Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Organizacja akcji promocyjnych w świetle RODO - Abstrakt artykułu

Kategoria: Biznes , Prawo Żywnościowe

W dzisiejszych czasach wszechobecnej konkurencji firmy prześcigają się w sposobach na zdobycie nowych klientów. Branża spożywcza nie jest tu wyjątkiem. Jednym z instrumentów po który najczęściej sięga się aby zdobyć i utrzymać lojalność klientów jest organizacja różnego rodzaju akcji promocyjnych, które przewidują przekazanie klientom nagród, premii czy rabatów. Organizacja takich akcji wymaga nie tylko przygotowań logistycznych, ale również zadbania o kwestie prawne, podatkowe i kwestie związane z ochroną danych osobowych. Bardzo często akcje promocyjne wiążą się bowiem ze zbieraniem od klientów dodatkowych informacji. O czym należy pamiętać żeby zorganizować je zgodnie z przepisami RODO? 

Przygotowania należy rozpocząć od określenia celów akcji, zastanowienia się do czego będziemy potrzebować danych uzyskanych od klientów i jakie to mają być dane. Zgodnie z zasadą „privacy by design” powinniśmy ocenić czy zakładany przez nas model przeprowadzenia akcji promocyjnej jest zgodny z przepisami dot. ochrony danych osobowych zaś wyniki oceny udokumentować (aby spełnić zasadę rozliczalności). Należy w szczególności pamiętać o prawidłowym określeniu podstaw prawnych przetwarzania i o zasadzie minimalizacji danych. Powinniśmy zbierać jedynie dane niezbędne do realizacji celów akcji, zabronione jest zbieranie danych „na zapas”. Jeśli przykładowo organizujemy konkurs w którym nagroda pieniężna ma być wysłana na rachunek bankowy zwycięzcy, nie ma potrzeby zbierania numerów rachunków od wszystkich uczestników. Istnieje bowiem możliwość skontaktowania się ze zwycięzcą konkursu po jego wyłonieniu i poproszenie go o wskazanie danych niezbędnych do przekazania nagrody. Ocena które dane są rzeczywiście niezbędne do organizacji konkursu powinna być dokonywana indywidualnie w każdym przypadku. Należy też pamiętać o zasadzie „privacy by default” – przyjęte przez nas rozwiązania powinny w jak największym stopniu chronić prywatność uczestników.  

Więcej informacji, w tym przykładowe podstawy przetwarzania danych do celów organizacji akcji promocyjnych, znajdziecie Państwo w pełnej wersji artykułu dostępnej w Strefie Managera. 

Pełna wersja artykułu dostępna jest wyłącznie w Strefie Managera pod adresem: 

STREFA MANAGERA: ORGANIZACJA AKCJI PROMOCYJNYCH W ŚWIETLE RODO

 W Strefie Managera dodatkowo znajdziesz:

  • Raporty Food Risk
  • LEX Scan - miesięczny raport zmian w prawie żywnościowym wraz z krótkim komentarzem
  • Opracowania Prawne naszych Ekspertów
  • Tablicę Managera Food Fraud i Food Risk
  • Dedykowane webinaria, szkolenia, warsztaty – śledź nowe elementy wpisując w pole szukaj Strefa Managera

>> Więcej o STREFIE MANAGERA <<

Zadzwoń +48 501 370 590 lub napisz strefamanagera@foodfakty.pl

Autor:Ewa Kuczyńska
Ewa Kuczyńska
Radca prawny

Ewa jest radcą prawnym z ponad 6‑letnim doświadczeniem zawodowym specjalizującym się w doradztwie z zakresu prawa żywnościowego, w tym prawa alkoholowego.

Ponadto Ewa doradza klientom w kwestiach związanych z ochroną danych osobowych i nowych technologii, specjalizuje się w prawie kontraktów oraz prawie gospodarczym. Ewa posiada znaczące doświadczenie w prowadzeniu sporów sądowych.

Ewa ukończyła Uniwersytet Wrocławski, Université Nice Sophia Antipolis i Université Toulouse I Capitole. Obecnie uczęszcza na studia podyplomowe „Inspektor Ochrony Danych” na Górnośląskiej Wyższej Szkole Handlowej w Katowicach.
Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

Wybierz temat: Prawo żywnościowe

Artykuł opublikowany dzięki firmie:

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.