Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Wolumen eksportu produktów mleczarskich kompensuje spadki cen

Kategoria: Biznes

Wartość eksportu podobna jak przed rokiem

Według wstępnych danych MF (za MRiRW) w pierwszych ośmiu miesiącach 2018 r. wartość eksportu produktów mleczarskich z Polski wyniosła 1398 mln EUR i była o 0,1% większa niż w analogicznym okresie przed rokiem. Podobna wartość eksportu wynikała przede wszystkim z większego wolumenu sprzedaży, podczas gdy ceny większości wyrobów były niższe.

Sprzedaż proszków mlecznych

W pierwszych ośmiu miesiącach 2018 r. wolumen eksportu mleka w proszku wyniósł 110,9 tys. t i był o 20% (o 18,6 tys. t) większy niż przed rokiem. Sprzedaż do największego odbiorcy – Algierii – zwiększyła się o 41% do 37,7 tys. t. Wywóz do Holandii zwiększył się o połowę do 10,9 tys. t, a do Niemiec wzrósł o 21% do 10,6 tys. t. Spadek sprzedaży o 13% odnotowano w przypadku Wietnamu. Zakładając względnie stały poziom konsumpcji krajowej, większy eksport proszków mlecznych pozwolił w pewnym stopniu zmniejszyć ich zapasy w Polsce, gdyż w analizowanym okresie produkcja w dużych zakładach wzrosła o 10,8 tys. t (r/r).

Tłuszcze mleczne, sery i napoje fermentowane

Sprzedaż zagraniczna masła i pozostałych tłuszczów mlecznych zwiększyła się o 15% do 49,4 tys. t. Eksport do Holandii zwiększył się o 28% do 12,6 tys. t, a do Niemiec wzrósł o 4% do 7,9 tys. t. Dynamiczny wzrost wywozu odnotowano również w przypadku Czech (o 81% do 6,0 tys. t) i Francji (o 66% do 5,4 tys.t). Eksport serów i twarogów zwiększył się natomiast o 5,7% do 176,5 tys. t. Do największego odbiorcy – Niemiec – sprzedaliśmy 27,0 tys. t, o 6,5% więcej niż przed rokiem. Eksport do Czech zwiększył się o 17,8% do 20,1 tys. t, a do Włoch o 2,9% do 14,6 tys. t. Większy wolumen eksportu odnotowano też w przypadku jogurtów i pozostałych napojów fermentowanych – o 3,4% do 71,2 tys. t. Natomiast nieznacznie mniej niż przed rokiem sprzedano z Polski mleka i śmietany płynnej (o 0,7% do 444,3 tys. t) i serwatki (o 1,3% do 147,7 tys. t).

Sytuacja w UE

Według danych Eurostat w pierwszych ośmiu miesiącach 2018 r. wolumen eksportu większości produktów mleczarskich z Unii Europejskiej był mniejszy niż przed rokiem. Wolumen sprzedaży pełnego mleka w proszku do krajów pozaunijnych zmniejszył się o 15% do 240 tys. t, a masła spadł o 13% do 88 tys. t. Eksport serów z UE zmniejszył się o 1% do 555 tys. t. Mniejszy wolumen sprzedaży odnotowano m.in. w przypadku Stanów Zjednoczonych (o 7%), Korei Południowej (o 26%) oraz Arabii Saudyjskiej (o 19%). Wzrósł natomiast zbyt do Japonii (o 13%) i Libanu (o 12%). Również wolumen eksportu odtłuszczonego mleka w proszku był o 1% mniejszy niż w pierwszych ośmiu miesiącach 2018 r. – wyniósł on 555 tys. t. Spadek sprzedaży odnotowano przede wszystkim do krajów Południowo-Wschodniej Azji. Eksport do Indonezji zmniejszył się o 26%, na Filipiny o 35%, a do Wietnamu o 28%. Wzrosła natomiast sprzedaż do krajów Północnej Afryki – do Algierii o 16%, a do Egiptu o 62%.

Wybierz temat: Przemysł mleczarski

Autor: BGŻ BNP Paribas

BGŻ BNP Paribas

Paweł Wyrzykowski
Ekspert rynków rolnych
Rynek mleka

Przeczytaj także

  • 19.10.2018

    Ile pieniędzy wydajemy na produkty mleczarskie?

    Według wyliczeń Banku BGŻ BNP Paribas, na podstawie danych GUS, w 2017 r. na produkty mleczarskie jedna osoba w gospodarstwie domowym w Polsce wydała średnio 456,24 zł czyli o 7,8% więcej niż przed rokiem.

    Czytaj więcej
  • 05.10.2018

    Pogorszenie rentowności branży mleczarskiej

    Według danych Pont-Info w I połowie 2018 r. przychody firm zajmujących się przetwórstwem mleka zwiększyły się w relacji rocznej o 1,3%, jednak koszty działalności wzrosły w większym stopniu, o 3,3%. W konsekwencji większość wskaźników rentowności branży była niższa od notowanej w I poł. 2017 r. Warto zauważyć, że ostatni raz niższą rentowność w I połowie roku zakłady mleczarskie odnotowały w 2008 r.

    Czytaj więcej
  • 21.09.2018

    Niższa wartość eksportu produktów mleczarskich z UE do Chin

    Według danych Eurostatu w I połowie 2018 r. z Unii Europejskiej do Chin wyeksportowano produkty mleczarskie o łącznej wartości 557 mln EUR, czyli o 14,2% mniejszej  niż w I połowie 2017 r. Wartość sprzedaży do Chin stanowiła 11% całkowitej wartości eksportu produktów mleczarskich z UE w tym okresie.

    Czytaj więcej

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.