Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

ProSweets 2021: od zrównoważonego rozwoju do cyfryzacji, nowe koncepcje opakowań głównym tematem targów

Kategoria: Biznes, Opakowania

Podczas targów - ProSweets w Kolonii (31.01.-03.02.2020) - wystawcy zaprezentują najnowsze innowacje w zakresie zrównoważonych i cyfrowych koncepcji pakowania. Kontrowersje dotyczące tworzyw sztucznych zdecydowanie wpływają na branżę: konsumenci oczekują rozwiązań przyjaznych dla środowiska - folii nadających się do recyklingu, opakowań papierowych, czy też rozwiązań wielokrotnego użytku.

Rynek słodyczy i przekąsek zmienia się dynamicznie

Jednym z dominujących tematów podczas targów ProSweets Cologne 2021 będzie potrzeba zrównoważonych koncepcji pakowania oraz materiałów całkowicie nadających się do recyklingu (mono). A to za sprawą decyzji Rady Europejskiej, która zatwierdziła wprowadzenie unijnego podatku od tworzyw sztucznych już od 1 stycznia 2021 r. Podatek w wysokości 80 procent od kilograma jednorazowych odpadów opakowaniowych z tworzyw sztucznych ma być wpłacany do budżetu UE przez państwa członkowskie.

Ponadto, zrównoważony rozwój ma pozytywny wpływ na postrzeganie marki w punkcie sprzedaży. Według badania przeprowadzonego przez Ipsos w 2019 r. 3/4 ankietowanych konsumentów na całym świecie preferuje firmy, które zwracają uwagę na zrównoważony rozwój w produkcji swoich wyrobów. W Niemczech udział ten, wynoszący 76%, jest podobnie wysoki. Poza tym istnieje coraz silniejsza potrzeba unikania szkodliwych dla środowiska opakowań, które zdaniem konsumentów są zbędne. Ponad 3/4 konsumentów w tym kraju twierdzi, że chce kupować produkty, do których zastosowano jak najmniej materiałów opakowaniowych.

Papier z potencjałem

Rozwiązania, dzięki którym można zwiększyć udział recyklingu i zmniejszyć ilość odpadów opakowaniowych, będą dominować wśród firm wystawiających się na terenie targów w Kolonii. Nacisk kładziony jest na strategie dotyczące mniejszej ilości tworzyw sztucznych, większej ilości surowców odnawialnych, mniejszej wagi opakowań i pełnej zdolności do recyklingu. W centrum uwagi znajduje się tutaj stary, wierny - papier. Możliwości zastosowania papieru jako podstawowego opakowania dla słodyczy nie zostały jeszcze w pełni wykorzystane. Celem jest zastąpienie wielu opakowań z tworzyw sztucznych alternatywnymi papierowymi. Jednak samo to nie wystarczy, jednocześnie nowe opcje opakowań muszą oferować wygodne mechanizmy łatwego otwierania i zamykania. W większości przypadków nie da się całkowicie uniknąć cienkiej bariery lub powłoki z tworzywa sztucznego, jeśli słodycze i przekąski mają zachować swój aromat i świeżość. W takich przypadkach folie wykonane z mono materiałów całkowicie nadających się do recyklingu są coraz częściej stosowane. Jeśli producenci opakowań połączą materiały w taki sposób, że folia może być łatwo oddzielona od papieru, a włókno nie jest zanieczyszczone, możliwość ponownego wykorzystania materiału jest duża.

Jednak nie tylko producenci opakowań elastycznych postawili sobie za cel wykorzystanie papieru do popularnych rozwiązań w zakresie opakowań z tworzyw sztucznych. Producenci maszyn pracują również nad projektami, które umożliwiają formowanie i zgrzewanie papieru bez utraty wydajności. Firma Chocal demonstruje, jaką konkretną formę może przybrać, dzięki technologii uszczelniania zabezpieczającego przed manipulacją, która umożliwia uszczelnienie wstępnie uformowanych połówek papieru w materiale opakowaniowym za pomocą wysokowydajnej maszyny. Jest to rozwiązanie dla nietypowych kształtów czekoladowych figurek, lizaków lub batonów.

Folia naturalna wykonana z surowców odnawialnych

Najnowsze innowacje sięgają znacznie dalej niż rozwiązania z papieru i tworzyw sztucznych. Przemysł coraz częściej stawia na rozwiązania z surowców odnawialnych, które umożliwiają pakowanie wysokiej jakości przekąsek i słodyczy w szeroką gamę folii. Obecnie folie produkowane przy użyciu włókien wytwarzanych metodami ekologicznymi oferują tak samo wysoki poziom ochrony produktu, jak folie PE czy folie cynowe. Jeśli pudełka kartonowe stosowane do pakowania tabliczek czekolady posiadają również certyfikat FSC i są zadrukowane przy użyciu barwników wolnych od olejów mineralnych, co zapewne wspiera pozytywny wizerunek produktu na półce sklepowej.

Ułatwienie procesu cyfryzacji

Rozwój w kierunku bardziej przyjaznych dla środowiska opakowań we wszystkich gałęziach przemysłu spożywczego, trwale zmieni nasze postrzeganie tego, czym jest premium, również cyfrowe zarządzanie marką stoi przed szczególnymi wyzwaniami. Cyfryzacja obiecuje innowacyjne możliwości w postaci nowych procesów druku i pakowania, również w zakresie indywidualizacji lub personalizacji. Prawidłowo wdrożone, cyfrowe aplikacje mogą przekształcić zakupy w szczególne doświadczenie i zapewnić pozytywny przekaz wizerunku produktu. Opakowania, które komunikują się z klientami, wkrótce będą należały do codzienności.

Podczas targów ProSweets odbędzie się wydarzenie specjalne „PACKAGING - Funkcjonalność spotyka się z designem", które zakończy się wycieczką z przewodnikiem – ekspertami  z DLG, którzy udzielą m.in. odpowiedzi na pytania jakie zrównoważone koncepcje opakowań istnieją obecnie dla słodyczy i przekąsek oraz w jaki sposób można realizować najlepszą możliwą funkcję ochronną opakowań w sposób jak najbardziej zrównoważony i zgodny z oczekiwaniami konsumentów.

Opakowania są podstawą wielu strategii zrównoważonego rozwoju w branży słodyczy, co znajdzie odzwierciedlenie w dużej liczbie innowacyjnych rozwiązań prezentowanych przez wystawców na targach w Kolonii. Tradycyjne materiały opakowaniowe, takie jak papier, coraz częściej zdobywają obszary zastosowania, które wcześniej były zdominowane przez tworzywa sztuczne. Równolegle wzrasta znaczenie digitalizacji. Oferuje ona nowe możliwości w zakresie reklamy, komunikacji i lojalności wobec marki.

ProSweets/ISM- największe na świecie targi słodyczy i przekąsek, Kolonia 31.01. - 03.02.2021

Wybierz temat: Kongresy i Targi Opakowania

Autor: Koelnmesse

Przeczytaj także

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.