Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Nowe trendy konsumenckie w USA

Kategoria: Biznes

Cukier ważniejszy niż tłuszcz i kalorie

Prace amerykańskiej Agencji Żywności i Leków (FDA) nad unowocześnieniem tabel wartości odżywczych na etykietach produktów spożywczych nie poszły na marne – badania pokazują, że coraz więcej Amerykanów korzysta z tych informacji. Podczas gdy jeszcze dekadę temu konsumentom zależało głównie na ograniczeniu spożycia energii ogółem oraz tłuszczów, obecnie starają się unikać przede wszystkim cukru, mówi David Portalatin, wiceprezes NPD Group, firmy badającej trendy konsumenckie i wykorzystanie etykiet produktów żywnościowych na przestrzeni ostatnich 30 lat.

Amerykanie zwiększają spożycie białka

„Wciąż zwracamy uwagę na kalorie, wielkość porcji, ilość tłuszczu i cholesterolu, jednak na pierwsze miejsce wysuwa się zawartość cukru”, zaznacza Portalatin, który prezentował wyniki badań NPD Group w ramach prowadzonych przez FDA działań w ramach Strategii Innowacji Żywieniowych. Konsumenci unikają dziś przede wszystkim cukru, kalorii i sodu – głównie tych informacji szukają w związku z tym na etykietach. Z drugiej strony 61% Amerykanów stara się zwiększyć spożycie białka, a także pełnego ziarna i błonnika pokarmowego”, dodaje prezes NPD Group.

„Autentyczność” przede wszystkim

Wyróżniającym się trendem jest rosnąca popularność tzw. „czystego jedzenia”, które wypiera dotychczasową tendencję do skupiania się na poszczególnych składnikach odżywczych. Jednak chęć spożywania wyłącznie „czystych” produktów przesłania wszystkie inne aspekty żywieniowe. „Tak naprawdę zależy nam na autentyczności kupowanej żywności. Jesteśmy skłonni określać takie produkty jako «zdrowe», nawet jeśli naturalnie zawierają one duże ilości tłuszczu, cholesterolu, cukru czy innych składników, których zazwyczaj unikamy”, wyjaśnia Portalatin.

Gluten i GMO

NPD Group śledzi także zainteresowanie konsumentów specjalnymi oznaczeniami na etykietach. Badania wskazują na wyraźny wzrost konsumpcji żywności bezglutenowej, mimo że większość respondentów nie wie czym dokładnie jest gluten. „Paradoksalnie gluten jest białkiem – głównym składnikiem odżywczym, którego ilość w diecie staramy się zwiększyć”, dodaje Portalatin. Największą popularnością cieszą się produkty z informacją o zawartości „naturalnych” składników. Na drugim miejscu znajdują się natomiast wyroby „ekologiczne” (25%) oraz „nie zawierające GMO” (18%). „Wiedza o stosowaniu modyfikacji genetycznych w branży spożywczej jest wśród konsumentów coraz powszechniejsza, jednak równocześnie rośnie świadomość, że bioinżynieria żywności niekoniecznie jest czymś negatywnym. Tym, czego naprawdę potrzeba konsumentom, jest edukacja, dzięki której będą oni w stanie podejmować właściwie wybory żywieniowe”, podsumowuje Portalatin.

Źródła:

Autor: Wojciech Grodzicki

Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.