Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

95% konsumentów na świecie, którzy mają dostęp do Internetu, dokonało zakupów online

Kategoria: Biznes

Globalne zakupy spożywcze online wzrosły o 15% w ciągu ostatnich dwóch lat, co prowadzi do szacowanej na 70 miliardów dolarów dodatkowej sprzedaży w FMCG online.

Według nowego raportu firmy Nielsen, zakupy online pakowanych i świeżych artykułów spożywczych wzrosły o 15% w ciągu ostatnich dwóch lat, przy czym wzrost zaufania konsumentów do ekosystemu zakupów online doprowadził do dokonywania zakupów w szerszym zakresie kategorii.

15% wzrost zakupów online produktów świeżych

W raporcie Nielsen Connected Commerce z 2018 r., który analizuje zwyczaje konsumentów w zakresie zakupów online, stwierdzono, że 95% konsumentów na świecie, którzy mają dostęp do Internetu, dokonało zakupów online, co oznacza wzrost o 1% w porównaniu z rokiem 2017 i o 2% w porównaniu z rokiem 2016. Raport ujawnił również, że 26% konsumentów dokonało zakupów świeżych artykułów spożywczych przez internet, co stanowi wzrost o 15% w latach 2016-2018 i przyczynia się do ogólnego wzrostu handlu elektronicznego w sektorze FMCG, który według szacunków Nielsena w ciągu ostatnich dwóch lat wzrósł na całym świecie o około 70 mld USD.

Największe kategorie e-commerce

Kategorie e-commerce - moda, podróże i książki - nadal stanowią największy odsetek transakcji internetowych (odpowiednio 61%, 59% i 49% konsumentów kupujących w ramach tej kategorii). Tymczasem do kategorii odnotowujących największy wzrost aktywności w handlu elektronicznym należą: dostawy do restauracji, gdzie 33% konsumentów deklaruje dokonanie zakupu (wzrost o 2 pkt w porównaniu z 2017 r.), pakowane artykuły spożywcze (wzrost o 3 pkt do 30%) oraz świeże artykuły spożywcze (wzrost o 2 pkt do 26%)

Wzorzec zachowań konsumenta

Z obserwacji ewolucji handlu elektronicznego w pionierskich krajach, takich jak Korea Południowa, gdzie sprzedaż online stanowi obecnie oszałamiające 20% całego sektora FMCG, wiemy, że konsumenci postępują zgodnie z pewnym wzorcem zachowań zakupowych online. Podróże, moda i książki są typowymi kategoriami dla osób, które po raz pierwszy robią zakupy online, ale w miarę jak poziom ich zaznajomienia, komfortu i zaufania wzrasta, ich repertuar kategorii rozszerza się na takie obszary jak uroda, pielęgnacja osobista i produkty dla niemowląt, a następnie konsument taki przenosi się jeszcze dalej do kategorii opakowanych i świeżych artykułów spożywczych, o czym świadczy znaczący skok, jaki widzieliśmy w ostatnich latach w dziedzinie zakupów online w sektorze spożywczym i dostaw żywności.

Wymagania konsumentów

Raport Nielsena pokazuje, że konsumenci są bardziej otwarci na zakup pakowanych i świeżych artykułów spożywczych online, gdy oferuje im się pewne opcje zakupu i zapewnienia jakości. Prawie połowa (49%) konsumentów stwierdziła, że gwarancja zwrotu pieniędzy za produkty, które nie odpowiadają zamówionemu produktowi, zachęciłaby ich do zakupów online. Kolejne 45 proc. konsumentów zachęca usługa wymiany produktu w ten sam dzień dla  produktów niedostępnych, podczas gdy 44 proc. poszukuje bezpłatnych usług dostawy w przypadku zakupów powyżej kwoty minimalnej.

Autor: Nielsen

Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.