Zapisz się do newslettera
Najważniejsze informacje dla branży spożywczej!
Zapisz się na newsletter FoodFakty i bądź na bieżąco:
Pierwsze produkty marki własnej Carrefour z oznaczeniem Nutri-Score pojawiły się już na półkach sklepów Carrefour. Sieć rozpoczęła wdrażanie produktów z dobrowolnym systemem znakowania wartością odżywczą do sprzedaży. Nutri-Score ma budować większą świadomość żywieniową społeczeństwa i pomagać w wyborze wartościowych pod względem odżywczym produktów.
System Nutri-Score, stworzony przez Santé Publique France, służy do szybkiej i łatwej oceny wartości odżywczej produktów za pomocą kolorów i liter. Na podstawie zawartości poszczególnych składników odżywczych, produkty są przypisywane do jednej z 5 klas – od A (kolor ciemnozielony) do E (kolor ciemnopomarańczowy). Klasa A określa produkty najbardziej odżywcze, zaś klasa E te najmniej odżywcze. Przy wyborze konkretnego oznakowania produktu pod uwagę brana jest nie tylko wartość odżywcza, ale również zawartość owoców, warzyw, błonnika i protein w produkcie.
Carrefour nieustannie przykłada dużą wagę do pomagania konsumentom
w dokonywaniu świadomych wyborów żywieniowych. W 2017 roku sieć wprowadziła do Polski Uproszczony System Znakowania Wartością Odżywczą – SENS, który w intuicyjny sposób informował klientów o zalecanej częstotliwości spożywania danych produktów marki własnej. W ubiegłym roku sieć podjęła decyzję o wprowadzeniu systemu Nutri-Score, który jest stosowany na zasadzie dobrowolności w coraz większej liczbie krajów Unii Europejskiej. Jego zadaniem jest pomaganie konsumentom w interpretacji jakości odżywczej oraz wyborze produktów bez potrzeby analizowania tabeli wartości odżywczej. Carrefour chce ujednolicić dobrowolny system znakowania wartością odżywczą we wszystkich krajach Grupy – mówi Barbara Kowalska, Dyrektor ds. Jakości i Zrównoważonego Rozwoju w Carrefour Polska.
System Nutri-Score jest ważnym aspektem polityki biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour, która kładzie duży nacisk na promocję zdrowego stylu życia i prawidłowego żywienia. Sieć pomaga konsumentom w zmianie nawyków żywieniowych, edukuje oraz zapewnia szeroki dostęp do informacji o sprzedawanych produktach. To podejście jest elementem szerokiej strategii „Carrefour 2022”, która ogłoszona została przez Grupę Carrefour w styczniu 2018 roku.
Produkty oznakowane systemem Nutri-Score będą pojawiać się systematycznie we wszystkich sklepach sieci. Oznakowane nimi będą artykuły spożywcze marek własnych Carrefour m.in. Carrefour Classic, Carrefour Extra.
Przeczytaj także
Firma Danone zdecydowała się na wdrożenie systemu znakowania przy pomocy tzw. modelu sygnalizacji świetlnej, który poszczególnym wartościom odżywczym produktu przypisuje odpowiednie kolory
27 kwietnia zwolennicy systemu Nutri-Score przesłali do unijnej komisarz ds. zdrowia Stelli Kyriakides pismo wyrażając swoje poparcie dla obowiązkowego znakowania żywności zgodnie z tym systemem.
Nestlé rozpocznie umieszczanie oznakowania wartością odżywczą w systemie Nutri-Score na opakowaniach swoich produktów.