Zapisz się do newslettera
Najważniejsze informacje dla branży spożywczej!
Zapisz się na newsletter FoodFakty i bądź na bieżąco:
Nestlé rozpocznie umieszczanie oznakowania wartością odżywczą w systemie Nutri-Score na opakowaniach swoich produktów. Wdrożenie nastąpi w Austrii, Belgii, Francji, Niemczech i Szwajcarii. Pierwsze produkty z oznaczeniem Nutri-Score pojawią się już w pierwszej połowie 2020 roku. W ciągu kolejnych 2 lat Nestlé wprowadzi Nutri-Score na opakowaniach wszystkich swoich kategorii produktowych.
Nutri-Score to dobrowolne rozwiązanie funkcjonujące w ramach znakowania FOP (z przodu opakowania). Klasyfikuje ono żywność według jej profilu żywieniowego. Jest to system kolorowych oznaczeń ze skalą od A (zdrowszy wybór) do E (mniej zdrowy wybór).
Nestlé rozpoczyna wprowadzanie Nutri-Score od krajów, których władze już wspierają ten system. Na pozostałych rynkach firma nadal będzie angażować się w prace umożliwiające osiągnięcie możliwie najlepszego rozwiązania. Jednak wprowadzenie Nutriscore będzie możliwe w tych krajach, które notyfikowały ten system w Komisji Europejskiej.
Oznaczenie Nutri-Score pojawi się na opakowaniach całej gamy produktów Nestlé jak chociażby produkty roślinne marki Garden Gourmet, mleko o smaku czekoladowym Nesquik, pizza Buitoni, kawa Nescafé, produkty do gotowania Maggi i batony KitKat.
Marco Settembri, CEO Nestlé na Europę, Bliski Wschód i Afrykę Północną powiedział: „Zamierzamy oferować konsumentom jedną z najzdrowszych propozycji w każdej kategorii produktów. Dzięki Nutri-Score będziemy lepiej analizować nasze postępy w tej dziedzinie. Jestem dumny, że Nestlé jest pierwszą firmą, która w Europie wprowadziła Nutri-Score na taką skalę. Jesteśmy przekonani, że to właściwy krok naprzód.”
Monique Goyens, Dyrektor Generalna BEUC powiedziała: „Europejska Organizacja Konsumentów (BEUC), pochwala decyzję Nestlé o szerokim wprowadzeniu Nutri-Score. Badania przeprowadzone w kilku krajach rzeczywiście pokazują, że Nutri-Score jest obecnie najskuteczniejszym systemem pomagającym konsumentom w dokonywaniu zdrowszych wyborów. Dlatego uważamy go za ważne narzędzie przyczyniające się do rozwiązania kryzysu otyłości. Możemy jedynie zalecić innym firmom pójście za doskonałym przykładem Nestlé i umieszczenie oznakowania Nutri-Score na swoich produktach”.
Ambitny plan wdrożenia oznaczeń na opakowaniach stanowi kolejny krok po tym jak w czerwcu 2019 r. Nestlé ogłosiło poparcie dla Nutri-Score w Europie kontynentalnej, mające na względzie wsparcie europejskich i lokalnych programów zdrowia publicznego.
Marco Settembri powiedział: „Poprzez Nutri-Score chcemy umożliwić konsumentom podejmowanie świadomych wyborów w kierunku zdrowszej diety. Przyspieszamy również transformację naszych produktów i wprowadzamy na rynek więcej takich, które mają mniejszy wpływ na środowisko oraz przyczyniają się do zrównoważonej diety. Obejmują one więcej produktów pochodzenia roślinnego”.
Więcej na temat Nutri-Score:
https://www.bmel.de/SharedDocs/Pressemitteilungen/2019/197-eNWK.html
Źródło: Nestle
Przeczytaj także
Nestlé rozpoczyna współpracę z holenderskim koncernem Corbion, w celu opracowania nowej generacji składników na bazie mikroalg, umożliwiając dostarczanie konsumentom zrównoważonych, smacznych i pożywnych produktów roślinnych.
Z początkiem lipca firma Nestlé ogłosiła wprowadzenie na rynek batonów YES! w nowej, nadającej się do recyklingu papierowej owijce. Po raz pierwszy batony zostały zapakowane w papier za pomocą innowacyjnej technologii szybkiego owijania (ang. High-speed flow wrap).
Połowa dorosłych mieszkańców Europy ma nadwagę lub jest otyła, a w przypadku dzieci aż jedna trzecia zmaga się z nadmierną masą ciała. Konsekwencje tej sytuacji dotyczą nie tylko problemów zdrowotnych na poziomie indywidualnym, ale stanowią również poważne obciążenie dla budżetów poszczególnych krajów członkowskich UE.