Zapisz się do newslettera
Najważniejsze informacje dla branży spożywczej!
Zapisz się na newsletter FoodFakty i bądź na bieżąco:
Często wskazuje się, że Polska jest jedynym krajem w Unii Europejskiej, w którym zakup alkoholu w Internecie przez konsumenta jest niemożliwy z uwagi na restrykcyjne regulacje. Chociaż takie stanowisko reprezentuje wiele organów administracji i sądów administracyjnych odpowiedź na pytanie, czy zgodnie z obowiązującymi w Polsce normami prawnymi sprzedaż alkoholu przez Internet konsumentom jest dopuszczalna wcale nie jest taka oczywista. Dotyczy to również – co może zaskakiwać – odpowiedzi na pytanie czy napojami alkoholowymi mogą być uznane również produkty nie będącymi napojami. Z prawnego punktu widzenia najkrótsza odpowiedź na te pytania brzmi: „to zależy”. Prowadząc biznes warto zatem wiedzieć od czego ew. dopuszczalność sprzedaży alkoholu zależy oraz jakie są trendy regulacyjne w tym zakresie, tym bardziej że niedawno do Sejmu trafił projekt liberalizacji takiego obrotu.
Pełna wersja artykułu dostępna jest wyłącznie w Strefie Managera pod adresem:
W Strefie Managera dodatkowo znajdziesz:
>> Więcej o STREFIE MANAGERA <<
Zadzwoń +48 501 370 590 lub napisz strefamanagera@foodfakty.pl
Przeczytaj także
Nowe regulacje mają wprowadzać szereg zmian jak np. dostosowanie definicji produktów winiarskich do wymagań rynkowych czy zwiększenie limitu produkcji z 10 000 litrów w skali roku do 100 000 litrów dla drobnych producentów. Planowany termin przyjęcia projektu to I kwartał 2021 r.
FLIS to w tłumaczeniu unijny System informacji na temat etykietowania żywności, który prezentuje informacje na temat obowiązkowych oznaczeń na etykiecie wynikających z przepisów UE. System będzie stanowił narzędzie operacyjne, za pomocą którego użytkownicy (przeglądający stronę) mogą znaleźć wymagania dotyczące etykietowania dla różnych kategorie produktów spożywczych, najpierw na szczeblu unijnym, a może w przyszłości na szczeblu państw członkowskich.
Wybuch pandemii koronawirusa negatywnie wpłynął na całą branżę gastronomiczną. Szczególnie jednak dotknął rynek win. Przykładem środków zaradczych przyjętych w tym zakresie może być przyjęte przez Komisję Europejską Rozporządzenie Wykonawcze nr 2020/975.