Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

GfK Polonia: pandemia zmienia obraz konsumenta

Kategoria: Biznes

W obliczu pandemii GfK Polonia sprawdziła, czy i w jakim stopniu ostatnie miesiące wpłynęły na kluczowe wartości i trendy konsumenckie. Jak wykazał raport „TrendKey w Koronie” dotychczasowe zachowania i przyzwyczajenia konsumentów zmieniają się szybciej niż moglibyśmy się tego spodziewać.

Ostatnie miesiące sprawiły jednak, że znacząco zwiększyła się siła wpływu dwóch z ośmiu pozostałych trendów. Trendy troski o środowisko (ang. eco-conscience) i poszukiwania bezpieczeństwa (ang. seeking safety) od czasu pandemii przesunęły się odpowiednio o cztery i dwie pozycje wyżej w rankingu. – W Polsce i na całym świecie, doświadczyliśmy ogromnej zmiany w codziennym funkcjonowaniu i obecnie próbujemy oswoić się w nowej rzeczywistości. Jako społeczeństwo wspólnie tworzymy dziś nową normalność i czujemy coraz większe poczucie wpływu na przyszłość własną, lokalnej społeczności i całej planety. Doskonale widać to w naszych badaniach – mówi Dominika Grusznic-Drobińska, dyrektor ds. Marketing & Consumer Intelligence w GfK Polonia.

To co polskie i naturalne jest w cenie

Widmo kryzysu i ryzyko upadku wielu producentów sprawia, że konsumenci z coraz większą uwagą starają się wybierać produkty polskiego pochodzenia, wspierając tym samym rodzimy biznes. Jak wynika z raportu GfK „CoronaMood”, dziś takie deklaracje składa 46% Polaków, co stanowi wzrost o 5 p.p. w stosunku do wyników z kwietnia 2019 r. Jednocześnie, najważniejszym czynnikiem wyboru produktów pozostaje naturalność, na którą wskazało aż 54% badanych. Dla blisko 40% konsumentów kluczowym aspektem wyboru pozostają także zdrowe i ekologiczne produkty

Rośnie znaczenie e-commerce

Według badania GfK „CoronaMood”, 37% Polaków przekonało się do zakupów online i będzie korzystać z tego rozwiązania częściej niż kiedyś. Dziś e-commerce kojarzy się nie tylko z wygodą, ale również, a może przede wszystkim – z bezpieczeństwem. Na początku pandemii, w całej Polsce, konsumenci poszukujący lokalnych, zdrowych, eko produktów obawiali się zakupów na bazarach i targowiskach, a często po prostu nie mogli ich zrobić. W odpowiedzi na te ograniczenia wiele bazarków stworzyło e-targowiska. – W wielu przypadkach inicjatywa spotykała się ze wsparciem ze strony lokalnego samorządu. Aby umożliwić konsumentowi złożenie zamówienia z dowozem do domu, wystarczył jedynie jego numeru telefonu. Szybkie działanie i wykorzystanie internetu przyniosło efekt i na nowo połączyło lokalnych sprzedawców ze stałymi klientami – tłumaczy Dominika Grusznic-Drobińska.

Zakupy mają być szybkie i sprawne

Z obserwacji GfK wynika, że w kwestiach związanych z bezpieczeństwem Polacy nadal są uważni, ale nie tak bardzo jak choćby w marcu czy kwietniu br. Konsumenci rzadziej zwracają uwagę na covidowe procedury, takie jak dezynfekcja rąk, zakładanie masek i rękawiczek czy zachowanie dystansu. Znacznie większą wagę przykładają zaś do usprawnień związanych z zakupami, w tym np. możliwości sprawdzenia dostępności produktów online i różnych udogodnień związanych z dostawą. Bezpieczeństwo nadal jest ważne, ale Polacy zaczynają je interpretować jako szybkość dokonania zakupów. W sklepach stacjonarnych i online rosną również oczekiwania związane z darmowym i błyskawicznym dowozem produktów do domu. Dla obu kanałów niezwykle ważna jest także dostępność różnych metod płatności.

Wybierz temat: Koronawirus

Autor: GfK Polonia

Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.