Zapisz się do newslettera
Najważniejsze informacje dla branży spożywczej!
Zapisz się na newsletter FoodFakty i bądź na bieżąco:
W dobie rosnących kosztów luksusy stają się zbędne, ale odżywcza, zbilansowana dieta już nie. Choć rozrywka i gadżety mają swój urok, w swoim gorączkowym trybie życia pokolenie Z i milenialsi stawiają na pierwszym miejscu na zdrową żywność. Najnowsze badanie przeprowadzone przez Lifesum (platformę zdrowego odżywiania), wskazuje, że pokolenie Z i milenialsi w obliczu obecnego kryzysu związanego z kosztami życia bardziej skłaniają się w kierunku zdrowego odżywiania, ograniczając tym samym rzeczy mniej istotne, w tym usługi platform streamingowych, takich jak Netflix.
Zdrowe odżywianie przeciwko Netflix
Raport amerykańskiej platformy Lifesum na temat stanu zdrowego odżywiania i dobrego samopoczucia za rok 2023, w którym zbadano nawyki żywieniowe konsumentów, ujawnił, jakie poświęcenia pokolenie Z i milenialsi są gotowi ponieść na rzecz zdrowszego odżywiania w czasie kryzysu związanego z kosztami życia, w tym w zakresie mody, technologii i usług transmisji strumieniowej. Odsetek pokolenia Z i pokolenia milenialsów, którzy ograniczyliby następujące wydatki, aby nadać priorytet wydatkom na zdrowszą żywność:
Lifesum zauważył, że dla pokolenia Z i pokolenia milenialsów zdrowe odżywianie stało się niedrogim i dostępnym źródłem przyjemności, szczególnie w czasach, gdy oddawanie się tak ważnym doświadczeniom, jak podróże, może wydawać się nieosiągalne.
Inwestowanie w zdrowie może dziś przynieść długoterminowe korzyści, potencjalnie zmniejszając koszty opieki zdrowotnej w przyszłości. W miarę pogłębiania się kryzysu związanego z kosztami życia zdrowie staje się w centrum uwagi i odzwierciedla rosnące pragnienie dbania o siebie i odpowiedzialnego wydawania pieniędzy.
Zdrowe odżywianie wpływające na wyniki w pracy
Zdrowe odżywianie stało się dominującą siłą w branży spożywczej. Lifesum zaobserwował, że pragnienie dobrego samopoczucia i pożywnych opcji żywieniowych wpływa na inne obszary życia ludzi, na przykład pracę – do tego stopnia, że oszałamiające 71% pokolenia Z i pokolenia milenialsów jest gotowych rzucić jutro pracę na rzecz takiej, która zapewnia lepsze wsparcie ich dobremu samopoczuciu.
Powstanie żywności funkcjonalnej
Znaczący trend wśród pokolenia Z i milenialsów to sięganie po żywność funkcjonalną, aby spełniać swoje cele zdrowotne. Żywność funkcjonalna doskonale wpisuje się w ich preferencje dotyczące stylu życia i zapewnia dodatkowe korzyści zdrowotne wykraczające poza podstawowe odżywianie, takie jak poprawa trawienia, wzmocnienie odporności lub wzmocnienie funkcji poznawczych. Z raportu wynika, że 73% osób spożywa te produkty, aby zwiększyć poziom energii, 61%, aby poprawić samopoczucie psychiczne, a 40%, aby zapewnić lepszy sen.
Praktyczne i oszczędzające czas gotowanie
W czasie kryzysu związanego z kosztami życia nie tylko pokolenie Z i milenialsi promują ruch na rzecz zdrowego odżywiania, ale zmienia się także sposób, w jaki gotują żywność. Na pytanie, jakie są ich ulubione kuchenne sposoby na oszczędzanie pieniędzy, pokolenie Z i milenialsi podkreślili metody, które są praktyczne i oszczędzają czas:
Raport Lifesum, oparty na ankiecie przeprowadzonej wśród 10 000 przedstawicieli pokolenia Z i pokolenia milenialsów, ujawnił, że ekonomia doświadczeń znacząco wpływa na jednostki, a zdrowe odżywianie służy jako chwila wytchnienia i ucieczki od zgiełku codziennego życia.
Pokolenie Z i milenialsi wykazują prawdziwy apetyt na wyjątkowe doświadczenia w swoich wyborach żywieniowych. Odzwierciedla to ich preferencja dla niekonwencjonalnych opcji, takich jak ciasteczka białkowe z ciecierzycy, pikantne płatki owsiane ze szpinakiem i jajkiem – to ulubione dania użytkowników aplikacji Lifesum – czy batony energetyczne bez pieczenia z korzyściami funkcjonalnymi, takie jak batonik dyniowo-czekoladowy z dodatkiem żelaza.
Przeczytaj także
Opublikowane niedawno badanie przeprowadzone w Stanach Zjednoczonych pokazuje, że pod wpływem diety wegańskiej lub diety ketogenicznej w organizmie zachodzą istotne zmiany dotyczące układu odpornościowego.
Zespół naukowców z Hiszpanii opublikował wyniki badań, z których wynika, że oliwa z oliwek z pierwszego tłoczenia wpływa na funkcjonowanie bakterii jelitowych.
Food 4 Future – Expo Foodtech (16–18 kwietnia, Bilbao, Hiszpania) staną się areną dyskusji nt. nowych składników i żywność, które stają się alternatywnymi źródłami białka. Oprócz kongresu na Food 4 Future 2024 znajdzie się także przestrzeń wystawiennicza, na której swoje najnowsze rozwiązania zaprezentuje ponad 280 firm. FoodFakty będą obecne na wydarzeniu.