Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Dobrowolne systemy znakowania wartością odżywczą w Europie Część II: sytuacja w wybranych krajach

Kategoria: Biznes

Wielka Brytania

Brytyjska organizacja konsumencka Which? postuluje wprowadzenie obowiązku stosowania systemu „sygnalizacji świetlnej” na etykietach żywnościowych po Brexicie. Według jej przedstawicieli byłoby to korzystne dla konsumentów, którzy otrzymywaliby jasną informację czy zawartość cukru, soli i tłuszczu w przeliczeniu na 100 g jest w danym produkcie wysoka, średnia lub niska. Ułatwiłoby to porównywanie konkurencyjnych wyrobów niezależnie od wielkości sugerowanej porcji. Which? zaapelował do brytyjskiego rządu o wykorzystanie Brexitu jako szansy na wprowadzenie obligatoryjnego znakowania żywności w sposób, który obecnie w UE jest jedynie dobrowolny. „Aktualny, niewystandaryzowany system etykietowania produktów spożywczych pod względem wartości odżywczej jest dla konsumentów w najlepszym wypadku niejasny, a w najgorszym – po prostu mylący”, stwierdził Alex Neill, dyrektor zarządzający Which? ds. produktów i usług domowych.

Francja

21 lutego 2019 we francuskim parlamencie odbyło się głosowanie dotyczące obowiązku stosowania we wszystkich reklamach produktów spożywczych systemu Nutri-Score. Nowy przepis został zaakceptowany wynikiem 49 do 1. Nutri-Score to system „sygnalizacji świetlnej”, który pozwala na rozróżnianie produktów żywnościowych w skali od „A” do „E”, przy czym poszczególnym literom odpowiadają kolory od ciemnozielonego do czerwonego. Całościowa ocena konkretnego artykułu spożywczego bierze pod uwagę zarówno niekorzystne składniki, takie jak cukier i sól, jak i prozdrowotne właściwości, np. zawartość błonnika, owoców i warzyw.

Belgia

Z inicjatywy minister zdrowia Maggie De Block system Nutri-Score został oficjalnie przyjęty w Belgii. Aby umożliwić konsumentom zaznajomienie się z nowym rozwiązaniem, tamtejsze władze uruchomiły dużą kampanię informacyjną, obejmującą broszury i spoty video. Wprowadzenie Nutri-Score wywołało mieszane reakcje ze strony branży żywnościowej. Fevia, belgijska Federacja Przemysłu Spożywczego, wyraziła swój sceptycyzm, podczas gdy Federacja Handlu i Usług Comeos „jest zadowolona, że supermarkety będą mogły wykorzystać to narzędzie do lepszego informowania konsumentów”. Danone z kolei już rozpoczął implementację Nutri-Score w niektórych swoich markach, a do końca 2020 roku planuje zaktualizować etykiety wszystkich produktów.

Zobacz też: 

CZĘŚĆ I: DIAGNOZA PROBLEMU

CZĘŚĆ III: DZIAŁANIA FIRM I OCZEKIWANIA KONSUMENTÓW

Źródła:

Autor:Wojciech Grodzicki
Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

Wybierz temat: Znakowanie żywności

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.