Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

W sezonie 2020/21 produkcja owoców w Turcji istotnie wzrośnie

Kategoria: Biznes

Według Tureckiego Instytutu Statystycznego -TurkSTAT produkcja upraw owoców w 2020 roku wyniesie 23,9 mln t i wzrośnie o 7,3% w porównaniu z rokiem poprzednim. Oszacowano, że nastąpi wzrost produkcji jabłek o 19,5%, brzoskwiń o 12,3%, wiśni o 10,3%, truskawek o 25,4%, granatów o 3,9% w porównaniu z rokiem poprzednim. W grupie owoców cytrusowych spodziewany jest wzrost produkcji mandarynek o 11,5%, fig o 3,2%, a bananów o 24,2%. Oczekuje się, że w przypadku orzechów produkcja pistacji wzrośnie aż o 248,7%.

W sezonie 2020/21 produkcja jabłek w Turcji wzrosła

Jednocześnie TurkSTAT podał, że w sezonie 2020/21 produkcja jabłek jest szacowana na 4,3 mln t, czyli o 19 % więcej niż w sezonie 2019/20. Zbiory w Turcji rozpoczynają się około lipca i trwają do października.

Tradycyjne sady i pozycja na rynku

Turcja jest jednym z największych producentów jabłek w Regionie, ale tradycyjne sady, o niskiej wydajności nadal stanowią główną część tureckiej produkcji jabłek. Dlatego też dotychczas Turcja nie była znaczącym eksporterem jabłek deserowych. W 2019 r wyeksportowała 256 tys. t za 80 tys. EUR co daje 19% wzrostu w latach 2015-2019. Eksport z Turcji stanowi 1,3% światowego eksportu jabłek co daje Turcji 14. pozycję w światowym ich eksporcie. Prawie 24% wezyrskich wysyłek jabłek w 2019 r. trafiało do Indii, 20% do Iraku, a 9% do Syrii. Tylko ok 2% eksportu było kierowane do UE, głównie na Cypr.

Rolnicy gotowi na zmiany

Jednocześnie tureccy rolnicy w ostatnich latach zainwestowali w nowe sady, wyrwali odmiany niekomercyjne i obsadzili kwatery odmianami nadającymi się na rynki eksportowe. Sady towarowe są zazwyczaj zlokalizowane w południowej i środkowej części Anatolii oraz północnych regionach śródziemnomorskich. Około 50% całej komercyjnej produkcji jabłek pochodzi z trzech rejonów: Isparta, Karaman i Nigde. Deserowe jabłka są również uprawiane w Antalyi, Konyi i Amasyi.

W strukturze nasadzeń jabłoni w Turcji dominuje kilka odmian

Odmiana jabłek Starking (Red Delicious) jest najpopularniejszą odmianą uprawianą w Turcji, która stanowi około 37% całkowitej produkcji jabłek deserowych, tj. około 1,3 mln t. W sadach towarowych dominują cztery główne odmiany jabłek, tj. Starking, Golden, Amasya i Granny Smith, które w 2019/2020 stanowiły 70% całej produkcji.

Dobre perspektywy na przyszłość

Ze względu na rosnące możliwości eksportowe powstają nowe liczne podmioty prywatne zajmujące się eksportem owoców i /lub produkcją soków.

 

Źródło: www.agronomist.pl

Wybierz temat: Owoce i warzywa

Autor: BNP Paribas

BNP Paribas

Karolina Załuska
Analityk sektora rolno-spożywczego
Rynek owoców i warzyw

Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.