Rejestracja do katalogu firm

Przypomnij hasło

Menu

Menu

Facebook Twitter LinkedIn

Zmiana zasad etykietowania alkoholi spirytusowych w UE

Kategoria: Prawo Żywnościowe

Trójstronne porozumienie

Unia Europejska zatwierdziła modyfikację zasad etykietowania i produkcji napojów spirytusowych, która obejmuje m.in. stworzenie rejestru kontroli w państwach członkowskich oraz maksymalny limit zawartości cukru w tego typu wyrobach. Trójstronne porozumienie w tej sprawie, zawarte między Komisją Europejską, Parlamentem Europejskim oraz Radą UE, zmienia obowiązujące od 2008 r. regulacje dotyczące etykietowania w stosunku do wszystkich alkoholi spirytusowych sprzedawanych w UE, włączając w to produkty importowane oraz napoje wpisane na listę Chronionego Oznaczenia Geograficznego.

Dokładniejsze informacje dla konsumentów

Jak twierdzi Komisarz ds. Rolnictwa i Rozwoju Wsi UE, Phil Hogan, nowe prawo „zapewni konsumentom dostęp do bardziej precyzyjnych informacji dotyczących metod wykorzystywanych podczas produkcji” wysokoprocentowych alkoholi. Komisja Europejska zaznacza, że porozumienie to stanowi „gwarancję przejrzystego znakowania napojów spirytusowych we wszystkich krajach UE”, co przyczyni się do „ujednolicenia” zasad etykietowania na poziomie całej Wspólnoty. Utworzenie rejestru organów kontrolnych w poszczególnych państwach członkowskich ułatwi natomiast konsumentom dostęp do „autentycznych” produktów.

Zwiększona ochrona napojów z oznaczeniem geograficznym

„Produkty wpisane na listę Chronionych Oznaczeń Geograficznych, takie jak koniak, Baileys, Jenever czy ouzo, będą również lepiej zabezpieczone przed niedozwolonym ich wykorzystywaniem w charakterze składników oraz rejestracją podobnych marek”, podkreśla Komisja. Aby porozumienie weszło w życie we wszystkich państwach Wspólnoty, musi zostać jeszcze oficjalnie zatwierdzone przez Parlament Europejski oraz Radę Unii Europejskiej.

Źródła:

Autor: Wojciech Grodzicki

Zapisz się do newslettera

Najważniejsze informacje dla branży spożywczej!

Zapisz się na newsletter FoodFakty i bądź na bieżąco:

Zapisz się
Facebook Twitter LinkedIn