Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Konsumenci ściśle monitorują tłuszcze i oleje w pakowanej żywności – wyniki badania FATitudes

Kategoria: Składniki Żywności

Badania FATitudes dotyczące perspektyw konsumenckich odnośnie tłuszczów i olejów jest przeprowadzane od 2013 r. co roku w Stanach Zjednoczonych. W 2019 r. badania zostały rozszerzone na 12 krajów, w tym na Argentynę, Australię, Brazylię, Chiny, Kolumbię, Francję, Niemcy, Indie, Meksyk, Rosję i Wlk. Brytanię. Wzięło w nim udział po 550 osób odpowiedzialnych w gospodarstwach domowych za zakupy produktów spożywczych z każdego kraju. A celem badań przeprowadzanych przez koncern Cargill było zdobycie wiedzy na temat świadomości konsumentów, postrzegania i zachowań dotyczących tłuszczów i olejów znajdujących się w opakowanej żywności, a także aby pomóc w kształtowaniu innowacji żywnościowych.

Kluczowe wnioski z badań:

  • Większość globalnych konsumentów uważa, że ilość tłuszczu (70%) i rodzaj oleju (67%) są ważnymi czynnikami przy dokonywaniu decyzji zakupowych odnoście opakowanej żywności.
  • To jak często konsumenci czytają etykiety różni się w zależności od położenia geograficznego. Najwięcej uwagi na etykiety żywności zwracają chińscy konsumenci (89%), a niemieccy najmniej (48%).
  • Prawie 2/3 (61%) konsumentów w USA deklaruje unikanie niektórych tłuszczów lub olejów, a wśród tych, którzy zaliczają się do „poszukiwaczy czystej etykiety” 83% deklaruje unikanie niektórych tłuszczów lub olejów, takich jak tłuszcze nasycone i trans.
  • Oliwa z oliwek to nr 1 w z każdym krajów, w którym przeprowadzono badania pod względem walorów zdrowotnych oleju, za oliwą jest olej rybny (kwasy Omega) i z awokado.
  • Zdecydowana większość konsumentów na świecie – 93% była świadoma omega-3, które są ważnym składnikiem odżywczym o wielu korzyściach prozdrowotnych, których niektórzy konsumenci nie uzyskują dzięki swojej typowej diecie.

Wpływ oświadczeń na etykietach pakowanej żywności na konsumentów:

  • Większość konsumentów sprawdza etykiety pod kątem oświadczeń związanych z tłuszczem (bez tłuszczu, o niskiej zawartości tłuszczu itp.) na opakowanej żywności, a 54% twierdzi, że takie oświadczenia zwiększają prawdopodobieństwo zakupu.
  • Konsumenci w Rosji (76%), Chinach (62%) i Brazylii (61%) są bardziej skłonni do zakupu produktu z deklaracją zrównoważonego rozwoju.
  • W większości krajów certyfikacja ekologiczna na etykiecie ma większy wpływ na decyzje zakupowe niż „bez GMO”.

Międzynarodowa Rada Informacji o Żywności (IFIC) jest zdania, że badania konsumenckie konsekwentnie pokazują, że chociaż informacje o wartości odżywczej, dacie przydatności do spożycia i listach składników są najczęściej sprawdzane i weryfikowane przy podejmowaniu decyzji odnośnie zakupu żywności, to etykiety i oświadczenia zdrowotne mają również duży wpływ na decyzje o zakupie żywności. Badanie FATitudes dotyczy zachowań związanych z tłuszczami i olejami, tym razem z międzynarodowego punktu widzenia. Te globalne perspektywy rzucają światło na ważne różnice między krajami i zapewniają krytyczny wgląd w to, jak ludzie na całym świecie myślą o dwóch bardzo ważnych pytaniach: „Co powinienem jeść i dlaczego?” ”

Żywność staje się coraz bardziej spersonalizowana; konsumenci opierają swoje decyzje zakupowe na konkretnych składnikach. Jednocześnie społeczeństwo zachęca firmy produkujące składniki żywności do rozwijania większej liczby opcji dla świadomych zdrowia konsumentów. Korzystanie z wiedzy konsumenckiej pomaga wprowadzać innowacje w sposób równoważący społeczny nacisk na indywidualne preferencje, aby tworzyć prozdrowotne, zrównoważone i opłacalne produkty.

Źródło: https://www.cargill.com/2020/global-fatitudes-study-finds-consumers-closely-monitor-fats-oils

 

Wybierz temat: Dieta i zdrowie

Autor: Katarzyna Oleksy

Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.