Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Amerykańskie organy regulacyjne zatwierdzają sprzedaż kurczaków hodowanych komórkowo przez GOOD Meat i UPSIDE Foods

Kategoria: Składniki Żywności

Wstęp

Amerykańskie organy regulacyjne podjęły decyzję o zatwierdzeniu sprzedaży kurczaków hodowanych komórkowo przez dwie firmy, GOOD Meat i UPSIDE Foods. Ta decyzja jest istotnym etapem w rozwoju technologii hodowli komórkowej i może wpłynąć na przemysł spożywczy. Hodowla komórkowa, jako alternatywna metoda produkcji mięsa, ma potencjał przynieść szereg korzyści, ale również stawia przed sobą wyzwania, które wymagają uwagi.

Hodowla komórkowa jako alternatywna metoda produkcji mięsa

Hodowla komórkowa mięsa, znana również jako in vitro lub hodowla mięsa, to proces, w którym komórki zwierzęce są hodowane w laboratorium, zamiast tradycyjnej hodowli zwierząt. Proces ten ma potencjał zmniejszyć negatywny wpływ na środowisko, cierpienie zwierząt oraz ograniczyć użycie antybiotyków i hormonów w produkcji mięsa. Hodowla komórkowa jest jednym z wielu kierunków badań mających na celu rozwój alternatywnych źródeł białka zwierzęcego.

Zatwierdzenie przez USDA

Decyzja amerykańskich organów regulacyjnych o zatwierdzeniu sprzedaży kurczaków hodowanych komórkowo przez GOOD Meat i UPSIDE Foods podkreśla ich zaufanie do technologii hodowli komórkowej. Przed zezwoleniem na sprzedaż, produkty były poddane rygorystycznym testom bezpieczeństwa i jakości. To zatwierdzenie może stanowić krok w kierunku akceptacji tej nowej technologii przez społeczeństwo i przyczynić się do rozwoju rynku mięsa hodowlanego.

Wyzwania i perspektywy

Przewiduje się, że mięso hodowlane będzie prawie trzy razy bardziej wydajne, porównując zużycie paszy do pozyskanego mięsa, niż produkcja kurczaka - najbardziej wydajna produkcja w przypadku konwencjonalnego mięsa. Przy produkcji na dużą skalę z wykorzystaniem energii odnawialnej, mięso hodowlane może zmniejszyć ślad węglowy o 92%, zużycie gruntów o 90% i zużycie wody o 66% w porównaniu do konwencjonalnej produkcji wołowiny. Przy tak ogromnym spadku wykorzystania gruntów pojawiają się dodatkowe możliwości sekwestracji dwutlenku węgla, produkcji energii odnawialnej i ochrony bioróżnorodności. Uprawiane mięso eliminuje również kluczowy czynnik wywołujący choroby odzwierzęce i pandemie - hodowanie zwierząt na żywność.

Mimo że hodowla komórkowa mięsa wiąże się z potencjalnymi korzyściami, wciąż istnieją wyzwania, które należy uwzględnić. Skala produkcji, koszty, składniki odżywcze i akceptacja ze strony konsumentów są niektórymi z zagadnień, które będą musiały zostać rozwiązane w przyszłości. Jednak rozwój tej technologii otwiera nowe perspektywy dla przemysłu spożywczego i może przyczynić się do większej zrównoważoności produkcji mięsa.

Podsumowanie

Zatwierdzenie sprzedaży kurczaków hodowanych komórkowo przez GOOD Meat i UPSIDE Foods stanowi ważny krok w rozwoju technologii hodowli komórkowej mięsa. Hodowla komórkowa ma potencjał przynieść korzyści ekologiczne i etyczne, ale wciąż stoi przed wyzwaniami. Dalsze badania, innowacje i akceptacja ze strony społeczeństwa są kluczowe dla przyszłego rozwoju tej technologii i potencjalnej zmiany w przemyśle spożywczym.

Źródło:

https://gfi.org/press/good-meat-and-upside-foods-approved-to-sell-cultivated-chicken-following-landmark-usda-action/ 

Wybierz temat: Przemysł mięsny

Autor: Jakub Ostaszewski

Przeczytaj także

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.