Zapisz się do newslettera
Najważniejsze informacje dla branży spożywczej!
Zapisz się na newsletter FoodFakty i bądź na bieżąco:
Problemy z jakością
Zgodnie z informacją włoskiej firmy Ferrero, fabryka produkująca Nutellę we Francji została zapobiegawczo zamknięta po tym, jak wykryto problemy związane z jakością w próbkach popularnego czekoladowo-orzechowego kremu do smarowania, a także w batonikach Kinder Bueno.
Fabryka w Villers-Ecalles w Normandii we Francji generuje blisko 25% światowej produkcji Nutelli, czyli około 600 000 słoików dziennie. Po wykryciu nieokreślonego problemu z jakością jednego z półproduktów, produkcja została tymczasowo wstrzymana na potrzeby dochodzeń, które powinny zakończyć się do końca tego tygodnia.
Komentarz Ferrero
"Wada jednego z półproduktów wykorzystywanych do produkcji Nutelli i Kinder Bueno nie spełnia naszych standardów jakości, więc podjęliśmy decyzję o czasowym zawieszeniu produkcji. W chwili obecnej możemy potwierdzić, że sytuacja nie wpływa na żaden produkt obecny na rynku, a dostawy do naszych klientów pozostaną nieprzerwane", dowiadujemy się z z oświadczenia Ferrero.
Przywiązanie konsumentów do Nutelli
Ludzie bardzo poważnie podchodzą do produktu jakim jest Nutella. Z lokalnych raportów wynika, że konsumenci we Francji spożywają około 100 milionów słoików każdego roku. Ferrero ma 22 fabryki zatrudniające 30 000 osób na całym świecie, a w ostatnich latach podwoiło sprzedaż do ponad 10 miliardów euro (11,4 miliarda dolarów). W styczniu 70 procentowe promocje na Nutellę doprowadziły do zamieszek we francuskich supermarketach.
Źródło:
Przeczytaj także
W związku z wykryciem około 700 kg polskiego mięsa wołowego, zawierającego ślady bakterii Salmonella, władze Czech wymagać będą, aby cała wołowina przywożona z Polski była poddawana specjalnym inspekcjom począwszy od czwartku 21 lutego 2019.
Znakowanie wartości odżywczej kolorami obejmie niektóre sprzedawane w Wielkiej Brytanii płatki śniadaniowe firmy Kellogg’s oraz produkty PepsiCo przeznaczone na rynek europejski. System ten został wprowadzony przez brytyjski rząd w 2013 r., a jego celem jest ułatwienie konsumentom podejmowania właściwych...
Nestlé podejmuje dalsze kroki w celu zmniejszenia ilości cukru, soli i kwasów tłuszczowych nasyconych w swoich produktach. Szwajcarski koncern stara się w ten sposób uatrakcyjnić wizerunek marki w oczach...