Zapisz się do newslettera
Najważniejsze informacje dla branży spożywczej!
Zapisz się na newsletter FoodFakty i bądź na bieżąco:
21 czerwca w HubHub Nowogrodzka Square w Warszawie odbył się Demo Day piątej już edycji programu akceleratora Foodtech.ac, którego misją jest rozwijanie biznesów dostarczających branży spożywczej ekologiczne rozwiązania dla ich najbardziej palących problemów.
Poszukiwanie nowych technologii dla dobra naszej planety
Na 29 lipca 2021 r. przypadał Światowy Dzień Długu Ekologicznego, co oznacza, że tego dnia wyczerpaliśmy zasoby planety na dany rok i rozpoczęliśmy konsumpcję na kredyt. Mimo, że inwestycje w badania i rozwój są coraz większe, to wciąż bardzo niewiele firm poświęca czas i środki na poszukiwanie nowych technologii. Ponadto coraz więcej badań, w tym badania WHO pokazują, że mięso i wysokoprzetworzona żywność są rakotwórcze. Aby zapobiec dalszemu eksploatowaniu planety ekipa z foodtech.ac stworzyła akcelerator dla startupów, genialnych pomysłów i ich zaangażowanych twórców.
– Szukamy projektów, które pomogą branży spożywczej znaleźć nowe rozwiązania starych problemów. O czym mowa? Oceany plastiku, ogromna produkcja CO2 czy niedobór wody – sektor spożywczy to jedna z największych gałęzi przemysłu w Polsce i UE, a wciąż brak w niej nowoczesnych technologii, dobrego zarządzania i zrównoważonego rozwoju – podkreśla Michał Piosik, co-founder Foodtech.ac.
Za nami Demo Day – prezentacja zwycięskich startupów
Do piątej już edycji programu zgłosiło się ok. 50 startupów, w tym firmy zagraniczne z Izraela, Estonii czy Turcji. Po przeprowadzeniu rozmów rekrutacyjnych do kolejnego etapu zakwalifikowało się 9 z nich i ostatecznie wyłonionych zostało pięciu finalistów, a wśród nich znaleźli się:
Finaliści tegorocznego programu podczas Demo Day zaprezentowali efekty swojej pracy i „pitchowali” przed grupą inwestorów, mediów oraz osobistości związanych bezpośrednio z branżą foodtech.
Wśród korzyści, które zyskują uczestnicy akceleratora – obok intensywnego 8-tygodniowego programu szkoleń, zyskują także m.in.: dostęp do specjalnych ofert produkcji, dostaw, usług logistycznych i marketingowych i innych; fast track retail; dostęp do wiedzy największych firm z branży spożywczej i detalicznej; dostęp do inwestorów; pomoc w rozwoju marki i wsparcie po akceleracji.
Zdaniem Piotra Grabowskiego, co-foundera Foodtech.ac – Ten program szkoleń dostarcza wszelkich niezbędnych narzędzi, które są potrzebne przedsiębiorcom i startupom do rozwoju. Współpracują z nami eksperci z wielu dziedzin życia. Początkujący przedsiębiorcy biorący udział w 8-tygodniowym programie nie tylko zdobędą najlepsze wykształcenie z projektowania produktu, marketingu, sprzedaży, finansów, czy pitch'owania (prezentacji do inwestorów), wysłuchają też branżowych wyjadaczy i przedstawicieli środowiska startup'owego, żeby uczyć się na ich błędach.
Demo Day to także networking z najlepszymi z branży
Demo Day to jednak nie tylko prezentacja, ale także networking z najlepszymi z branży oraz możliwość przetestowania produktów oferowanych przez startupy – również tych z poprzednich edycji, bo w tym roku wzięli udział także finaliści poprzednich edycji programów foodtech.ac, tacy jak: Apollo Roślinny Qurczak, Nielone (teraz pod marką parasolową Planeat), Listny Cud czy It’s Bean.
Uczestnicy Demo Day mogli spróbować przekąsek, takich jak: jogurty z fasoli z granolą Mea Pulpa, łubinowe SERio czy kanapeczki z VegeLIO. Dodatkowo organizatorzy zapewnili catering przygotowany przez restaurację Bracka 20 z produktów Apollo i Planeat, a drinki alkoholowe z kombuchą serwował team CUDO Kombucha.
Foodtech.ac to bilet wstępu do społeczności pełnej pasjonatów
– Foodtech.ac to nie tylko program szkoleń prowadzonych przez naprawdę wysokiej klasy ekspertów czy przygotowanie startupów do pozyskania inwestorów. Nasz akcelerator daje startupom znacznie więcej – bilet wstępu do społeczności pełnej pasjonatów – podsumowuje Michał Mądry, dyr. zarządzający Foodtech.ac.
Wśród alumnów akceleratora foodtech.ac możemy znaleźć firmy, takie jak: Roślinny Qurczak (wkrótce Apollo), It’s Bean, Yoush czy Listny Cud. Sukcesy tych startupów pokazują, że na polskim rynku jest naprawdę ogromny potencjał, który nadal pozostaje niewykorzystany. Według Piotra Grabowskiego – Jeśli my nie zaangażujemy naszych rodzimych producentów, to przyjdzie konkurencja zza granicy i zgarnie rynek w dwa lata.
Nie da się ukryć, że zainteresowanie wokół kolejnych edycji akceleratora rośnie z roku na rok. Podczas tegorocznej imprezy sala niemal pękała w szwach, a transmisję na żywo oglądało dodatkowe kilkadziesiąt osób.
Źródło: Foodtech.ac
Przeczytaj także
Zdrowe składniki są dobre dla dobrego samopoczucia i dla środowiska – tak można opisać nastrój wśród konsumentów w branży spożywczej. Częściowo z powodu pandemii konsumenci coraz częściej poszukują zdrowych produktów i zmieniają swoje nawyki na rzecz produktów „wolnych od” oraz o „czystej etykiecie”. Te zmiany w oczekiwaniach konsumentów dostrzega także branża napojów i płynnej żywności, która w dniach 12-16 września spotka się na wiodących, światowych targach drinktec w Monachium.
Program zapewnia startupom nawiązanie współpracy z dużymi firmami międzynarodowymi, badanie rynku, mentoring 1:1, specjalistyczne szkolenia i wsparcie akceleracyjne oraz dostęp do publicznego i prywatnego finansowania. Wszystko to bez kapitału własnego.
10 trendów w sektorze spożywczym w Polsce, które odpowiadają na oczekiwania nowego konsumenta. Tak też będzie w październiku w Paryżu, gdzie podczas SIAL odbędą się wydarzenia prezentujące główne globalne problemy, trendy i innowacje, które mają kształtować przemysł spożywczy przyszłości.