Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Nielsen Smartstore – Nowe oblicze badań shopperowych

Kategoria: Biznes, Procesy i Technologie

Firma Nielsen zastosowała najnowsze osiągnięcia technologiczne, aby stworzyć SmartStore – narzędzie, które umożliwia niezwykle realistyczną symulację środowiska sklepowego w wymiarach 3D i z poglądem 360° z wykorzystaniem immersive reality.

Handel detaliczny koncentruje się na zrozumieniu shopperów i ich zachowań – tego, co przyciąga ich uwagę, na ile łatwo znajdują produkt na półce, w jaki sposób dokonują wyboru w sklepie. Wszystko po to, by ciągle optymalizować środowisko sklepowe, ułatwiać zakupy i tym samym wpływać na wzrost sprzedaży. Zazwyczaj tradycyjne badania shopperowe prowadzone są przy pomocy obserwacji, wywiadów w sklepie lub – te bardziej zaawansowane – eye-trackingu. Wiążą się one jednak z niezależnymi od badacza zakłóceniami w sklepie i koniecznością uzyskania zgody detalisty. Pozwalają też ocenić tylko to, co kupujący widzą w środowisku sklepowym w danym momencie.

Przenieś sklep do wirtualnej rzeczywistości

Nielsen wprowadził na rynek polski nowe narzędzie badawcze – SmartStore. SmartStore to rozwiązanie dedykowane zarówno dla producentów jak i detalistów, które łączy w sobie planowanie powierzchni sklepowej i półki oraz zaawansowane techniki badawcze. Wnioski płynące z badania przy użyciu SmartStore wyciągane są w oparciu o zachowania shopperów (tego, co shopperzy widzą i robią) w wirtualnym, ale bardzo realistycznym środowisku 3D. SmartStore daje możliwość budowania i testowania wielu scenariuszy w prosty i szybki sposób, także takich rozwiązań in-store, których dziś nie ma jeszcze w sklepach. Dzięki realizacji badania w idealnie porównywalnych warunkach, bez zakłóceń typowych dla rzeczywistego sklepu, SmartStore pozwala na precyzyjną analizę wpływu rozwiązań in store na sprzedaż oraz zachowania shoppera.  

Immersive reality w badaniach konsumenckich

SmartStore został zaprojektowany po to, aby radykalnie zmienić sposób, w jaki obecnie prowadzi się badania konsumenckie – możliwości, które oferuje immersive reality pozwalają zrozumieć doświadczenia konsumenta poprzez dane pasywne i aktywne. Dodatkowo kompleksowe wykorzystanie podglądów „playback”, nakładek audio, nagrań wideo oraz wywiadów po zakupach, umożliwia zrozumienie motywacji zachowań i tym samym, jeszcze trafniejsze odkrycie tego, czym podczas zakupów kieruje się konsument. Dzięki badaniom SmartStore nasi klienci mogą zmierzyć, ocenić i zoptymalizować wpływ wielu rozwiązań in-store na sprzedaż i zysk, w oparciu o wiedzę, jak reagują na nie kupujący, zanim zostaną one wprowadzone do sklepów – komentuje Beata Kaczorek, Consumer and Shopper Director w Nielsenie. 

Zmiana wymagana przez konsumentów

Zmiany w środowisku detalicznym, dostęp do technologii i zmieniający się styl życia wpływa na to, jak i gdzie realizujemy zakupy. Wiele decyzji, o tym co kupimy, podejmujemy nie w domu, lecz w sklepie. Stąd kluczowe jest, aby producenci i właściciele marek rozumieli zachowania kupujących i ich priorytety, bo to jest jedyny sposób na to, aby móc skierować do nich odpowiednią ofertę – podkreśla Beata Kaczorek.

Autor: Nielsen

Przeczytaj także

  • 19.11.2018

    Zastosowanie technologii „blockchain” w produkcji żywności

    Zaadaptowanie technologii „blockchain” na potrzeby rolnictwa postrzegane jest jako wielka szansa zarówno dla producentów, jak i konsumentów, którzy dzięki temu mogliby bez trudu śledzić losy surowców i produktów „od pola do stołu”. „Blockchain” po raz pierwszy pojawił się dekadę temu wraz z kryptowalutą bitcoinem i polega na cyfrowym rejestrowaniu transakcji bezgotówkowych w bezpośredni...

    Czytaj więcej
  • 29.10.2018

    Traceability w sektorze Owoców i Warzyw

    Specyfika rynku owocowo-warzywnego zmusza wszystkie podmioty – producentów, grupy producenckie, przetwórców, importerów, eksporterów, hurtowników – do sprostania wymaganiom jakościowym i ilościowym. Informia, producent specjalistycznego oprogramowania dla sektora owoców i warzyw, dostarcza im odpowiednie narzędzia...

    Czytaj więcej
  • 07.06.2018

    Wykrywanie patogenów w żywności… za pomocą smartfona

    Badacze z Uniwersytetu Purdue w Stanach Zjednoczonych opracowali technologię pozwalającą na wykrywanie patogenów w żywności za pomocą zwykłego smartfona. Pozwala ona na detekcję groźnych mikroorganizmów, takich jak...

    Czytaj więcej

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.