Zapisz się do newslettera
Najważniejsze informacje dla branży spożywczej!
Zapisz się na newsletter FoodFakty i bądź na bieżąco:
Badania FATitudes dotyczące perspektyw konsumenckich odnośnie tłuszczów i olejów jest przeprowadzane od 2013 r. co roku w Stanach Zjednoczonych. W 2019 r. badania zostały rozszerzone na 12 krajów, w tym na Argentynę, Australię, Brazylię, Chiny, Kolumbię, Francję, Niemcy, Indie, Meksyk, Rosję i Wlk. Brytanię. Wzięło w nim udział po 550 osób odpowiedzialnych w gospodarstwach domowych za zakupy produktów spożywczych z każdego kraju. A celem badań przeprowadzanych przez koncern Cargill było zdobycie wiedzy na temat świadomości konsumentów, postrzegania i zachowań dotyczących tłuszczów i olejów znajdujących się w opakowanej żywności, a także aby pomóc w kształtowaniu innowacji żywnościowych.
Kluczowe wnioski z badań:
Wpływ oświadczeń na etykietach pakowanej żywności na konsumentów:
Międzynarodowa Rada Informacji o Żywności (IFIC) jest zdania, że badania konsumenckie konsekwentnie pokazują, że chociaż informacje o wartości odżywczej, dacie przydatności do spożycia i listach składników są najczęściej sprawdzane i weryfikowane przy podejmowaniu decyzji odnośnie zakupu żywności, to etykiety i oświadczenia zdrowotne mają również duży wpływ na decyzje o zakupie żywności. Badanie FATitudes dotyczy zachowań związanych z tłuszczami i olejami, tym razem z międzynarodowego punktu widzenia. Te globalne perspektywy rzucają światło na ważne różnice między krajami i zapewniają krytyczny wgląd w to, jak ludzie na całym świecie myślą o dwóch bardzo ważnych pytaniach: „Co powinienem jeść i dlaczego?” ”
Żywność staje się coraz bardziej spersonalizowana; konsumenci opierają swoje decyzje zakupowe na konkretnych składnikach. Jednocześnie społeczeństwo zachęca firmy produkujące składniki żywności do rozwijania większej liczby opcji dla świadomych zdrowia konsumentów. Korzystanie z wiedzy konsumenckiej pomaga wprowadzać innowacje w sposób równoważący społeczny nacisk na indywidualne preferencje, aby tworzyć prozdrowotne, zrównoważone i opłacalne produkty.
Źródło: https://www.cargill.com/2020/global-fatitudes-study-finds-consumers-closely-monitor-fats-oils
Przeczytaj także
Ceny olejów roślinnych na świecie znacznie wzrosły w ciągu ostatnich 3 miesięcy. Ze względu na uwarunkowania podażowo-popytowe najbardziej podrożał olej palmowy.
W bieżącym sezonie 2019/20 światowe zbiory oleistych będą o ok. 3% niższe od rekordowo wysokich odnotowanych w sezonie 2018/19. Najprawdopodobniej wyniosą blisko 591 mln t wobec 607 mln t w sezonie wcześniejszym. Tym samym zostanie przerwany wzrostowy trend produkcji, obserwowany od sezonu 2015/16.
Włoski Unaprol (Konsorcjum Włoskiej Oliwy z oliwek) 15 października poinformował o konfiskacie ponad 2 ton fałszywej oliwy z oliwek extra virgin. W ciągu ostatniego miesiąca na portalach czeskiego SZPI i polskiego IJHARSu równiez opublikowano przypadki niespełnienia wymagań jakościowych oliwy extra virgin.