Carrefour Polska wprowadza system Nutri-Score do oznaczania produktów marki własnej
Pierwsze produkty marki własnej Carrefour z oznaczeniem Nutri-Score pojawiły się już na półkach sklepów Carrefour. Sieć rozpoczęła wdrażanie produktów z dobrowolnym systemem znakowania wartością odżywczą do sprzedaży. Nutri-Score ma budować większą świadomość żywieniową społeczeństwa i pomagać w wyborze wartościowych pod względem odżywczym produktów.
System Nutri-Score, stworzony przez Santé Publique France, służy do szybkiej i łatwej oceny wartości odżywczej produktów za pomocą kolorów i liter. Na podstawie zawartości poszczególnych składników odżywczych, produkty są przypisywane do jednej z 5 klas – od A (kolor ciemnozielony) do E (kolor ciemnopomarańczowy). Klasa A określa produkty najbardziej odżywcze, zaś klasa E te najmniej odżywcze. Przy wyborze konkretnego oznakowania produktu pod uwagę brana jest nie tylko wartość odżywcza, ale również zawartość owoców, warzyw, błonnika i protein w produkcie.
Carrefour nieustannie przykłada dużą wagę do pomagania konsumentom
w dokonywaniu świadomych wyborów żywieniowych. W 2017 roku sieć wprowadziła do Polski Uproszczony System Znakowania Wartością Odżywczą – SENS, który w intuicyjny sposób informował klientów o zalecanej częstotliwości spożywania danych produktów marki własnej. W ubiegłym roku sieć podjęła decyzję o wprowadzeniu systemu Nutri-Score, który jest stosowany na zasadzie dobrowolności w coraz większej liczbie krajów Unii Europejskiej. Jego zadaniem jest pomaganie konsumentom w interpretacji jakości odżywczej oraz wyborze produktów bez potrzeby analizowania tabeli wartości odżywczej. Carrefour chce ujednolicić dobrowolny system znakowania wartością odżywczą we wszystkich krajach Grupy – mówi Barbara Kowalska, Dyrektor ds. Jakości i Zrównoważonego Rozwoju w Carrefour Polska.
System Nutri-Score jest ważnym aspektem polityki biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour, która kładzie duży nacisk na promocję zdrowego stylu życia i prawidłowego żywienia. Sieć pomaga konsumentom w zmianie nawyków żywieniowych, edukuje oraz zapewnia szeroki dostęp do informacji o sprzedawanych produktach. To podejście jest elementem szerokiej strategii „Carrefour 2022”, która ogłoszona została przez Grupę Carrefour w styczniu 2018 roku.
Produkty oznakowane systemem Nutri-Score będą pojawiać się systematycznie we wszystkich sklepach sieci. Oznakowane nimi będą artykuły spożywcze marek własnych Carrefour m.in. Carrefour Classic, Carrefour Extra.
Przeczytaj także
-
14.09.2020
Danone wprowadza Nutri-Score
Firma Danone zdecydowała się na wdrożenie systemu znakowania przy pomocy tzw. modelu sygnalizacji świetlnej, który poszczególnym wartościom odżywczym produktu przypisuje odpowiednie kolory
-
06.05.2020
Nutri-Score systemem obowiązkowym?
27 kwietnia zwolennicy systemu Nutri-Score przesłali do unijnej komisarz ds. zdrowia Stelli Kyriakides pismo wyrażając swoje poparcie dla obowiązkowego znakowania żywności zgodnie z tym systemem.
-
03.12.2019
Nestlé ogłasza wprowadzenie systemu Nutri-Score w Europie
Nestlé rozpocznie umieszczanie oznakowania wartością odżywczą w systemie Nutri-Score na opakowaniach swoich produktów.