Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

O czym myślą konsumenci, kiedy mówią o żywności ze zrównoważonej produkcji?

Kategoria: Biznes

Nowy raport IFIC

Według najnowszego raportu „Badanie żywności i zdrowia 2019” Międzynarodowej Rady Informacji o Żywności (ang. International Food Information Council, IFIC) koncepcje takie jak zrównoważona produkcja coraz bardziej przenikają do masowej świadomości konsumentów. Prowadzona co roku ankieta pozwala uchwycić główne aspekty wpływające na zachowania nabywców na rynku żywności. Jako determinanty decyzji zakupowych najczęściej wskazywane są takie cechy produktów spożywczych jak smak, cena, pozytywny wpływ na zdrowie i wygoda. Jednak również inne czynniki mają dla konsumentów coraz większe znaczenie.

Istotny aspekt środowiskowy

Ponad połowa ankietowanych (54%) stwierdziła, że nie bez znaczenia jest dla nich fakt czy wybierana przez nich żywność wytworzona została w sposób przyjazny dla środowiska. W grupie tej wiele osób zwraca uwagę na etykiety i oznaczenia świadczące ich zdaniem o zrównoważonej produkcji – 51% uznaje za taką żywność wytwarzaną lokalnie, 47% żywność określoną dosłownie jako wyprodukowaną w zrównoważony sposób, 47% żywność bez GMO, 44% żywność ekologiczną, 41% żywność w opakowaniu z materiałów odnawialnych, a 35% żywność minimalnie opakowaną.

Zdezorientowani konsumenci

Warto zauważyć, że jednocześnie wielu nabywców ma problem z rozpoznaniem artykułów rzeczywiście pochodzących ze zrównoważonej produkcji. Choć wpływ na środowisko naturalne w mniejszym stopniu determinuje decyzje zakupowe niż smak (86%), cena (68%), prozdrowotność (62%) czy wygoda (57%), niższy poziom tego wskaźnika wyjaśnić można przynajmniej po części faktem, że aż 63% konsumentów za trudne uważa określenie czy podejmowane przez nich wybory żywieniowe są przyjazne dla ekosystemu. W grupie tej ponad 2/3 ankietowanych zadeklarowała, że aspekt środowiskowy miałby większy wpływ na ich decyzje, gdyby wiedzieli oni które produkty rzeczywiście są pod tym względem lepsze.

Wartościowanie produktów

„Fundacja IFIC w ostatnich latach kładzie szczególny nacisk na badanie trendu zrównoważonej produkcji, a uzyskane przez nas wyniki mówią same za siebie”, stwierdził prezes IFIC, Joseph Clayton. „Choć nie zawsze zgodne z wiedzą opartą na dowodach naukowych, wartościowanie produktów z pewnością pełnić będzie coraz istotniejszą rolę w dokonywaniu wyborów żywieniowych przez konsumentów”.

Źródła:

Autor:Wojciech Grodzicki
Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

  • 11.06.2019

    Bezpieczeństwo żywności w UE - ankieta EFSA

    Dwóch na pięciu Europejczyków interesuje się bezpieczeństwem żywności, a tylko 1 na 5 osób uważa, że ​​jest to główny problem przy wyborze żywności. Dla większości Europejczyków jest to jeden z kilku czynników - łącznie z ceną, smakiem, odżywianiem i pochodzeniem żywności - które wpływają na ich nawyki i wybory żywieniowe.

    Czytaj więcej
  • 15.04.2019

    Świadomi konsumenci napędzają trend czystych etykiet

    W ostatnich latach deklaracje dotyczące czystych etykiet były jednym z kluczowych obszarów działalności w zakresie opracowywania nowych produktów spożywczych i napojów. Według badań Innova Market Insights uważni i świadomi konsumenci w dalszym ciągu wzmacniają potrzebę zmian w zakresie produkcji, pakowania i etykietowania.

    Czytaj więcej
  • 30.10.2018

    Bezpieczeństwo i odpowiedzialność kluczem do zrównoważonego rolnictwa

    Główne wyzwania dzisiejszego świata to rosnąca populacja ludzi, kurczące się zasoby, zmiany klimatu. Te wyzwania stoją również przed rolnictwem, którego produktywność w ciągu najbliższych 25 lat powinna zwiększyć się o 60%, ale nie kosztem różnorodności biologicznej. Dlatego w produkcji wysokiej jakości żywności niezbędne są innowacyjne i bezpieczne narzędzia, takie jak nowoczesne maszyny i środki ochrony roślin...

    Czytaj więcej

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.