Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

foodtech.ac Demo Day - startupy zaprezentowały efekty swojej pracy

Kategoria: Biznes

21 czerwca w HubHub Nowogrodzka Square w Warszawie odbył się Demo Day piątej już edycji programu akceleratora Foodtech.ac, którego misją jest rozwijanie biznesów dostarczających branży spożywczej ekologiczne rozwiązania dla ich najbardziej palących problemów.

Poszukiwanie nowych technologii dla dobra naszej planety

Na 29 lipca 2021 r. przypadał Światowy Dzień Długu Ekologicznego, co oznacza, że tego dnia wyczerpaliśmy zasoby planety na dany rok i rozpoczęliśmy konsumpcję na kredyt. Mimo, że inwestycje w badania i rozwój są coraz większe, to wciąż bardzo niewiele firm poświęca czas i środki na poszukiwanie nowych technologii. Ponadto coraz więcej badań, w tym badania WHO pokazują, że mięso i wysokoprzetworzona żywność są rakotwórcze. Aby zapobiec dalszemu eksploatowaniu planety ekipa z foodtech.ac stworzyła akcelerator dla startupów, genialnych pomysłów i ich zaangażowanych twórców.

Szukamy projektów, które pomogą branży spożywczej znaleźć nowe rozwiązania starych problemów. O czym mowa? Oceany plastiku, ogromna produkcja CO2 czy niedobór wody – sektor spożywczy to jedna z największych gałęzi przemysłu w Polsce i UE, a wciąż brak w niej nowoczesnych technologii, dobrego zarządzania i zrównoważonego rozwoju – podkreśla Michał Piosik, co-founder Foodtech.ac.

Za nami Demo Day – prezentacja zwycięskich startupów

Do piątej już edycji programu zgłosiło się ok. 50 startupów, w tym firmy zagraniczne z Izraela, Estonii czy Turcji. Po przeprowadzeniu rozmów rekrutacyjnych do kolejnego etapu zakwalifikowało się 9 z nich i ostatecznie wyłonionych zostało pięciu finalistów, a wśród nich znaleźli się:

  • CUDO Kombucha – żywy funkcjonalny napój fermentowany na bazie herbaty;
  • VegeLIO – mieszanki pełnowartościowych warzyw liofilizowanych z ziołami i przyprawami i produkty na ich bazie;
  • Mea Pulpa – upcycle'owana żywność i dodatki do żywności;
  • SERio – wysokobiałkowe roślinne sery z łubinu;
  • Myco Innovations – materiały budowlane z grzybów.

Finaliści tegorocznego programu podczas Demo Day zaprezentowali efekty swojej pracy i „pitchowali” przed grupą inwestorów, mediów oraz osobistości związanych bezpośrednio z branżą foodtech.

Wśród korzyści, które zyskują uczestnicy akceleratora – obok intensywnego 8-tygodniowego programu szkoleń, zyskują także m.in.: dostęp do specjalnych ofert produkcji, dostaw, usług logistycznych i marketingowych i innych; fast track retail; dostęp do wiedzy największych firm z branży spożywczej i detalicznej; dostęp do inwestorów; pomoc w rozwoju marki i wsparcie po akceleracji.

Zdaniem Piotra Grabowskiego, co-foundera Foodtech.ac – Ten program szkoleń dostarcza wszelkich niezbędnych narzędzi, które są potrzebne przedsiębiorcom i startupom do rozwoju. Współpracują z nami eksperci z wielu dziedzin życia. Początkujący przedsiębiorcy biorący udział w 8-tygodniowym programie nie tylko zdobędą najlepsze wykształcenie z projektowania produktu, marketingu, sprzedaży, finansów, czy pitch'owania (prezentacji do inwestorów), wysłuchają też branżowych wyjadaczy i przedstawicieli środowiska startup'owego, żeby uczyć się na ich błędach.

Demo Day to także networking z najlepszymi z branży

Demo Day to jednak nie tylko prezentacja, ale także networking z najlepszymi z branży oraz możliwość przetestowania produktów oferowanych przez startupy – również tych z poprzednich edycji, bo w tym roku wzięli udział także finaliści poprzednich edycji programów foodtech.ac, tacy jak: Apollo Roślinny Qurczak, Nielone (teraz pod marką parasolową Planeat), Listny Cud czy It’s Bean.

Uczestnicy Demo Day mogli spróbować przekąsek, takich jak: jogurty z fasoli z granolą Mea Pulpa, łubinowe SERio czy kanapeczki z VegeLIO. Dodatkowo organizatorzy zapewnili catering przygotowany przez restaurację Bracka 20 z produktów Apollo i Planeat, a drinki alkoholowe z kombuchą serwował team CUDO Kombucha.

Foodtech.ac to bilet wstępu do społeczności pełnej pasjonatów

Foodtech.ac to nie tylko program szkoleń prowadzonych przez naprawdę wysokiej klasy ekspertów czy przygotowanie startupów do pozyskania inwestorów. Nasz akcelerator daje startupom znacznie więcej – bilet wstępu do społeczności pełnej pasjonatów – podsumowuje Michał Mądry, dyr. zarządzający Foodtech.ac.

Wśród alumnów akceleratora foodtech.ac możemy znaleźć firmy, takie jak: Roślinny Qurczak (wkrótce Apollo), It’s Bean, Yoush czy Listny Cud. Sukcesy tych startupów pokazują, że na polskim rynku jest naprawdę ogromny potencjał, który nadal pozostaje niewykorzystany. Według Piotra Grabowskiego – Jeśli my nie zaangażujemy naszych rodzimych producentów, to przyjdzie konkurencja zza granicy i zgarnie rynek w dwa lata.

Nie da się ukryć, że zainteresowanie wokół kolejnych edycji akceleratora rośnie z roku na rok. Podczas tegorocznej imprezy sala niemal pękała w szwach, a transmisję na żywo oglądało dodatkowe kilkadziesiąt osób.

  

  

Źródło: Foodtech.ac

Autor:FoodFakty Portal
Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

Wybierz temat: Alert NDP Kongresy i Targi

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.