Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Nowe banderole na butelkach wina i cydru już od 1 lipca

Kategoria: Opakowania, Prawo Żywnościowe

Nowe banderole będą stosowane od 1 lipca 2021 r. Czas pomiędzy 1 lipca a 31 grudnia 2021 r., to okres przejściowy, kiedy to można nanosić znaki o nowym bądź dotychczasowym wzorze, a także sprowadzać do Polski wyroby winiarskie opatrzone starymi lub nowymi banderolami. Do końca roku 2021 przedsiębiorstwa będą stopniowo przystosowywały urządzenia banderolujące do nowych sposobów oznaczania.

Zgodnie z obowiązującymi przepisami, naniesione na opakowania znaki akcyzy o starym wzorze, będą ważne do 30 czerwca 2022 r. Ministerstwo Finansów ma jednak możliwość wydania rozporządzeń wydłużających ten czas o rok, tj. do dnia 30 czerwca 2023 r., a w razie potrzeby, później, o kolejne lata. Związek Pracodawców Polska Rada Winiarstwa już powiadomił Ministerstwo o konieczności wydłużenia okresu ważności starych banderol. Nasza organizacja będzie monitorowała sytuację na rynku, informowała o niej Ministerstwo Finansów oraz wnioskowała o wydanie odpowiednich decyzji.

Skąd ta zmiana?

Część podmiotów, głównie małych przedsiębiorstw z branży winiarskiej, od dawna chciało całkowitego zniesienia obowiązku umieszczenia znaków akcyzy. Powodem miały być problemy generowane przez proces naklejania. Ministerstwo Finansów twardo stoi jednak na stanowisku, że banderole są potrzebne – ich likwidacja byłaby niezwykle ryzykowna zarówno dla Skarbu Państwa, jak i dla legalnie działających firm.

Związek Pracodawców Polska Rada Winiarstwa wystąpił do ministra finansów z wnioskiem o zmianę wzoru znaku banderoli i miejsca, w którym może być umieszczana. Resort się zgodził - zimą wydał rozporządzenie, które wprowadza zmiany od 1 lipca.

Mniejsze banderole i w różnych miejscach na butelce

Nowe banderole, które pojawią się na winach i cydrach w przyszłym miesiącu, będą mieć wielkość 50 mm na 16 mm. Będą tym samym znacznie mniejsze niż te aktualnie umieszczane na winach (160 mm na 16 mm dla butelek powyżej 0,5l i wymiary 110 mm na 14 mm dla butelek mniejszych).

Nowością będzie to, że nowe banderole są przekazywane do firm winiarskich w wersji samoprzylepnej bądź bez warstwy klejowej. To ułatwienie dla wielu producentów. Odbiorców wina nie powinno zaś niepokoić, że papier, z którego wykonane są banderole, będzie inny. W razie wątpliwości co do legalności znaku, łatwo będzie go sprawdzić, skanując umieszczony na nim kod 2D.

Stare banderole cały czas ważne

Między 1 lipca a 31 grudnia będzie obowiązywać okres przejściowy. Wtedy producenci i importerzy mogą naklejać zarówno stare jak i nowe znaki. Z obecnych przepisów wynika, że umieszczone na już wyprodukowanych butelkach stare banderole będą ważne do 30 czerwca 2022 r. Ministerstwo Finansów ma jednak możliwość wydania rozporządzeń wydłużających ten czas o rok, a w razie potrzeby nawet o kolejne lata.

Źródło: ZP PRW

 

Wybierz temat: Inspekcje Państwowe Opakowania Przemysł napojowy

Autor: Katarzyna Oleksy

Przeczytaj także

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.