Znamy zwycięzców 7. edycji Plebiscytu na Najlepszy Roślinny Produkt Roku
21 października, podczas konferencji Plant-Powered Perspectives ogłoszono wyniki 7. edycji Plebiscytu na Najlepszy Roślinny Produkt Roku. Na podium znalazły się m.in. Roślinne Nuggetsy od Dobrej Kalorii, Lidl Polska oraz Smarowaniec Kremowy na Sernik – Wege Siostry. Tytuł Ambasadora Roślinnej Zmiany otrzymał Robert Maślak, radny miasta Wrocławia. W głosowaniu, poza kategorią dla profesjonalistów, decydujący głos mieli konsumenci – w tym roku oddano niemal 4 000 głosów.
Trendy i preferencje konsumentów
Jak zauważa Karolina Centkowska z kampanii RoślinnieJemy:
„Preferencje konsumentów pokazują wciąż rosnące zainteresowanie alternatywami dla produktów nabiałowych. Wśród 10 nagrodzonych firm i produktów aż 8 stanowiły zamienniki mleka, serów i jogurtów. Widoczna jest również rosnąca świadomość społeczna – konsumenci doceniają działania systemowe, czego dowodem jest obecność Green REV Institute na podium w kategorii Roślinny Game Changer za kampanię ‘Roślinna Szkoła’ oraz nagrodzenie Magdaleny Biejat i Roberta Maślaka w kategorii Ambasador Roślinnej Zmiany.”
Robert Maślak – Ambasador Roślinnej Zmiany
Tytuł Ambasadora Roślinnej Zmiany otrzymał Robert Maślak, radny miasta Wrocławia. Od lat angażuje się on w promowanie diety roślinnej oraz działania na rzecz wprowadzania wegetariańskich posiłków w szkołach i wspierania lokalnych inicjatyw proekologicznych.
„Każdy z nas wybrał swoją drogę, by propagować żywność roślinną. Każdy robi to na swój sposób. (…) Traktuję to przede wszystkim jako zobowiązanie i obiecuję, że jako radny Wrocławia nie spocznę, dopóki w każdej szkole i w każdym przedszkolu we Wrocławiu nie będzie roślinnej alternatywy” – powiedział Robert Maślak w swoim przemówieniu podczas gali.
Nuggetsy z Dobrej Kalorii – Najlepszy Roślinny Produkt
Flagowe wyróżnienie – Najlepszy Roślinny Produkt – otrzymała Dobra Kaloria za Roślinne Nuggetsy.
„Ta nagroda to podsumowanie 10 miesięcy obecności naszego produktu na rynku. Otrzymujemy wspaniałe recenzje od klientów, produkt świetnie się sprzedaje, więc to potwierdza, że decyzja o wdrożeniu nuggetsów była jedną z najlepszych w naszej firmie” – mówi Karolina Kubara z Dobrej Kalorii.
Działania polityczne na rzecz wsparcia branży roślinnej
W gronie laureatów znalazła się również Magdalena Biejat, Wicemarszałkini Senatu RP, która zajęła III miejsce w kategorii „Ambasador Roślinnej Zmiany”. Została wyróżniona za działania na rzecz wspierania innowacji w branży spożywczej – w tym mięsa hodowanego komórkowo – oraz za sprzeciw wobec ograniczeń prawnych dla roślinnych zamienników mięsa.
Partnerzy wydarzenia:
IKEA Polska, Frisco, Primavika, Givaudan, Mihiderka Catering, Vivera, Eleplant, Unique Choice, Cukiernia Kostki, Peaches Gastro Girls, Oatly.
Szczegółowa lista zwycięzców dostępna na blogu RoślinnieJemy.
Przeczytaj także
-
28.02.2025
Globalna wartość rynku zamienników jaj ma osiągnąć 9,02 miliarda dolarów w 2030 roku – premiera najnowszego raportu RoślinnieJemy “Roślinne zamienniki jaj w produkcji żywności”
Czytaj więcej -
10.06.2024
Jak polscy rolnicy widzą przyszłość produkcji żywności? Nowy raport RoślinnieJemy
Czytaj więcejRaport przygotowany przez organizację RoślinnieJemy analizuje aktualne wyzwania stojące przed systemem produkcji żywności oraz możliwe kierunki jego transformacji.
-
27.07.2022
Czy “mięsne” nazwy dla produktów zwierzęcych wprowadzają konsumentów w błąd? Wyniki badań RoślinnieJemy
Czytaj więcejKońcem czerwca we Francji został wprowadzony zakaz stosowania nazw kojarzonych z mięsnymi produktami w stosunku do ich roślinnych odpowiedników. Powodem tej legislacji było domniemane wprowadzanie konsumentów w błąd. Sprawdziliśmy, czy Polscy konsumenci i konsumentki miewają problemy z rozróżnieniem obu kategorii produktów, pytając, czy kiedykolwiek kupili roślinne alternatywy mięsa zamiast produktów mięsnych.




