Zapisz się do newslettera
Najważniejsze informacje dla branży spożywczej!
Zapisz się na newsletter FoodFakty i bądź na bieżąco:
Dla poprawy widoczności produktów spożywczych na rynku i wzbogaceniu ich atrakcyjności w oczach konsumentów warto rozważyć zastosowanie w oznakowaniu, prezentacji i reklamie żywności oświadczeń żywieniowych i zdrowotnych. Jednocześnie, ze względu na szereg skomplikowanych przepisów regulujących warunki ich stosowania, należy wiedzieć jak zrobić to zgodnie z prawem, by uzyskać korzyść marketingową jednocześnie unikając ryzyka zakwestionowania.
W poniższym tekście wyjaśniamy ogólne ramy stosowania oświadczeń żywieniowych i zdrowotnych. Niniejszy artykuł ma na celu stanowić drogowskaz i być zbiorem wskazówek umożliwiających poprawne skorzystanie z tego jakże cennego narzędzia komunikowania właściwości produktu, jakim są właśnie oświadczenia.
Pełna wersja artykułu dostępna jest wyłącznie w Strefie Managera pod adresem:
W Strefie Managera dodatkowo znajdziesz:
>> Więcej o STREFIE MANAGERA <<
Zadzwoń +48 501 370 590 lub napisz strefamanagera@foodfakty.pl
Przeczytaj także
Często wskazuje się, że Polska jest jedynym krajem w Unii Europejskiej, w którym zakup alkoholu w Internecie przez konsumenta jest niemożliwy z uwagi na restrykcyjne regulacje. Chociaż takie stanowisko reprezentuje wiele organów administracji i sądów administracyjnych odpowiedź na pytanie, czy w istocie jest to nielegalne wcale nie jest taka oczywista.
Nowe regulacje mają wprowadzać szereg zmian jak np. dostosowanie definicji produktów winiarskich do wymagań rynkowych czy zwiększenie limitu produkcji z 10 000 litrów w skali roku do 100 000 litrów dla drobnych producentów. Planowany termin przyjęcia projektu to I kwartał 2021 r.
FLIS to w tłumaczeniu unijny System informacji na temat etykietowania żywności, który prezentuje informacje na temat obowiązkowych oznaczeń na etykiecie wynikających z przepisów UE. System będzie stanowił narzędzie operacyjne, za pomocą którego użytkownicy (przeglądający stronę) mogą znaleźć wymagania dotyczące etykietowania dla różnych kategorie produktów spożywczych, najpierw na szczeblu unijnym, a może w przyszłości na szczeblu państw członkowskich.