Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Pogorszenie wyników finansowych branży drobiarskiej

Kategoria: Biznes

Dane Point-Info

Według danych Point-Info, w pierwszej połowie 2019 r. opłacalność produkcji rozumiana jako marża EBITDA (dochód przed uwzględnieniem odsetek, amortyzacji oraz podatków względem przychodów) dla branży mięsnej ogółem (PKD 10.1) zmniejszyła się o 27,6% i wyniosła 4,51. Największy spadek dochodowości odnotowano w przypadku branży drobiarskiej (PKD 10.12 - przetwarzanie i konserwowanie mięsa z drobiu), gdzie marża EBITDA zmniejszyła się z 6,64 do 4,36.

Przychody firm

W I połowie 2019 roku przychody firm zajmujących się przetwarzaniem i konserwowaniem mięsa z drobiu (PKD 10.12), zatrudniających co najmniej 10 osób zmniejszyły się o 3,3% w relacji do pierwszego półrocza poprzedniego roku i wyniosły 6,8 mld zł. Jednocześnie w mniejszym stopniu, o 1,1%, zmniejszyły się koszty ogółem do 6,6 mld zł. Warto jednak zaznaczyć, że przychody ogółem w przeliczeniu na 1 przedsiębiorstwo wzrosły o ponad 11%, zaś koszty ogółem na 1 przedsiębiorstwo o blisko 14%.

Konsekwencje

Konsekwencją silniejszego spadku przychodów, niż kosztów było znaczące obniżenie rentowności branży. W I połowie 2019 r. zysk brutto wyniósł 170,4 mln zł, wobec 334,3 mln zł przed rokiem, natomiast zysk netto 150,6 mln zł, wobec 299,9 mln zł w odpowiednim okresie poprzedniego roku. W związku z tym stopa zysku brutto zmniejszyła się z 4,51% w I połowie 2018 r. do 2,26% w I połowie 2019 roku. Z kolei stopa zysku netto wyniosła 1,99%, wobec 4,01% przed rokiem.

Dominującą pozycję kosztową w branży drobiarskiej zajmowało zużycie materiałów, którego udział w kosztach działalności ogółem wyniósł 68%. Koszty zużycia materiałów w I poł. 2019 r. zmniejszyły się o 3,4% i wyniosły 4,5 mld zł.

Rentowność

Pogorszeniu uległa również stopa rentowności aktywów (ROA) i rentowności kapitału własnego (ROE). Wskaźnik ROA zmniejszył się z 11,16% do 5,30%, natomiast wskaźnik ROE zmniejszył się z 23,27% do 11,74%. Pogorszenie odnotowano również w przypadku rentowności sprzedaży – z 3,29% w pierwszej połowie 2018 r. do 2,38% w pierwszym półroczu 2019 r.

Wzrost eksportu mięsa i podrobów drobiowych

Według danych MRiRW w okresie I-VII 2019 roku z Polski wyeksportowano 821 tys. t nieprzetworzonego mięsa i podrobów drobiowych, co oznacza wzrost o 9% r/r.

Nadal głównym odbiorcą produktów drobiowych z Polski pozostają Niemcy, gdzie w pierwszych siedmiu miesiącach br. trafiło 122,4 tys. t, czyli o 3% więcej niż przed rokiem. Do Wielkiej Brytanii wysłano 65,7 tys. t, czyli o 7% więcej w relacji rocznej, a do Francji 52,6 tys. t, czyli o 4% więcej r/r.

Źródło: agronomist.pl

Autor:BNP Paribas
BNP Paribas
Magdalena Kowalewska
Analityk sektora rolno-spożywczego
Rynek mięsa i jaj
Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

Wybierz temat: Przemysł mięsny

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.