Jak wyglądała będzie bardziej roślinna przyszłość? Konferencja Plant-Powered Perspectives
Już 57,8% Polaków deklaruje ograniczenie spożycia mięsa, a 11% konsumentów w wieku 25-34 l. wybiera dietę roślinną. Konferencja Plant-Powered Perspectives, organizowana w ramach kampanii “Roślinniejemy”, ma zainicjować dyskusję na temat potencjału, jaki niosą ze sobą zmiany nawyków żywieniowych Polaków i ich wpływu na rynek spożywczy.
Jak zapowiadają organizatorzy, wydarzenie kierowane jest do przedstawicieli branży FMCG i HoReCa – producentów i dystrybutorów żywności, przedstawicieli sieci handlowych, właścicieli restauracji i marketerów kulinarnych oraz osób, które myślą założeniu biznesu związanego z roślinnymi produktami lub daniami.
– Najbardziej aktywne marki spożywcze na świecie łączy m.in. dostrzeganie zmieniających się trendów i aktywne reagowanie na nie, poprzez dopasowanie oferty do nowych zainteresowań konsumentów. Zależy nam, by firmy mądrze odpowiadały na zmieniające się potrzeby swoich grup odbiorców – z korzyścią dla przedsiębiorców, konsumentów i środowiska – mówi Maciej Otrębski, jeden z organizatorów konferencji, koordynator kampanii “Roślinniejemy” – Bliskim nam tematem jest perspektywa przyszłości rynku spożywczego. CB insights podaje dietę roślinną i “mięso 2.0” (czyli mięso wytwarzane poprzez multiplikację komórek) jako kluczowe koncepcje rozwoju branży spożywczej – również te tematy staną się przedmiotem dyskusji podczas konferencji – dodaje.
Udział w konferencji jako prelegenci potwierdzili min. Honorata Jarocka z Mintel, Krzysztof Bożek – właściciel sieci restauracji Krowarzywa, czy Nicole Rawling z The Good Food Institute. Podczas konferencji o rosnącej popularności produktów roślinnych opowiadać bedą także przedstawiciele Unilever Polska, międzynarodowej sieci Veganz oraz inni eksperci.
Organizatorzy wspólnie z HoReCa Business Club zaplanowali panel dyskusyjny, w którym eksperci będą rozmawiać na temat tego, jak mądrze odpowiadać na trendy oraz omówią najlepsze praktyki w tym zakresie. Swój udział w panelu potwierdził min. Łukasz Błażejewski z sieci Meat & Fit, Malka Kafka - założycielka Tel Aviv Food and Wine, czy Marcin Popielarz - szef kuchni restauracji Biały Królik.
Wydarzenie odbędzie się 4 października w Domu Innowacji Społecznych Marzyciele i Rzemieślnicy w Warszawie. Dołączyć do wydarzenia można rejestrując się pod linkiem.
https://plant-powered-perspectives.evenea.pl/
Szczegółowe informacje o wydarzeniu:
https://roslinniejemy.org/konferencja
O kampanii
Celem kampanii Roślinniejemy jest wsparcie producentów żywności, sieci handlowych, właścicieli restauracji we wprowadzaniu oraz promowaniu roślinnych produktów i dań. Swoje działania Roślinniejemy opiera na badaniach rynku, społecznych ankietach oraz rzetelnej wiedzy z zakresu kuchni roślinnej i najnowszych światowych trendów. W ramach kampanii Roślinniejemy prowadzona jest także akcja “Roślinne poniedziałki” inspirowana ogólnoświatowym “Meatless Mondays”, której celem jest zachęcenie odbiorców do ograniczenia spożycia produktów odzwierzęcych raz w tygodniu.
Przeczytaj także
-
02.08.2018
Dlaczego karotenoidy są cennym źródłem diety?
Regularne uzupełnianie diety o produkty, które są źródłem karotenoidów, korzystnie wpływa na prawidłowe funkcjonowanie organizmu i pomaga w walce z wolnymi rodnikami. Może także przyczyniać się do zmniejszenia ryzyka rozwoju wybranych chorób...
-
20.07.2018
Warzywa strączkowe obniżają ryzyko zgonu z powodu nowotworu
Warzywa strączkowe od dawna uważane są za żywność prozdrowotną, która może wykazywać działanie antynowotworowe, jednak do tej pory niewiele badań skupiało się na tej zależności. Najnowsza praca naukowców z Uniwersytetu...
-
01.06.2018
Prozdrowotne właściwości barwników z owoców jagodowych
Nowe badanie naukowców z Uniwersytetu Wschodniej Finlandii oraz amerykańskiego Narodowego Instytutu Starzenia się wskazuje, że naturalnie występujące w owocach jagodowych barwniki, znane jako antocyjany, zwiększają aktywność...