Nowe opakowanie w sektorze mięsa mielonego.
Na rynku amerykańskim pojawiło się nowe, łatwo otwierane opakowanie typu „baton” pozwalające na eliminację kontaktu konsumenta z mięsem podczas przygotowywania posiłku.
Według badania Innovation Study przeprowadzonego przez firmę Cargill w 2015 roku, aż 57% konsumentów szuka nowych, lepszych rozwiązań, które pozwoli im otwierać opakowania bez kontaktu z surowym mięsem. Co więcej ankieta przeprowadzona przez Flexible Packaging Association (Brand Value Study, 2015) wykazała, że 60% z 2000 ankietowanych wskazuje cechę „łatwo otwierać” jako najważniejszy atrybut opakowania.
Zaletami innowacyjnego opakowania jest możliwość produkcji na istniejących urządzeniach bez konieczności przestojów maszyn, a także możliwość dostosowania siły z jaką konsument będzie otwierać opakowanie. Główną innowacją opakowania w sektorze mięs mielonych jest konstrukcja opakowania pozwalająca na eliminację kontaktu konsumenta z mięsem podczas przygotowywania posiłku.
Nowy typ opakowania ma zapewnić konsumentowi wygodę podczas przygotowywania posiłków w domu, ale także ma zapewnić wysoką jakość, świeżość oraz zachowanie wartości odżywczej i smaku zapakowanego mięsa. Ograniczając konieczność kontaktu konsumenta z surowym mięsem poprawia się także aspekt bezpieczeństwa żywności w trakcie przygotowywania posiłku.
Źródła:
-
Brand Value Study, 2015, Flexible Packaging Association
-
http://www.profoodworld.com/articles/cargill-debuts-easy-peel-packaging-its-ground-beef-chubs
Przeczytaj także
-
20.03.2017
Mięso wolne od antybiotyków zyskuje przyczółek w Stanach Zjednoczonych.
W obliczu presji ze strony ekologów i przedstawicieli konsumentów, duże amerykańskie przedsiębiorstwa oraz sieci restauracji zmierzają do ograniczenia wykorzystania antybiotyków w hodowli zwierząt przeznaczonych na mięso.
-
04.01.2017
Wpływ opakowania Premium na produkt
Konsument przechodząc przez alejkę sklepową może nie zdawać sobie nawet sprawy z tego ile wysiłku włożonego zostało w planowanie i projektowanie opakowań, które mija.
-
19.12.2016
Czy mięso in vitro zdominuje rynek spożywczy?
Czym jest mięso in vitro? Jest to produkt mięsa zwierzęcego, który nigdy nie był częścią żywego, kompletnego zwierzęcia. Inne znane nazwy to: mięso hydroponiczne, mięso bezofiarne, czy vitro mięso.