Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Mleko z Polski płynie do Chin

Kategoria: Biznes

W pierwszych trzech kwartałach 2019 r. wartość eksportu produktów mleczarskich z Polski do Chin wyniosła 58 mln EUR i była o ponad połowę większa niż w analogicznym okresie 2018 r. Oznacza to również, że już po trzech kwartałach br. wartość ta o 16% przekroczyła poziom odnotowany w całym 2018 r., a udział rynku chińskiego w eksporcie do krajów pozaunijnych zwiększył się z 11,5% w pierwszych III kwartałach 2018 do 13,5% w analogicznym okresie 2019 r.

Najważniejszy udział stanowiło mleko i śmietany płynne

Najważniejszą, pod względem wartości, grupą produktów wysyłanych do Chin było mleko i śmietana płynna. W pierwszych 9 miesiącach br. ich sprzedaż osiągnęła poziom 31,8 mln EUR (55% całkowitej wartości eksportu) i była aż o 151% większa niż w analogicznym okresie przed rokiem.

Rynek chiński najbardziej upodobał sobie wysokotłuszczowe mleko UHT

Z tego, zdecydowaną część (92%) stanowiło mleko o zawartości tłuszczu od powyżej 3% do maksymalnie 6% masy, w bezpośrednich opakowaniach o zawartości netto co najwyżej 2 litrów (CN 04012091), czyli mleko UHT przeznaczone na rynek detaliczny. Wolumen sprzedaży tego produktu na rynek chiński wyniósł 59,4 tys. t i był o blisko 200% większy niż w pierwszych trzech kwartałach 2018 r. Bazując na wartości eksportu i jego wolumenie można określić, że średnio było one sprzedawane po 0,49 EUR (2,13 PLN) za kilogram, czyli po cenie o 7,7% niższej niż przed rokiem. Dla porównania, wg danych MRWiR, w pierwszych dziewięciu miesiącach 2019 r. średnia cena netto zbytu mleka spożywczego UHT o zwartości tłuszczu 3,2% wyniosła 1,90 PLN za kg.

Popyt na mleka płynne w Chinach stale rośnie

Na rynku chińskim popyt na mleka płynne wyraźnie rośnie. Według danych CLAL w pierwszych 10 miesiącach 2019 r. zakupy tego produktu ze strony Chin wyniosły ponad 600 tys. t i były o ponad 40% większe niż przed rokiem. Warto zauważyć, że Polska, po Niemczech, Nowej Zelandii i Australii, była czwartym największym dostawcą mleka płynnego na rynek Państwa Środka. Ten segment chińskiego rynku powinien dalej się rozwijać.

Eksport pozostałych grup produktów mleczarskich

W pierwszych trzech kwartałach 2019 r., w porównaniu z analogicznym okresem 2018 r., obniżyła się wartość eksportu serwatki, o 6,7% do 16,5 mln EUR z powodu mniejszego wolumenu wywozu (o 22,8%). Wzrost sprzedaży zaobserwowano natomiast w przypadku mleka w proszku – o 13% do 4,7 tys. t, co przy wyższych cenach produktów skutkowało 39-proc. wzrostem wartości, do 9,1 mln EUR.

Inne kraje Wspólnoty również zyskały na tak rosnącym popycie

Popyt ze strony rynku chińskiego był też odczuwalny dla pozostałych krajów Wspólnoty. W pierwszych trzech kwartałach 2019 r. wartość eksportu produktów mleczarskich z UE do Chin wyniosła 1,12 mld EUR i była o blisko 30% wyższa niż w trzech kwartałach 2019 r.

Źródło: agronomist.pl

Wybierz temat: Przemysł mleczarski

Autor: BNP Paribas

BNP Paribas

Paweł Wyrzykowski
Analityk sektora rolno-spożywczego
Rynek mleka

Przeczytaj także

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.