Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Nowe przepisy znakowania alergenów zatwierdzone przez FSA

Kategoria: Bezpieczeństwo Żywności , Prawo Żywnościowe

Heather Hancock, szefowa Agencji ds. Żywności, z przyjęła ogłoszenie nowej ustawy o znakowaniu alergenów, aby pomóc w ochronie Brytyjczyków żyjących z alergią pokarmową, które złożył dziś Sekretarz Środowiska Michael Gove. Brytyjski rząd planuje wprowadzić nowe przepisy, które będą wymagały pełnego etykietowania składników żywności pakowanej do bezpośredniej sprzedaży.

Proponuje się, aby nowe przepisy weszły w życie w Anglii, Walii i Irlandii Północnej do 2021 r. - dając przedsiębiorstwom spożywczym czas na dostosowanie się do zmian.

Heather Hancock powiedziała:

Z zadowoleniem przyjmuję oświadczenie Sekretarza Stanu: jest to ważny krok, aby Wielka Brytania stała się najlepszym miejscem na świecie dla osób żyjących z nadwrażliwością na żywność. Wiemy, że wpływ alergii pokarmowej i nietolerancji na jakość życia może być bardzo duży lub nawet większy niż prawie wszystkie inne choroby przenoszone przez żywność. Chociaż nie można całkowicie wyeliminować ryzyka, uważamy, że ogłoszenie przez Sekretarza Stanu tej zmiany zasad oznaczać będzie lepszą ochronę dla osób z alergią pokarmową”.

Ochrona konsumentów

Czerwcowe obwieszczenie jest wynikiem ogólnoeuropejskich konsultacji, rozpoczętych w styczniu, w których poszukiwano opinii na temat aktualizacji przepisów dotyczących etykietowania alergenów spożywczych dla żywności pakowanej do bezpośredniej sprzedaży. Nastąpiło to po tragicznej śmierci nastolatek Natasha Ednan-Laperouse, w wyniku reakcji alergicznej na bagietkę, którą zjadła, i która nie zawierała informacji o alergenach na opakowaniu.

Zarząd FSA, na publicznym spotkaniu w maju, zgodził się, że pełne etykietowanie składników powinno być obowiązkowe dla wszystkich paczkowanych produktów spożywczych przeznaczonych do sprzedaży bezpośredniej.

Aktualne przepisy

„Żywność paczkowana do sprzedaży bezpośredniej” to żywność, która została wyprodukowana i zapakowana w tych samych pomieszczeniach, z których jest sprzedawana. Na przykład zapakowane kanapki lub sałatki przygotowane przez pracowników wcześniej w ciągu dnia i umieszczone na półce w celu zakupu.

Obecnie, produkty te nie muszą nosić etykiet i informacji o alergenach, ponieważ oczekuje się, że klient będzie mógł porozmawiać z osobą, która wyprodukowała lub spakowała produkt w celu uzyskania tych informacji. Doprowadziło to do błędnego założenia, że ​​żywność nie zawiera żadnych alergenów.

Wiele przedsiębiorstw spożywczych podjęło już kroki w celu poprawy etykietowania żywności. Inni, którzy jeszcze nie dokonali zmian, są proszeni o zrobienie wszystkiego, co mogą, przed datą wdrożenia, aby pomóc konsumentom w dokonywaniu bezpiecznych wyborów żywieniowych.

Źródło:

https://www.food.gov.uk/news-alerts/news/fsa-welcomes-new-allergen-labelling-law

Autor: Jakub Ostaszewski

Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.