Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Pokolenie Z i milenialsi na pierwszym miejscu stawiają wydatki na zdrową żywność

Kategoria: Składniki Żywności

W dobie rosnących kosztów luksusy stają się zbędne, ale odżywcza, zbilansowana dieta już nie. Choć rozrywka i gadżety mają swój urok, w swoim gorączkowym trybie życia pokolenie Z i milenialsi stawiają na pierwszym miejscu na zdrową żywność. Najnowsze badanie przeprowadzone przez Lifesum (platformę zdrowego odżywiania), wskazuje, że pokolenie Z i milenialsi w obliczu obecnego kryzysu związanego z kosztami życia bardziej skłaniają się w kierunku zdrowego odżywiania, ograniczając tym samym rzeczy mniej istotne, w tym usługi platform streamingowych, takich jak Netflix.

Zdrowe odżywianie przeciwko Netflix

Raport amerykańskiej platformy Lifesum na temat stanu zdrowego odżywiania i dobrego samopoczucia za rok 2023, w którym zbadano nawyki żywieniowe konsumentów, ujawnił, jakie poświęcenia pokolenie Z i milenialsi są gotowi ponieść na rzecz zdrowszego odżywiania w czasie kryzysu związanego z kosztami życia, w tym w zakresie mody, technologii i usług transmisji strumieniowej. Odsetek pokolenia Z i pokolenia milenialsów, którzy ograniczyliby następujące wydatki, aby nadać priorytet wydatkom na zdrowszą żywność:

  • Moda 62%
  • Technologia i gadżety 55%
  • Kursy online 37%
  • Usługi przesyłania strumieniowego 36%
  • Podróże 34%
  • Pielęgnacja skóry i uroda 30%

Lifesum zauważył, że dla pokolenia Z i pokolenia milenialsów zdrowe odżywianie stało się niedrogim i dostępnym źródłem przyjemności, szczególnie w czasach, gdy oddawanie się tak ważnym doświadczeniom, jak podróże, może wydawać się nieosiągalne.

Inwestowanie w zdrowie może dziś przynieść długoterminowe korzyści, potencjalnie zmniejszając koszty opieki zdrowotnej w przyszłości. W miarę pogłębiania się kryzysu związanego z kosztami życia zdrowie staje się w centrum uwagi i odzwierciedla rosnące pragnienie dbania o siebie i odpowiedzialnego wydawania pieniędzy.

Zdrowe odżywianie wpływające na wyniki w pracy

Zdrowe odżywianie stało się dominującą siłą w branży spożywczej. Lifesum zaobserwował, że pragnienie dobrego samopoczucia i pożywnych opcji żywieniowych wpływa na inne obszary życia ludzi, na przykład pracę – do tego stopnia, że oszałamiające 71% pokolenia Z i pokolenia milenialsów jest gotowych rzucić jutro pracę na rzecz takiej, która zapewnia lepsze wsparcie ich dobremu samopoczuciu.

Powstanie żywności funkcjonalnej

Znaczący trend wśród pokolenia Z i milenialsów to sięganie po żywność funkcjonalną, aby spełniać swoje cele zdrowotne. Żywność funkcjonalna doskonale wpisuje się w ich preferencje dotyczące stylu życia i zapewnia dodatkowe korzyści zdrowotne wykraczające poza podstawowe odżywianie, takie jak poprawa trawienia, wzmocnienie odporności lub wzmocnienie funkcji poznawczych. Z raportu wynika, że 73% osób spożywa te produkty, aby zwiększyć poziom energii, 61%, aby poprawić samopoczucie psychiczne, a 40%, aby zapewnić lepszy sen.

Praktyczne i oszczędzające czas gotowanie

W czasie kryzysu związanego z kosztami życia nie tylko pokolenie Z i milenialsi promują ruch na rzecz zdrowego odżywiania, ale zmienia się także sposób, w jaki gotują żywność. Na pytanie, jakie są ich ulubione kuchenne sposoby na oszczędzanie pieniędzy, pokolenie Z i milenialsi podkreślili metody, które są praktyczne i oszczędzają czas:

  • Przygotowywanie posiłków w niedziele
  • Opcje wysokobiałkowe zawsze dostępne w lodówce
  • Opcje szybkich posiłków, w tym frytki i dania na patelnię
  • Mrożone, wstępnie pokrojone warzywa
  • Szybkie metody gotowania, np. frytownice, aby zmaksymalizować czas spędzony w kuchni
  • Dodawanie składników odżywczych do podstawowych potraw

Raport Lifesum, oparty na ankiecie przeprowadzonej wśród 10 000 przedstawicieli pokolenia Z i pokolenia milenialsów, ujawnił, że ekonomia doświadczeń znacząco wpływa na jednostki, a zdrowe odżywianie służy jako chwila wytchnienia i ucieczki od zgiełku codziennego życia.

Pokolenie Z i milenialsi wykazują prawdziwy apetyt na wyjątkowe doświadczenia w swoich wyborach żywieniowych. Odzwierciedla to ich preferencja dla niekonwencjonalnych opcji, takich jak ciasteczka białkowe z ciecierzycy, pikantne płatki owsiane ze szpinakiem i jajkiem – to ulubione dania użytkowników aplikacji Lifesum – czy batony energetyczne bez pieczenia z korzyściami funkcjonalnymi, takie jak batonik dyniowo-czekoladowy z dodatkiem żelaza.

Źródło: https://lifesum.com/page/gen-z-and-millennials-prioritize-spending-on-healthy-food-over-netflix-during-cos

Autor:Katarzyna Oleksy
Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

Wybierz temat: Dieta i zdrowie

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.