Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Nestlé Polska z Mapą Drogową na rzecz zrównoważonego oleju palmowego w ramach nowego Porozumienia PKZOP

Kategoria: Biznes

Nestlé Polska podpisało nowe Porozumienie Polskiej Koalicji ds. Zrównoważonego Oleju Palmowego, którego celem strategicznym jest osiągnięcie w Polsce poziomu 100% zrównoważonego oleju palmowego do 2023 roku. Podczas wspólnej konferencji prasowej, sygnatariusze Koalicji zaprezentowali także Mapę Drogową definiującą ich zobowiązania i działania w tym kierunku.

Czternastu Koalicjantów zobowiązało się do efektywnego obniżania poziomu zużycia niecertyfikowanego oleju palmowego na rzecz tego z certyfikatem RSPO tak, by najpóźniej do 2023 roku osiągnąć poziom 100% zrównoważonego surowca. Zobowiązanie i Mapa Drogowa PKZOP obejmują także kompleksowe działania edukacyjne, w tym m.in. współpracę z instytutami badawczymi i zwiększanie świadomości środowiskowej oraz zdrowotnej w zakresie certyfikowanego oleju palmowego wśród konsumentów. Członkowie Koalicji podpisali się też pod deklaracją prowadzenia aktywnego dialogu z rządem w celu opracowania środowiskowej polityki pozyskiwania surowców rolnych, w tym oleju palmowego.

Wyniki raportu: „Poziom zużycia certyfikowanego oleju palmowego w Polsce”

Podczas konferencji przedstawiono również analizę „Poziom zużycia certyfikowanego oleju palmowego w Polsce”, która została przeprowadzona przez Frost & Sullivan na zlecenie PKZOP. Jak pokazuje raport, w 2019 roku ponad połowa polskiego rynku[1] korzystała z certyfikowanego oleju palmowego. Wśród sygnatariuszy Koalicji odsetek ten wyniósł już ok. 85%, z najwyższymi wskaźnikami w sektorze spożywczym.

Bardzo cieszy nas, że jako członkowie Koalicji, a szczególnie przedstawiciele branży spożywczej, jesteśmy częścią pozytywnych zmian w zakresie korzystania w Polsce z certyfikowanego oleju palmowego. Musimy jednak pamiętać, że tylko kolektywne działanie pozwoli zapobiec nadmiernej eksploatacji lasów tropikalnych. Dlatego właśnie – obok szeregu własnych narzędzi, jak m.in. mapowanie łańcucha dostaw czy monitoring satelitarny Starling, których używamy, by zapobiec wylesianiu – aktywnie wspieramy inicjatywy, które jak PKZOP, inspirują innych i wyznaczają kierunki rozwoju biznesów w poszanowaniu dla środowiska – komentuje Edyta Iroko z Nestlé Polska.

Swoje zobowiązania pod względem odpowiedzialnego pozyskiwania oleju palmowego Nestlé ogłosiło już w 2010 roku w ramach programu „No Deforestation”, którego celem jest zatrzymanie globalnego wylesiania. Firma zapowiedziała wtedy, że do 2023 roku olej palmowy stosowany do produkcji jej artykułów spożywczych będzie posiadał certyfikat RSPO. Nestlé podejmuje szereg kroków na rzecz ochrony lasów tropikalnych – w 2018 roku jako pierwszy producent żywności na świecie wdrożyło satelitarny system Starling, który pozwala monitorować łańcuch dostaw oleju palmowego i weryfikować, czy nie dochodzi w nim do procesu wylesiania.

Oprócz Nestlé, wśród 14 koalicjantów PKZOP są m.in. Carrefour, Jeronimo Martins, Ferrero, Mondelēz, Lotte Wedel, Basf i WWF.

 

[1] Zużycie certyfikowanego oleju palmowego w segmentach: żywność, kosmetyki oraz „inne” (np. biopaliwa, pasze dla zwierząt).

Wybierz temat: Przemysł piekarski

Autor: Nestlé Polska

Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.