Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Branża spożywcza inwestuje w rozwój produktów roślinnych

Kategoria: Biznes

Wegetariańskie trendy

Moda na diety bezmięsne w przeciągu ostatnich lat stale rośnie, a liczba wegan, wegetarian i fleksitarian od 2016 r. zwiększa się w błyskawicznym tempie. Według raportu Mintela w pierwszym półroczu 2017 r. 28% konsumentów ograniczyło spożycie mięsa. Jednocześnie przemysł spożywczy stara się wyjść naprzeciw nowym trendom, upatrując w nich źródła dodatkowych dochodów. Rentowność bezmięsnego biznesu potwierdzają statystyki – zgodnie z danymi Nielsena w ubiegłym roku wartość sprzedaży roślinnych alternatyw dla produktów zwierzęcych wzrosła o 20% do 3,3 miliardów dolarów (12,4 miliarda złotych). Jest to bardzo dobry wynik, biorąc pod uwagę, że wzrost wartości sprzedaży całego sektora spożywczego wyniósł zaledwie 2%.

Dynamiczny wzrost sprzedaży

Wyjątkowo szybko rozwijającą się kategorią są roślinne zamienniki produktów mlecznych – w ich przypadku wzrost wyniósł 50%, a mleko roślinne stanowi już 15% całego rynku mleka. Warto zaznaczyć, że w tym samym czasie sprzedaż mleka krowiego spadła o 6%. Szczególnie dynamiczny rozwój odnotowano w sektorze roślinnych alternatyw dla sera (43% wzrost), bezmlecznych jogurtów (55% wzrost) oraz śmietanki (131% wzrost). O 24% wzrosła również sprzedaż roślinnych zamienników mięsa, osiągając wartość 670 milionów dolarów (2,5 miliarda złotych).

Żywieniowy „mainstream”

„Produkty te nie są już nabywane wyłącznie przez niszowych konsumentów z kręgów wegetariańskich”, mówi Michele Simon, dyrektor generalny Stowarzyszenia Producentów Żywności Roślinnej (PBFA), organizacji zrzeszającej wiodące firmy z sektora produktów bezmięsnych. „Stają się one spożywczym «mainstreamem»”. Wiele sławnych osobistości ze świata biznesu zwróciło uwagę na rewolucję w sektorze żywności roślinnej, którą napędzają trendy związane z dbaniem o zdrowie, troską o środowisko naturalne i dobrobyt zwierząt. Richard Branson, Bill Gates, Li Ka-shing czy Sergey Brin to tylko niektórzy z najbogatszych ludzi na świecie, którzy postanowili zainwestować w produkujące bezmięsną żywność start-upy.

Bezmięsny burger Nestlé

Również giganci branży spożywczej zaczynają interesować się wegetariańskim nurtem. Nestlé planuje zadebiutować w tym sektorze rynku roślinnym burgerem na bazie soi i pszenicy. „Incredible Burger” ma pojawić się w sprzedaży już na wiosnę. Bezmięsne produkty przykuły uwagę szwajcarskiego koncernu po tym, jak przejął on w ubiegłym roku firmę Sweet Earth, oferującą roślinne alternatywy tradycyjnych wyrobów. „Jednym ze strategicznych priorytetów Nestlé jest zbudowanie atrakcyjnego portfolio wegetariańskich i fleksitariańskich produktów, będących odpowiedzią na oczekiwania konsumentów”, stwierdził w oświadczeniu prezes amerykańskiego oddziału przedsiębiorstwa, Paul Grimwood.

Rosnąca konkurencja

Jednak nie tylko Nestlé planuje pomnożyć swoje zyski na rynku żywności roślinnej – inne firmy również chcą skorzystać na najnowszych konsumenckich trendach. Impossible Foods oraz Beyond Foods to dwa start-upy, które z pewnością stanowić będą konkurencję dla nowej propozycji Nestlé – do tej pory obie firmy odniosły duże sukcesy po wprowadzeniu na rynek swoich bezmięsnych burgerów. Wraz ze wzrostem konkurencji w sektorze i coraz większą popularnością wegetariańskich nurtów, konsumenci mogą spodziewać się w najbliższej przyszłości znacznie szerszej oferty roślinnych zamienników tradycyjnych produktów pochodzenia zwierzęcego.

Źródła:

Wybierz temat: Plant-based

Autor: Wojciech Grodzicki

Przeczytaj także

  • 12.10.2018

    Roślinne źródło witaminy B12 dla wegetarian i wegan

    Brytyjscy naukowcy odkryli, że zawartość witamin w niektórych roślinach może zostać zmodyfikowana w taki sposób, by zapobiegać potencjalnym deficytom w dietach bezmięsnych. Kobalamina, znana jako witamina B12, jest niezbędnym składnikiem odżywczym, jednak rośliny nie potrzebują tej substancji i nie wytwarzają jej, co powoduje, że weganie i wegetarianie narażeni są na jej niedobory. Zespół prof. Martina Warrena...

    Czytaj więcej
  • 11.10.2018

    Nowe, wegańskie lody Magnum

    W we wrześniu 2018 r. Unilever wypuścił na rynek dwie nowe wegańskie wersje lodów Magnum: Magnum Vegan Classic oraz Magnum Vegan Almond. Obydwa produkty uzyskały aprobatę organizacji European Vegetarian Union (EVU) i są dostępne w sprzedaży w wielopakach oraz opakowaniach jednostkowych w supermarketach początkowo na terenie Szwecji i Finlandii. Nowe lody produkowane będą z wykorzystaniem białka grochu oraz polewy z gorzkiej czekolady...

    Czytaj więcej
  • 26.02.2018

    Wegetarianizm to nisza? Jest inny trend, który pomoże ci sprzedać produkty bezmięsne

    Jakość żywota wegetarianina w ostatnich latach znacząco się poprawiła. Czasy, gdy jedyną opcją w sklepie były gumowate kotlety sojowe, a w restauracji prosząc o danie bezmięsne otrzymywał same ziemniaki z surówką i ewentualnie z jajkiem...

    Czytaj więcej

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.