Rejestracja do katalogu firm

Przypomnij hasło

Facebook Twitter LinkedIn

Ujemne kalorie - nowość z USA

Pobierz materiały

Kategoria: Biznes Fakty, Składniki Żywności

Zjeść ciastko i spalić ciastko…

Amerykańscy naukowcy są dość blisko opracowania dodatku żywieniowego, który będzie zmieniał wartość kaloryczną każdego pokarmu na ujemną. Wystarczy, w procesie produkcji, dodać ów składnik do kiełbasy, czekolady, coli i czego tam jeszcze nasze żołądki pragną i voila!

Wcinasz 300 kalorii a tracisz 900. Robiąc nic

Dodatek tak wpłynie na strukturę pokarmu, że nasz organizm będzie potrzebował zużyć 2 własne kalorie do spalenia 1 kalorii z tego, co zjemy. Jedząc, zamiast tyć, schudniemy. Składnik, na razie roboczo nazwany ‘kalorie ujemne’, będzie dostępny także pod postacią tabletek (do połykania 10 minut przed posiłkiem). Oraz rozpuszczalnych w wodzie saszetek (do popijania w trakcie posiłku).

Zachód nie może się doczekać

My, cywilizowani ludzie Zachodu, rzadko doświadczamy głodu… Za to coraz częściej frustracji i rozczarowania własnym nieszczególnie szczupłym wyglądem. Zgodnie z badaniem instytutu Ipsos „Food Trends / Trendy w Zwyczajach Żywieniowych’ 2017” liczba Polaków niezadowolonych ze swojej wagi systematycznie rośnie – w 2017 to już 52% populacji (wzrost z 44% w 2015 r.). Także 52% populacji jest świadoma i szczerze przyznaje, że dziennie zjada więcej kalorii niż potrzebuje. Perspektywa utrzymania pięknej sylwetki bez wyrzeczeń żywieniowych musi zatem cieszyć. Szczególnie tę połowę naszych rodaków, u których po jedzeniu pojawia się poczucie winy (52%).

Tak jeść i jeść i jeść… bez poczucia winy, mniam!

Czy już podekscytowaliście się ‘kaloriami ujemnymi’? Czy już w myślach chudniecie bezkarnym objadaniem się frytkami, burgerami, cukierkami? Łykacie tabletki przed, po i w trakcie przyszłych posiłków?... Jeśli tak, to czas was rozczarować – ‘ujemne kalorie’, to tylko żart, ‘fake news’, aby pokazać jak bardzo wszyscy chcemy konsumować bez konsekwencji.

Góra złota, dla tego, kto wymyśli ‘kalorie ujemne’. Dla producentów żywności, przemysłu farmaceutycznego i nas konsumentów byłoby to istne Eldorado. Byłoby, bo na razie nie jest i jeszcze długo wszystko, co w nadmiarze zjemy, obciąży nasze żołądki i nasze sumienia. Alternatywnie, pójdzie w boczki i… Wyjdzie nam bokiem.

 

Po więcej informacji o zwyczajach żywieniowych Polaków zapraszamy do raportu ‘FoodTrends2017 Ipsos’ - szczegóły w załączniku.

Kluczowe obszary: Dieta i zdrowie Nowości rynkowe

Autor: Ipsos Sp. z o.o.

Ipsos Sp. z o.o.

Katarzyna Lusińska
Qualitative Research Team Manager

Wypełnij formularz w celu pobrania materiałów

  • Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w powyższym formularzu przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl oraz firmę publikującą lub udostępniającą dany materiał na podstawie odpowiedniej umowy z Portalem w celu realizacji niniejszego zapytania lub rejestracji na wydarzenie lub pobrania materiałów oraz powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez Portal, realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością.

    Informacja

    Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem.

    Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest warunkiem zrealizowania świadczenia.

    Więcej informacji zawarte w: Warunki Ogólne i Regulamin oraz Polityka Prywatności

  • * - pole obowiązkowe

Artykuł opublikowany dzięki firmie:

Zapisz się do newslettera

Najważniejsze informacje dla branży spożywczej!

Zapisz się na newsletter FoodFakty i bądź na bieżąco:

Zapisz się
Facebook Twitter LinkedIn