Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Sztuczna inteligencja i recenzje Amazon przewidują wycofanie produktu

Kategoria: Bezpieczeństwo Żywności

Recenzje Amazon

Naukowcy z Boston University School of Public Health (BUSPH) opracowali program sztucznej inteligencji, który wykorzystywał recenzje klientów Amazon do identyfikowania wycofanych produktów z dokładnością do 74%, a także oznaczał tysiące potencjalnie niebezpiecznych produktów, które nie zostały wycofane. Przy takim podejściu naukowcy twierdzą, że proces wycofywania - który obecnie może trwać miesiące - może zostać znacznie przyspieszony.

Naukowcy zebrali w bazie danych ponad milion recenzji żywności dla około 175 000 produktów, a następnie wykorzystali algorytmy do ustalenia, że ​​około 5000 z tych recenzji było powiązanych z wycofanymi produktami spożywczymi. Następnie wykorzystali crowdsourcing, aby przejrzeć próbę 6000 recenzji, które zawierały słowa takie jak „choroba”, „etykieta”, „chory” i „zepsuty”, które mogą być powiązane z wycofaniem produktu i pogrupowane w kategorie takie jak: produkt związany z chorobą lub reakcją alergiczną, produkt przeterminowany itp.

Model BERT

Następnie zaprogramowali model AI o nazwie BERT (skrót od Bidirectional Encoder Representation from Transformations) w zakresie interpretacji tych recenzji w ramach crowdsourcingu, a następnie BERT był w stanie poprawnie zidentyfikować, które recenzje w tej próbce dotyczą wycofanych produktów z 74% dokładnością. BERT zidentyfikował również 20 000 potencjalnie niebezpiecznych produktów wymienionych w bazie danych ponad miliona recenzji, które nie zostały wycofane.

Analiza Danych

Departamenty zdrowia w Stanach Zjednoczonych już wykorzystują dane z Twittera, Yelp i Google do monitorowania chorób przenoszonych przez żywność”, mówi autorka badań Elaine Nsoesie, adiunkt  BUSPH. Badanie to było jednak w stanie ocenić bezpieczeństwo określonych produktów spożywczych. „Narzędzia takie jak nasze mogą być skutecznie wykorzystywane przez służby zdrowia lub firmy produkujące żywność do identyfikowania opinii konsumentów na temat potencjalnie niebezpiecznych produktów”, zauważa Nsoesie. Informacje te można wykorzystać do podjęcia decyzji, czy dalsze dochodzenie jest uzasadnione.

Badanie zostało opublikowane w Journal of the American Medical Informatics Association Open.

Źródło: https://academic.oup.com/jamiaopen/advance-article/doi/10.1093/jamiaopen/ooz030/5543660

Autor:Jakub Ostaszewski
Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.