Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Dobrowolne systemy znakowania wartością odżywczą w Europie - Część I: diagnoza problemu

Kategoria: Biznes

Epidemia chorób dietozależnych

Połowa dorosłych mieszkańców Europy ma nadwagę lub jest otyła, a w przypadku dzieci aż jedna trzecia zmaga się z nadmierną masą ciała. Konsekwencje tej sytuacji dotyczą nie tylko problemów zdrowotnych na poziomie indywidualnym, ale stanowią również poważne obciążenie dla budżetów poszczególnych krajów członkowskich UE. W dzisiejszych czasach konsumenci podejmują decyzję związane z zakupami w przeciągu zaledwie kilku sekund spędzonych prze sklepowej półce, dlatego konieczne jest, by etykiety produktów żywnościowych pozwalały na dokonanie szybkiego i, przede wszystkim, prozdrowotnego wyboru. Od 2016 r. wszystkie artykuły spożywcze i napoje sprzedawane w Unii Europejskiej muszą być obowiązkowo opatrzone informacją o wartości odżywczej. Wciąż jednak dla wielu konsumentów rozszyfrowanie liczb i tabelek na opakowaniu jest trudnym zadaniem. Brakuje bowiem obiektywnego wskaźnika, takiego jak na przykład system oparty na kolorach, który pozwalałby na łatwą ocenę rzeczywistej wartości odżywczej produktu.

Mylące etykiety

Niestety przepisy europejskie nie narzucają producentom obowiązku stosowania uproszczonych systemów znakowania żywności. Państwa członkowskie i prywatne przedsiębiorstwa mogą natomiast dobrowolnie wprowadzać tego typu rozwiązania i niektóre z nich korzystają z tej możliwości. Zgodnie z prawem UE informacje umieszczone na opakowaniu nie mogą być dla konsumenta mylące ani sugerować, że produkt jest zdrowszy niż w rzeczywistości. W praktyce jednak, ze względu na brak jednolitego systemu znakowania wartością odżywczą, wiele artykułów spożywczych obfitujących w tłuszcz, cukier i sól opatrzonych jest informacją o płynących z ich spożywania korzyściach zdrowotnych.

BEUC proponuje rozwiązanie

W związku z tym Europejska Organizacja Konsumencka (BEUC) zawarła wśród aktualnych priorytetów związanych z tegorocznymi wyborami do Parlamentu Europejskiego punkt dotyczący etykietowania produktów spożywczych w sposób ułatwiający nabywcom dokonywanie zdrowych wyborów żywieniowych. BEUC sugeruje wprowadzenie na przedniej części opakowań artykułów żywnościowych kolorowego systemu pozwalającego ocenić ich wartość odżywczą, co pozwoli ograniczyć sytuacje, w których konsumenci wybierają niezdrowe produkty zmyleni niejasną etykietą.

Zobacz też:

CZĘŚĆ II: SYTUACJA W WYBRANYCH KRAJACH

CZĘŚĆ III: DZIAŁANIA FIRM I OCZEKIWANIA KONSUMENTÓW

Źródła:

Autor:Wojciech Grodzicki
Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.