Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Rynek mlecznych alternatyw w Polsce

Kategoria: Biznes

W Polsce mocno rośnie rynek produktów alternatywach dla mleka krowiego. Jak wynika z szacunków firmy badawczej Euromonitor, w 2020 r. wartość sprzedaży detalicznej roślinnych napojów (bez sprzedaży w gastronomii) wyniosła 82,8 mln zł, co oznacza wzrost o 21% w relacji rocznej. W ciągu ostatnich pięciu lat średnioroczne tempo wzrostu wyniosło 18%. Handel detaliczny odpowiada za ok. 60% łącznej sprzedaży tego asortymentu. Pozostałą część stanowi kanał gastronomiczny.

Z jednej strony tak wysoka dynamika wynika z niskiej bazy. Ale też należy podkreślić, że w Polsce rośnie popyt na alternatywy dla pitnego mleka. Produkty te są wybierane przez osoby, które cierpią na nietolerancję laktozy, ale też coraz częściej przez osoby, które nie mają przeciwskazań do spożycia tradycyjnego mleka. Może to być powodowane ciekawością, szczególnie że oferta mlecznych alternatyw w sklepach ulega poszerzeniu. W każdym razie trend jest zauważalny. Według szacunków w strukturze sprzedaży dominują napoje sojowe, które odpowiadają za ok. połowę sprzedaży. Ale na krajowych półkach obecne są również produkty z owsa, kokosa czy ryżu.

Wzrost popytu w Polsce stymuluje import roślinnych napojów. Jak wynika z danych Eurostat, w 2019 r. wartość importu napojów sojowych oraz pozostałych wyniosła 39 mln euro i była wyższa o 24%  w relacji do wyniku zanotowanego dwa lata wcześniej. W 2020 r., po dziewięciu miesiącach, import był wyższy o 24% r/r. Oznacza to, że znaczna część rosnącego zapotrzebowania w Polsce jest pokrywana importem gotowych produktów z innych krajów UE, głównie z: Austrii, Belgii, Holandii, Niemiec, Włoch, Czech i Francji.

Rynek alternatyw produktów mlecznych rośnie szybko, jednak warto pamiętać, że szacowana wartość sprzedaży napojów roślinnych stanowi zaledwie ok. 2% wartości sprzedaży mleka krowiego.

Wybierz temat: Dieta i zdrowie Dodatki i składniki Plant-based Przemysł mleczarski

Autor: Grzegorz Rykaczewski

Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

Artykuł opublikowany dzięki:

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.