Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Komisja Europejska przyjęła strategię „od pola do stołu”

Kategoria: Biznes

Komisja Europejska przyjęła 20 maja dwie strategie: nową Strategię Bioróżnorodności - której celem jest „przywrócenie przyrody do naszego życia” - oraz Strategię „Farm to Fork”, która ustanawia „sprawiedliwy, zdrowy i przyjazny dla środowiska system żywności”. Strategia miała być ogłoszona pod koniec marca, ale jej publikację odłożono ze względu na pandemię koronawirusa.

Według KE strategia „od pola do stołu” umożliwi przejście do zrównoważonego unijnego systemu żywnościowego, który zabezpiecza bezpieczeństwo żywnościowe i zapewnia dostęp do zdrowej diety pochodzącej ze zdrowej planety: zmniejszy ślad środowiskowy i klimatyczny systemu żywnościowego UE i wzmocni jego odporność, chroniąc zdrowie obywateli i zapewniając środki utrzymania podmiotom gospodarczym.

Cele strategii Farm to Fork

Strategia określa cele dotyczące „przekształcenia systemu żywnościowego UE”, w tym:

  • ograniczenie stosowania (i ryzyka) pestycydów o 50%;
  • redukcja o „przynajmniej” 20% zużycia nawozów;
  • zmniejszenie sprzedaży środków przeciwdrobnoustrojowych stosowanych u zwierząt hodowlanych o 50%.

Komisja podkreśliła, że poziom odniesienia dla docelowych wartości procentowych redukcji pestycydów, nawozów i środków przeciwdrobnoustrojowych będzie opierał się na najnowszych dostępnych danych - na przykład Komisja stwierdziła, że najnowsze dane dotyczące stosowania środków przeciwdrobnoustrojowych zostały zebrane w 2018 r.

25% gruntów rolnych to produkcja ekologiczna

Celem jest też dążenie do tego, aby do 2030 r. 25% gruntów rolnych było przeznaczonych i wykorzystywanych pod uprawy rolnictwa ekologicznego. Aby osiągnąć cel dotyczący rolnictwa ekologicznego w UE, należy zapewnić zrównoważony rozwój gospodarczy tego sektora i promować popyt. Oprócz środków wspólnej polityki rolnej (WPR), takich jak ekoprogramy, inwestycje i usługi doradcze, oraz środków wspólnej polityki rybołówstwa (WPRyb), Komisja przedstawi plan działań na rzecz rolnictwa ekologicznego. Pomoże on państwom członkowskim stymulować zarówno podaż, jak i popyt na produkty ekologiczne. Zapewni zaufanie konsumentów poprzez kampanie promocyjne i zielone zamówienia publiczne.

Strategia Farm to Fork ma na celu promowanie globalnego przejścia na zrównoważone systemy żywnościowe, w ścisłej współpracy z międzynarodowymi partnerami.

Farm to Fork proponuje także ambitne środki mające na celu zapewnienie, że zdrowa opcja jest najlepsza dla obywateli UE, w tym „ulepszone etykietowanie, aby lepiej zaspokajać potrzeby informacyjne konsumentów dotyczące zdrowej, zrównoważonej żywności”.

Źródło: https://ec.europa.eu/info/strategy/priorities-2019-2024/european-green-deal/actions-being-taken-eu/farm-fork_en

Autor:Katarzyna Oleksy
Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.