Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Niższa wartość eksportu produktów mleczarskich z UE do Chin

Kategoria: Biznes

Głównie mleko w proszku

Według danych Eurostatu w I połowie 2018 r. z Unii Europejskiej do Chin wyeksportowano produkty mleczarskie o łącznej wartości 557 mln EUR, czyli o 14,2% mniejszej  niż w I połowie 2017 r. Wartość sprzedaży do Chin stanowiła 11% całkowitej wartości eksportu produktów mleczarskich z UE w tym okresie. Największy wpływ na spadek wysyłek do Chin miało mleko w proszku. Wartość jego sprzedaży z UE do Chin zmniejszyła się o 51 mln EUR (o 22% r/r), co wynikało zarówno w mniejszego wolumenu (o 13%), jak i z niższych cen. Mleko w proszku, z 32-proc. udziałem, podobnie jak przed rokiem, pozostało najważniejszym, pod względem wartości, produktem mleczarskim w wymianie z Chinami.

Śmietana, serwatka i jogurty

Drugą pozycję pod względem wartości (28%) stanowiły mleko i śmietana płynne. Ich eksport ze Wspólnoty do Chin zmniejszył się 5% do 154 mln EUR, a w ujęciu ilościowym obniżył się o 10% do 156 tys. t. W I połowie 2018 r. wartość eksportu serwatki w proszku do Państwa Środka obniżyła się o 12% (r/r) do 114 mln EUR, chociaż w ujęciu ilościowym sprzedaż spadła tylko o 2% do 88 tys. t. Wartość eksportu jogurtów i pozostałych napojów fermentowanych zmniejszyła się o 8% do 28 mln EUR, ale ich ilość wzrosła o 3% do 13,2 tys. t.

Mniej masła, więcej serów i twarogów

Głęboki spadek eksportu do Chin odnotowało też masło i pozostałe tłuszcze mleczne - w ujęciu wartościowym o 30% do 39 mln EUR. Było to skutkiem mniejszych ilościowych zakupów ze strony Chin, które z UE zaimportowały 5,6 tys. t tych produktów, tj. o 29% mniej niż w I połowie 2017 r. W I półroczu bieżącego roku, jedynie w przypadku serów i twarogów odnotowano zarówno wartościowy jak i ilościowy wzrost eksportu z UE do Chin. Sprzedaż osiągnęła wartość 43 mln EUR, o 5% większą niż w analogicznym okresie przed rokiem. Ilościowy eksport serów i twarogów zwiększył się o 8% do 8,8 tys. t.

Polska na szóstym miejscu w UE

W analizowanym okresie największym unijnym dostawcą produktów mleczarskich na rynek chiński (pod względem wartości) były: Francja (24,9% całkowitej wartości eksportu z UE), Niemcy (18,8%) i Holandia (15,6%). Z Polski do Chin wyeksportowano produkty o łącznej wartości 26 mln EUR, o 6,5% wyższej niż przed rokiem. Nasz kraj, z  4,6–proc. udziałem, uplasował się na szóstym miejscu, a udział ten w relacji rocznej zwiększył się o 0,9 p. p. Warto dodać, że prezentowane dane dotyczą produktów z taryfy obejmującej kody 0401-0406, co oznacza, że nie uwzględniają produktów mleczarskich w standardzie dla niemowląt, a wg CLAL ich sprzedaż do Państwa Środka w I połowie br. osiągnęła 138,0 tys. t i była aż o 30,4% większa niż przed rokiem.

Wybierz temat: Przemysł mleczarski

Autor: BGŻ BNP Paribas

BGŻ BNP Paribas

Paweł Wyrzykowski
Ekspert rynków rolnych
Rynek mleka

Przeczytaj także

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.