Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Redukcja cukru to już nie tylko trend. Co zatem zrobić by efektywnie zaprojektować produkt o zmniejszonej ilości cukru?

Kategoria: Składniki Żywności

Konsument jest coraz bardziej świadomy, tego co mu służy.
Redukcja cukru to silnie ugruntowany trend. Coraz więcej osób zmienia swoje przyzwyczajenia żywieniowe. Niechęć do cukru cały czas rośnie, następuje zmiana zachowań zakupowych, dotyczących produktów spożywczych. Z badań rynkowych (HealthFocus International Global Trend Study) wynika, iż 90% klientów postrzega produkty o zredukowanej ilości cukru jako zdrowsze. Dla 61% rodziców niska zawartość cukru w produktach dla dzieci to istotny czynnik zakupu. Ponad 80% klientów na świecie postrzega cukier jako zły składnik żywności, a ponad 60% kontroluje jego zawartość na etykietach produktu. Z takimi wynikami ciężko dyskutować.

Twarde dane, których nie należy ignorować.
Według firmy Mintel, badającej opinie oraz rynek,  obawy dotyczące cukru spowodowały, że wielu klientów (51% w Polsce) zdecydowało się na jogurty zamiast innych deserów. Jogurty owocowe bez dodatku cukru lub z jego redukcją to silny trend wśród nowych wdrożeń rynkowych.

Wysokie spożycie cukru obok braku ruchu jest główną przyczyną cukrzycy. Światowa Organizacja Zdrowia zaleca, by dostarczać organizmowi mniej niż 10 procent energii pochodzącej z łatwo dostępnego cukru.

Większość sieci handlowych w swoich strategiach rozwoju planuje prozdrowotne zmiany w asortymencie marek własnych. Firmy przyjmują zobowiązania o redukcji zawartości cukru o 10- 20 proc. w przeciągu najbliższych lat. W wielu krajach europejskich reguluje się to prawnie, np. nakłada podatki od cukru zmuszając producentów do podjęcia takich działań.

Czy cukier odpowiada wyłącznie za słodkość produktu? Niekoniecznie.
Rosnąca grupa klientów zainteresowanych produktami niskocukrowymi daję szeroką perspektywę producentom. Dzięki temu są w stanie zaoferować produkty o ograniczonej zawartości cukru, przy jednoczesnym zachowaniu smaku.
Z ograniczaniem cukru wiąże się wiele wyzwań, ponieważ pełni on w produktach żywnościowych złożone funkcje. Cukier nie odpowiada jedynie za słodkość i smak, ale zapewnia również teksturę i wrażenia odczuwalne w jamie ustnej. Oznacza to, że do redukcji cukru i uzyskania jednocześnie podobnego smaku i tekstury, bez żadnej zmiany procesu produkcyjnego potrzebne jest ogromne doświadczenie.

Czym warto zastąpić cukier?
Do grupy zamienników cukru możemy zaliczyć szeroką ofertę polioli (tj. ksylitol, erytrtytol, izomalt itp.), intensywne substancje słodzące (tj. sukraloza, stevia), substancje wnoszące słodycz deklarowane jako aromaty czy słodkie błonniki rozpuszczalne (inuliny i oligofruktozy). Te ostatnie dodatkowo można deklarować jako prebiotyki.  Błonniki pozytywnie wpływają na zrównoważoną florę jelitową poprzez stymulowanie rozwoju korzystnych bakterii z rodzaju Bifidobacterium – ważnego elementu zdrowego funkcjonowania układu trawiennego. Błonniki rozpuszczalne jako jedyne z powyższej grupy, mogą być stosowane we wszystkich rodzajach produktów żywnościowych i napojów. Są także produktami wpisującymi się w trend czystej etykiety.

W zależności od ilości błonnika stosowanego w gotowym produkcie, może to pozwolić producentowi na umieszczenie na opakowaniu informacji „źródło bądź wysoka zawartość błonnika”.

Kluczem do sukcesu jest dobrze zaprojektowany produkt.
Sekretem sukcesu redukcji cukru może okazać się dobranie odpowiednich zamienników, które umożliwią uzyskanie gładkiej i kremowej tekstury oraz smaku jak najbardziej zbliżonego do próby referencyjnej, przy zachowaniu czystej etykiety.

Mamy w tym doświadczenie!
Jako firma wspierająca projektowanie żywności, dysponujemy szeroką gamą receptur, zapewniających utrzymanie smaku i tekstury przy jednoczesnej redukcji zawartości cukru.

Swoją wiedzą dzielimy się z klientami dostarczając im inspiracji, organizując seminaria, dni innowacyjności, spotkania z naszymi technologami oraz partnerami. Testujemy różne receptury, by odpowiedzieć na wszystkie wymagania produktu.

Wiemy, jak trudno jest sprostać wymaganiom dzisiejszego konsumenta, który oczekuje, że produkt poza tym, że będzie prezentował oczyszczoną etykietę, zatrzyma również swoje właściwości. Jesteśmy jednak przekonani, że dobrze zaprojektowany produkt o odpowiednio dobranych składnikach sprosta wymaganiom każdej grupie konsumentów.

Autor: Hortimex

Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

Artykuł opublikowany dzięki firmie:

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.