Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Oświadczenia żywieniowe i zdrowotne w kontekście przepisów prawnych i trendów konsumenckich – raport branżowy KUPS „Sprawdzone sposoby na spotkanie z konsumentem”

Kategoria: Prawo Żywnościowe

W dobie przesycenia informacją i olbrzymiego wyboru produktów spożywczych na sklepowych półkach nie jest łatwo przyciągnąć uwagę konsumenta i zachęcić go do zakupu. Nawet mając produkt najlepiej dopasowany do oczekiwań naszej grupy docelowej, możemy mieć trudność z dotarciem do niej bez wyróżnienia właściwych informacji. Co jest teraz ważne dla konsumentów i jak to podkreślać? Czy informacje na opakowaniu są istotne i mogą skłaniać do zakupu bądź zniechęcać? Czy certyfikat jakości jest ważny? I czy pokolenie ma znaczenie?

To zagadnienia prezentowane w raporcie „Sprawdzone sposoby na spotkanie z konsumentem – oświadczenia żywieniowe i zdrowotne w kontekście przepisów prawnych i trendów konsumenckich”dedykowanym  uczestnikom branży owocowo-warzywnej, którego inicjatorem jest Stowarzyszenie Krajowa Unia Producentów Soków (KUPS). Na łamach raportu eksperci zastanawiają się, na jakich podstawach budować markę spożywczą i jak opowiedzieć o swoim produkcie, żeby przekonać ludzi, że sięgając właśnie po niego realnie zadbają o swoje zdrowie.

Sprawdzonym narzędziem do prawidłowego komunikowania właściwości prozdrowotnych jest System Jakości Certyfikowany Produkt (CP), dedykowany produktom powstającym z owoców i warzyw, a więc bogatym w składniki odżywcze, umożliwiające opatrzenie ich właściwymi oświadczeniami. W ramach weryfikacji danych o produkcie, przed wyrażeniem zgody na stosowanie znaku „Certyfikowany Produkt (CP)”, oceniane są różne cechy produktu, m.in.: rodzaj składników pozytywnie wpływających na zdrowie człowieka, które muszą być w nim obecne w znaczącej ilości. W oparciu o dostarczone przez producenta badania analizowany jest także poziom zawartości składników aktywnych pod kątem możliwości zastosowania oświadczeń żywieniowych i zdrowotnych. Zgodność produktu z założeniami Systemu CP potwierdza logo, które można zamieszczać w oznakowaniu, reklamie i prezentacji produktu. W ten sposób odpowiadamy na potrzeby konsumentów, dotyczące nie tylko zewnętrznego potwierdzenia jakości, ale i bogatej matrycy odżywczej – wyjaśnia dr inż. Barbara Groele, Sekretarz Generalny Stowarzyszenia KUPS.

Zdrowie jest dla konsumentów bardzo ważne,  a w połączniu z tematem żywienia stwarza bardzo szerokie pole do komunikacji dla producentów i przetwórców. Podkreślanie jakości produktu poprzez umiejętne i atrakcyjne zastosowanie oświadczeń zdrowotnych i żywieniowych zwiększa konkurencyjność na tym trudnym rynku, a profilowanie produktów i komunikatów pozwala skuteczniej dotrzeć z przekazem do konsumentów ze wszystkich segmentów. Warto wykorzystywać sprawdzone narzędzia, które pozwalają właściwie oznakować produkt, by podkreślić jego wartości odżywcze – wyjaśnia Emilia Hahn, specjalista ds. PR i marketingu.

Producenci i przetwórcy stoją przed wyzwaniem, którym jest połączenie atrakcyjnej dla konsumentów komunikacji ze ściśle określonymi regułami stosowania oświadczeń żywieniowych i zdrowotnych.  Prawo żywnościowe bardzo dokładnie reguluje możliwość umieszczania komunikatów o składnikach odżywczych lub ich wpływie na zdrowie na opakowaniu. Pokazujemy to wyraźnie w raporcie na przykładzie oświadczeń dotyczących witaminy C, których może być kilkanaście i które można zastosować na ściśle określonych warunkach. Komunikowanie się z konsumentami za pomocą oświadczeń poprzez podkreślanie funkcjonalnych cech środków spożywczych jest opcją wartą rozważenia w budowaniu pozycji marki i sposobie postrzegania jej przez konsumentów. Decydując się na użycie oświadczeń warto skorzystać z merytorycznego i profesjonalnego wsparcia, dzięki któremu można uniknąć potencjalnych błędów i naruszeń przepisów – podsumowuje Izabela Tańska, doradca ds. prawa żywnościowego, IGI Food Consulting.

Trendy prozdrowotne i regulacje prawne to jednak nie jedyne wyzwania, stojące przed producentami. Konsumenci nie darzą zaufaniem informacji przedstawianych na opakowaniu oraz deklaracji producentów, niepopartych zewnętrzną kontrolą. Tylko 9% kupujących ufa organom państwowym, że sprawują realny nadzór nad produktami spożywczymi, trafiającymi na sklepowe półki. Konsumenci poszukują więc produktów, których skład został potwierdzony przez zewnętrzne, niezależne instytucje.

Raport „Sprawdzone sposoby na spotkanie z konsumentem” powstał ramach Systemu Jakości Certyfikowany Produkt (CP), który jest pomocnym narzędziem w komunikacji z klientami. Więcej informacji na www.certyfikowanyprodukt.pl

Raport do pobrania

Autor:Informacja prasowa KUPS
Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

Wybierz temat: Bezpieczeństwo żywności Certyfikacja Owoce i warzywa

  • 04.09.2020

    Zautomatyzowana linia do produkcji zbiorników ze stali nierdzewnej

    Ruszyła najnowocześniejsza technologicznie w Europie zautomatyzowana linia do produkcji zbiorników oraz stacji wyparnych ze stali nierdzewnej. Firma B&P Engineering rozpoczęła produkcję na nowoczesnym obiekcie o powierzchni 5200 m2, wyposażonym w najbardziej zaawansowaną technologicznie w Europie linię produkcyjną zaprojektowaną do zautomatyzowanej produkcji.

    Czytaj więcej
  • 28.08.2020

    Pomidory polecają się na upały!

    Czerwone, żółte, a nawet brązowe, pełne smaku i aromatu – takie są właśnie polskie pomidory. Chętnie sięgamy po nie jako dodatek do kanapek, sałatek, jako składnik zup i sosów. Ale nie wszyscy wiedzą, że oprócz wyjątkowego smaku pomidory dostarczają również wielu cennych substancji odżywczych, o których szczególnie warto pamiętać podczas upałów. Dlaczego? Poznaj mało znane fakty o pomidorze!

    Czytaj więcej
  • 06.03.2020

    5 zasad przechowywania warzyw i owoców

    Każdemu z nas zdarzyło się kiedyś przesadzić z ilością zakupów spożywczych, a w efekcie wyrzucić część jedzenia do kosza. Statystyki mówią, że pozbywamy się jedzenia zwykle z powodu jego zepsucia, a trzecią co do wielkości grupą produktów najczęściej trafiających na śmietnik są – po pieczywie i wędlinach – świeże owoce.

    Czytaj więcej

Artykuł opublikowany dzięki firmie:

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.