Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Wegetarianizm to nisza? Jest inny trend, który pomoże ci sprzedać produkty bezmięsne

Kategoria: Biznes

Zielono na talerzu

Jakość żywota wegetarianina w ostatnich latach znacząco się poprawiła. Czasy, gdy jedyną opcją w sklepie były gumowate kotlety sojowe, a w restauracji prosząc o danie bezmięsne otrzymywał same ziemniaki z surówką i ewentualnie z jajkiem sadzonym, odchodzą w zapomnienie. Teraz niemal każda jadłodajnia ma w menu dania wegetariańskie i nikogo nie dziwią już bezmięsne burgery.

To ilu jest tych wegetarian?

Po wizycie w kilku restauracjach lub przejrzeniu oferty książek kucharskich, można by przypuszczać, że w Polsce w ostatnich latach wegetarian gwałtownie przybyło. W końcu podaż jest zwykle odpowiedzią na popyt. Jednak realizowany przez instytut badawczy Ipsos Polska cykliczny sondaż „Food Trends / Trendy w Zwyczajach Żywieniowych” nie pozostawia złudzeń: liczba wegan i wegetarian w Polsce przynajmniej od sześciu lat pozostaje na stałym, niewielkim poziomie. Obecnie do niejedzenia mięsa przyznaje się jedynie 3% Polaków.

A więc skąd tyle wegetariańskich dań?

Okazuje się jednak, że o ile Polacy nadal bardzo rzadko decydują się na całkowite wykluczenie mięsa ze swojej diety, to stają się coraz bardziej otwarci na mniej radykalne rozwiązanie. Obecnie już 7% Polaków deklaruje, że nie jada pewnych rodzajów mięsa, np. czerwonego. Co więcej - spośród zdeklarowanych mięsożerców aż co piąty przyznaje, że stara się ograniczać ilość spożywanego mięsa.

I być może właśnie tu leży największy potencjał do rozwoju produktów bezmięsnych. Ortodoksyjni wegetarianie to wciąż zbyt wąska grupa, by budować ofertę produktową tylko z myślą o nich, ale to wcale nie znaczy, że produkty bezmięsne nie mają szansy powodzenia na rynku. Mają! Bo tuż obok wegetarian stoi dużo potężniejsza grupa tzw. flexitarian, którzy chętnie sięgną po tego typu produkty w poszukiwaniu zdrowszej, lżejszej, ale niekoniecznie stałej alternatywy dla dobrze znanego i lubianego kotleta.

 

Wybierz temat: Plant-based

Autor: Ipsos Sp. z o.o.

Ipsos Sp. z o.o.

Iwona Wilmowska
Senior Project Manager
iwona.wilmowska@ipsos.com

Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

Artykuł opublikowany dzięki firmie:

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.