Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Dobrowolne systemy znakowania wartością odżywczą w Europie - Część III: działania firm i oczekiwania konsumentów

Kategoria: Biznes

Brak konsensusu w branży

Pięć największych firm spożywczych na świecie zarzuciło prace nad nowym systemem znakowania żywności w Europie. Coca-Cola, Mondelēz, Nestlé, PepsiCo oraz Unilever przez dwa lata wspólnie opracowywały „Evolved Nutrition Label”, który miał zastąpić dotychczasowe tabele wartości odżywczej. Głównym założeniem systemu było wprowadzenie tzw. „sygnalizacji świetlnej” w postaci kolorów od czerwonego do zielonego, które informowałyby konsumenta o zawartości energii, tłuszczu, cukru i soli w produkcie. Jednak po wstępnych badaniach w kilku krajach oraz konsultacjach z ekspertami i grupami konsumenckimi, koncernom nie udało się ustalić wspólnego stanowiska dotyczącego ostatecznego kształtu systemu, w związku z czym projekt został zarzucony.

Nowy system Kellogg’s i PepsiCo

Natomiast Kellogg’s wraz z PepsiCo wprowadzają system „sygnalizacji świetlnej” w Wielkiej Brytanii oraz w innych częściach Europy. Przez wiele lat Kellogg’s unikał unowocześniania swoich etykiet, jednak po konsultacjach konsumenckich i rozmowach z partnerami handlowymi koncern zdecydował się na zmiany. Z kolei PepsiCo już od dawna stosowało kolorowy system znakowania wartością odżywczą w produktach przeznaczonych na rynek brytyjski, jednak teraz postanowiło wypróbować go również w innych państwach europejskich, aby „pomóc konsumentom w dokonywaniu właściwych wyborów” poprzez umieszczenie na etykiecie „istotnych i klarownych” informacji.

Hak oraz Iglo wprowadzają Nutri-Score

Dwóch istotnych graczy na holenderskim rynku spożywczym, firmy Hak oraz Iglo, również zamierzają zastosować w swoich produktach nowy system – francuski Nutri-Score. Prezes Hak, Timo Hoogeboom, uważa że nie ma sensu dłużej zwlekać z wprowadzeniem zmian w etykietach. W podobnym tonie wypowiedział się główny manager Iglo, Niels Bontje, który stwierdził, że jego firma wzorem sąsiednich krajów, jak Belgia i Francja, wprowadzi w swoich produktach Nutri-Score.

Ogólnoeuropejska petycja konsumencka

Siedem stowarzyszeń zrzeszonych w ramach Europejskiej Organizacji Konsumenckiej (BEUC) zorganizowało petycję w sprawie wprowadzenia Unii Europejskiej systemu Nutri-Score na etykietach wszystkich produktów spożywczych i napojów. „Oznakowanie wartości odżywczej za pomocą kolorów pomoże nabywcom w porównywaniu podobnych artykułów spożywczych i pozwoli im szybko ocenić który jogurt czy przekąska są zdrowsze. Bycie konsumentem to nie praca na pełen etat. Niewielu z nas dysponuje czasem potrzebnym do szczegółowego analizowania tabel i wykazu składników z tyłu każdego opakowania podczas wizyty w supermarkecie. Nasza obywatelska inicjatywa przedstawia konkretne rozwiązanie, które zostało już przetestowane i okazało się skuteczne. Nie możemy sobie pozwolić na dalsze odsuwanie w czasie ułatwień dla konsumentów w dokonywaniu prozdrowotnych wyborów żywieniowych. Osoby decyzyjne w UE powinny wziąć nasz apel pod uwagę”, podsumowuje dyrektor generalna BEUC, Monique Goyens.

Zobacz też: 

CZĘŚĆ I: DIAGNOZA PROBLEMU

CZĘŚĆ II: SYTUACJA W WYBRANYCH KRAJACH

 

Źródła:

Autor:Wojciech Grodzicki
Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

Wybierz temat: Znakowanie żywności

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.