Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Świadomi konsumenci napędzają trend czystych etykiet

Kategoria: Biznes

W ostatnich latach deklaracje dotyczące czystych etykiet były jednym z kluczowych obszarów działalności w zakresie opracowywania nowych produktów spożywczych i napojów. Według badań Innova Market Insights uważni i świadomi konsumenci w dalszym ciągu wzmacniają potrzebę zmian w zakresie produkcji, pakowania i etykietowania.

Konsumenci coraz częściej chcą wiedzieć, co znajduje się w ich pożywieniu, aby mieć możliwość podejmowania decyzji dotyczących zdrowia, zrównoważonego rozwoju oraz kwestii etycznych.

W okresie 12 miesięcy, do końca sierpnia 2018 roku, firma Innova Market Insights odnotowała, że ponad 28% światowych premier produktów spożywczych i napojów (ponad 39% w USA) posiadało co najmniej jedną deklarację, odnoszącą się do czystej etykiety (np. produkt naturalny, organiczny, bez dodatków/konserwantów, wolny od GMO). Najpopularniejszą pozostaje deklaracja „bez dodatków/konserwantów”, którą użyto podczas wprowadzania blisko 16% nowych produktów.

Bez GMO w głównym nurcie USA

W USA  odnotowano silny wzrost etykietowania z deklaracją „bez GMO” – 17,8% z premier w omawianym okresie (wzrost w ciągu 5 lat, z 4,4%). Wykorzystanie modyfikacji genetycznych stało się w ostatnich latach prawdziwym problemem, zwłaszcza w USA. Wprowadzenie certyfikatu bez GMO do głównego nurtu USA nastąpiło w dużej mierze w 2013 roku, w związku z szeregiem zmian dokonanych przez liderów handlu detalicznego i gastronomii.

Duża aktywność w przemyśle mleczarskim

Zainteresowanie etykietowaniem bez GMO jest stosunkowo duże w przemyśle mleczarskim, gdzie ponad 23% premier zawierało deklaracje: wolne od GMO. Wizerunek związany z naturalną produkcją jest ważny dla branży, a rosnące zainteresowanie doprowadziło do ciągłej aktywności w zakresie produkcji mleka ekologicznego, z wykorzystaniem żywienia pastwiskowego.

Najważniejsze kategorie produktów ekologicznych

Najważniejsze kategorie produktów ekologicznych na świecie to żywność dla niemowląt, sosy i przyprawy oraz produkty piekarnicze. Siła certyfikacji organicznej w kategorii dla dzieci i niemowląt nie jest zaskakująca, zważywszy na pragnienie rodziców dostarczenia swoim pociechom jak najlepszych jakościowo produktów. Szczególnie widoczne jest to w USA, gdzie rynek jest wysoko rozwinięty, a połowa premier wykorzystywała pozycjonowanie produktu jako organicznego. Wiele produktów ekologicznych zawiera dodatkowe deklaracje czystej etykiety, które dodają wartości i zapewniają wsparcie na dynamicznym i bardzo konkurencyjnym rynku. 

Podsumowanie

Czysta etykieta stała się głównym przedmiotem zainteresowania w przypadku nowych produktów, a także przyczyniła się do zmian w przemyśle spożywczym. Producenci reagują na potrzeby konsumentów, którzy domagają się krótszych i bardziej rozpoznawalnych wykazów składników. Zwiększyło to zainteresowanie oświadczeniami dotyczącymi czystych etykiet, w tym o produkcji ekologicznej, naturalnej, wolnej od GMO oraz bez dodatków/konserwantów. Rosnąca konkurencja oznacza, że ​​oferta produktów musi stać się znacznie bardziej wyrafinowana. Same deklaracje wspomnianych wyżej oświadczeń mogą już nie wystarczyć, a firmy koncentrują się na dodatkowych korzyściach, które opierają się na innych obszarach czystych etykiet (np. przyjazny dla wegan, lokalne pozyskiwanie składników, minimalne przetwarzanie, wyjątkowa receptura).

Możliwości w zakresie opcji ekologicznych są obecnie najaktywniej realizowane w Ameryce Północnej i Europie. Według danych zarejestrowanych przez Innova, USA i Europa Zachodnia odpowiadają za prawie trzy czwarte globalnych premier produktów organicznych oraz 58% premier produktów wolnych od GMO, w porównaniu z mniej niż 50 % udziałem we wszystkich światowych premierach produktowych.

Źródło:

IFT - Mindful Consumers Drive Clean Label Momentum

Autor:Michał Snopkiewicz
Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.