembri powiedział: „Poprzez Nutri-Score chcemy umożliwić konsumentom podejmowanie świadomych wyborów w kierunku zdrowszej diety. Przyspieszamy również transformację naszych produktów i wprowadzamy na rynek więcej takich, które mają mniejszy wpływ na środowisko oraz przyczyniają się do zrównoważonej diety. Obejmują one więcej produktów pochodzenia roślinnego”.

Więcej na temat Nutri-Score:  

https://www.santepubliquefrance.fr/les-actualites/2019/nutri-score-un-logo-plebiscite-par-les-francais

https://www.bmel.de/SharedDocs/Pressemitteilungen/2019/197-eNWK.html

Źródło: Nestle

Autor:materiały prasowe Nestlé
Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

Wybierz temat: Znakowanie żywności

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.